Toon posts:

KT333 met 512 MB DDR333 vastlopers.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds gister middag mijn MSI KT3 ARU deluxe binnen, en ik heb deze met zorg ingebouwd. 512 MB DDR333 erop, en 4 HDD, 2 aan IDE 1 en 2 en 2 in RAID striped mode. Ik had mijn systeem HDD, disk 1, zo overgezet van mij Abit KT7A-RAID drive, en windows bogon netjes te zeuren over nieuwe hardware. Nadat alles geinstalleerd was liep hij direct vast.
Windows opnieuw gestart, en ik ging alle data van mij server terug kopieren naar mijn RAID array, en na een procent of 10 liep hij echt vast. geen muis activiteit niks.
Weer opnieuw gestart, en wederom na een minuut of 5 liep hij gewoon weer vast.
Ik dacht toen eerst aan een crappie windows installatie, en heb mijn primaire IDE schijf opnieuw geformateerd, en WinXP PRO ENG er opnieuw op geinstalleerd. In eerst instantie leek het goed te gaan, totdat ik mijn VIA chipset, mijn Onboard audio adapter, en mijn PCI modem ging installeren. Op 1 of andere manier liep hij daarmee tot 3 keer toe op vast.

Ik heb toen de PC maar uitgezet, en ben vertrokken naar mijn werk. En ik dacht laat ik hier eens een topic plaatsten, met de vraag of iemand ervaring heeft met zo'n probleem, en wat hij/zij eraan heeft gedaan, en zijn er mensen met suggesties.
Ik denk zelf dat het mijn Modem, of soundcard is.
Als het moet heb ik nog een Terratec DMX Xfire 1024 liggen, dus ik zou de onboard uit kunnen zetten en er een PCI ingooien.

• Xsion
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-08 19:17
ja msi he :r

maar ff serieus, misschien msi es bellen wat het kan zijn?

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Op donderdag 28 maart 2002 08:47 schreef Xsion het volgende:

maar ff serieus, misschien msi es bellen wat het kan zijn?
Lekkere bullshit reply weer...(dat 1e stuk dan) Zie signature...en geen enkel probleem :)

Maarehm...overal de nieuwste drivers voor geinstalleerd? Of werkte de modem al wel goed onder XP in een eerder systeem?

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:40

MaDLiVe

.-Observer-.

Ik denk dat het aan shared IRQ's zal liggen, weet het wel bijna zeker heb dit probleem namelijk bij bijna elke nieuwe install gehad :7 Gewoon even de kaarten eruit halen (behalve VGA adapter... DUH) en dan 1 voor 1 opnieuw installen. Als hij dan op een begeven moment hangt dan weet je precies aan welke kaart, pci slot, irq combinatie het ligt. Deze kun je dan wijzigen naar eigen inzicht. Of je pakt gewoon een andere PCI slot :D

Suc6

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Philip_Janssen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 23:47
Kijk eens of je mobo wel wilt lopen op 266 MHz. Het is bekend dat DDR-333 prolemen heeft met de timing. Heb het ergens op het nieuws van T.net gelezen.
De keuze van JEDEC is best te begrijpen: DDR SDRAM zit aan het einde van zijn leven en het wordt steeds moeilijker om het DDR geheugen op hogere snelheden te laten lopen, omdat het ontworpen is om op minimaal 100Mhz (DDR PC1600) en op maximaal 166Mhz (DDR PC2700) te draaien. DDR-II daarentegen is ontworpen om op minimaal 200Mhz te draaien (DDR-II PC3200) tot maximaal 400Mhz (DDR-II PC6400). DDR400 zou de komst van DDR-II dus alleen maar in de weg staan.

Update

Naar aanleiding van het lezen van enkele reacties wil ik jullie wijzen op dit artikel. Het aansluiten van DDR333 SDRAM modules op de huidige moederborden zorgt al voor veel problemen die veroorzaakt worden door de timing. DDR400 zou dit alleen nog maar erger maken. DDR-II is gebaseerd op DDR technologie, maar de manier waarop DDR-II geheugen wordt aangestuurd is anders. Er is dus geen nieuwe apparatuur of productie process voor nodig. Dit zou dit soort problemen moeten oplossen.
http://www.tweakers.net/nieuws/21127

• Dukey
  • Laatst online: 11-08 18:49

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Doe in de bios gewoon eens de defaults laden (dus niet de performance) en zet je geheugen op SPD. Vervolgens stuk stuk de in stellingen veranderen tot je die hebt die alles onstabiel laat lopen. Bij mij was het geheugen te snel afgesteld met de performance defaults. Uit mijn hoofd is het de laatste optie in dat geheugen menu.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, die PCI modem werkte al goed onder xp met mijn Abit KT7A-raid bord, dus dat kan het niet zijn, alleen in conflict met ander apparaat.

Ik zal ze even proberen er 1 voor 1 opnieuw in te zetten, en kijken of ik daarmee het probleem kan oplossen.

Over dat geheugen, ZOU vet balen zijn als dat het geval is, maar ik zal kijken of ik het geheugen een keer kan terug kan klokken naar 266 i.p.v. 333.

Ik had na een paar vastlopers mijn BIOS al terug gezet naar default settings. van alle settings. Dus daar kan het eigenlijk niet aan liggen.

Verwijderd

Op donderdag 28 maart 2002 08:47 schreef Xsion het volgende:
Totally agree!

• Dukey
  • Laatst online: 11-08 18:49

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Op donderdag 28 maart 2002 10:11 schreef Mannekino het volgende:
[..]
Totally agree!
Lees toch eens wat reviews!!!!

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• GuuZ
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08-2021

GuuZ

is liev

Ik denk dat je gewoon even Windows opnieuw moet installen, tenminste, dit was bij mijn nieuwe hardware het probleem. Mijn Windows XP begon helemaal te flippen en allez werkt nu helemnaal perfect, op fikker na dan.

DFI Lanparty NFII Ultra B | AMD XP-M 2400+ | 2x Twinmos 512MB PC3200 | Sapphire Radeon 9800 Pro
Hitachi Deskstar 160GB S-ATA 8MB | NEC ND-3540

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 22:12
Doe maar eerst eens fail safe defaults in bios, daarna de timings lichtjes verhogen tot wanneer hij weer vastloopt, zo weet je dan de max timing van je mem, probeer eerst ff met fail safe.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:05
Op donderdag 28 maart 2002 10:30 schreef GuuZ14 het volgende:
Ik denk dat je gewoon even Windows opnieuw moet installen, tenminste, dit was bij mijn nieuwe hardware het probleem. Mijn Windows XP begon helemaal te flippen en allez werkt nu helemnaal perfect, op fikker na dan.
:Z
>L E Z E N<

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 22:12
Op donderdag 28 maart 2002 10:30 schreef GuuZ14 het volgende:
dat winXP flipt zal wel zijn omdat hij je hardware registreerd, als je meer dan zoveel parameters van xp varanderd (dus hardware upgrades) binnen bep periode, dan denk ik ook dat het idd opnieuw installen is, in dit geval heeft hij dat al gedaan, dus het is hardware prob(bioswaardes te hoog voor mem denk ik)

Verwijderd

Ik had mijn systeem HDD, disk 1, zo overgezet van mij Abit KT7A-RAID drive, en windows bogon netjes te zeuren over nieuwe hardware. Nadat alles geinstalleerd was liep hij direct vast.
Nooit geleerd bij nieuw moederbord -> Formateren! Want dat is gewoon om miserie vragen...
Want windoos neemt een aantal instructies op, goedja bij nieuw mobo nieuwe drivers en blablabla, maar die oude blijven ook nog slingeren en dat kan beginnen vechten...

Zo heel veel werk is dat ook weer niet, en je zal je heel veel miserie besparen!

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Op donderdag 28 maart 2002 10:11 schreef Mannekino het volgende:

[..]

Totally agree!
Zo denk ik nou over asus :r Maar daar gaat het hier niet om....

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 23:39

Kirpeknots

Wazzup!

/off topic.

Ik zie het nut niet van PC2700. Bij mij presteerd het spullie beter onder PC2100CL2 dan PC2700CL2.5

Zie:
[topic=448537/2/25]
(Sisoft Sandra metingen)

Ik heb echter een SIS745. Mischien dat VIA die problemen niet heeft.
Pagina: 1