voltage mod kr7 vraag

Pagina: 1
Acties:

• mr.loepie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-08 15:13

mr.loepie

Canon Eos R5II + wat glas ;-)

Topicstarter
ik heb op deze site via google gekeken http://www.teccentral.de/overclocking/index.php/zeige/tuning_vcore/abit_kg7/index/anzeigen/
maar nu heb ik nog een vraag, hoe zit dat onder dat tape word de loper van de potmeter verbonden met 1 van de andere pennetjes, en als ik dat zo doe moet ie dan om te beginnen in het midden staan (de potmeter).
en hoe meet ik de spanning na de vmod en waar

Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

LOL....

Een potmeter heeft 3 pootjes.
Het middelste pootje is de massa. De buitenste zijn dus de positieve polen.
Meet je dus met je meter met de zwarte pen op het middelste pootje en de rode pen op bijv. de linkse poot, dan kun je de weerstand regelen van 0ohm door de potmeter helemaal naar links te draaien (dus de richting van de poot waaraan je de rode pen hebt. Staat de potmeter dus bijv. helemaal naar links, dan is de poot die aan die zijde staat 0ohm (nagenoeg 0ohm). De andere poot moet dus de maximale weerstand meten die de potmeter kan leveren.
Staat de potmeter in het midden, dan staat er dus tussen de linkse en middelste poot dezelfde weerstand dan tussen de rechter poot en de middelste poot.
Je moet bij een voltage mod de weerstand altijd eerst zo hoog mogelijk nemen, zodat de vervangingsweerstand ook zo hoog mogelijk blijft.
Hoe lager de weerstand, hoe hoger je vcore of wat voor mod je ook wilt hebben.
Dus voordat je de potmeter vastsoldeerd, altijd eerst even meten hoeveel weerstand de potmeter geeft aan de bepaalde poten. De middelste moet je dus altijd gebruiken en een van de buitenste.
Het vermogen is overigens niet van belang bij een voltage mod, dus mag gewoon een 1/4 watt pot zijn.

De spanning van je voltmod moet je gewoon in de bios meten.
Dus potmeter op maximale weerstand. Pc aan en naar de bios gaan. Daarna rustig aan de potmeter draaien.
Let wel op als je geen lineaire potmeter hebt, dan regel je direct een hele grote stap omhoog, dus heeeeeeel rustig draaien.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• mr.loepie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-08 15:13

mr.loepie

Canon Eos R5II + wat glas ;-)

Topicstarter
nou weet ik genoeg ik ga deze week nog beginnen met mn vmod
zeg bedankt

Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.

Verwijderd

Ik zie dat jij geheugen hebt van het merk kinston :? :D

Tip: Maar er even Kingston van ;)