Toon posts:

PC loopt vast na uurtje gamen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik weet niet precies in welk forum deze moet maar ik plaats et gewoon ff hier.

Probleem: Elke keer als ik een uurtje zit te gamen dan loopt mijn PC vast. Dan zie ik dat het scherm gewoon in een soort van freeze mode staat en ik kan mijn muis cursor dan niet meer bewegen. Wel brandt gewoon dat groen gele lampje op mijn kast. Dit gebeurt bij verschillende spellen een paar voorbeelden:

- Counterstrike
- Gaints
- Renegade
- Settlers 4

Mijn specs zijn:
AMD XP 1900+,
Epox 8KHA+ DDR Via266A,
Geforce 4 mx 440 DRR (64 mb) + TV out,
60 Gig 7200 RPM,
256MB DDR pc266 2100 (A-Kwaliteit),
960Watt PMPO stereo Subwoofer set,
CTX VL700T 1280*1024 0,27 DP 10 Mhz (17 ")
Samsung 16xDVD 48XCD
Lite on 32x12x40 .Burnproof (brander)

Je kunt niet zeggen dat ik deze spellen te zwaar zijn voor mijn systeem, ik drai die games ook niet op super resolutie, zelfs op 1024*768 loopt die vaak vast.

Ik weet niet wat ik moet doen, iemand een suggestie?

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
DirectX 8 (opnieuw) installen, andere videokaart drivers, windows update, via4in1 drivers, geluidskaart drivers... windows reinstallen? :)

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• urf
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

urf

Gebeurt dit ook in windows zelf? Misschien moet je de nieuwste directX en de nieuwste drivers downloaden? :?

• TA2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09-2022

TA2

Processor ff terug clocken, ff laten draaien rond de 1200. Ik weet niet wat voor voeding er in je kast zit maar een geforce 4 en een AMD 1900+ zuigen stroom en dan nog met die andere hardware erbij stop i gewoon.

• aftermath
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

idd ik hoop niet dat je een 300 watt er in heb zitten. Verder had ik dit ook is en toen was dit bij mij het begin van een aangebrand moederbord :( maarja dat is bij jouw niet het geval want je hebt net een nieuwe pc.

http://psnprofiles.com/AfthyX

• 4Real
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09-2024
Op donderdag 28 maart 2002 08:08 schreef Lingod het volgende:
:X :X :X

• TA2

TA2

98 SE .... hmmm, zou er inderdaad ff XP op zetten of zoiets ... GEEN ME !!!!!

Verwijderd

Topicstarter
hmmz ik heb een 300 watt midi tower.
Ik heb dit probleem in windows niet.

Ik heb direct X 8.1
Windows Update nog niet gedaan vraag me af of dat helpt.

maar hoeveel watt kast moet ik dan hebben??

Verwijderd

hee roel! KOEL! ;)

ik weet niet hoe je heet ofzo maar dit klonk leuk

• TA2

TA2

Processor terug clocken dan heeft i net stroom genoeg om te blijven lopen. Geforce 4 lust echt een heleboel. En voor die geforce 4 moet je waarschijnlijk ook wat game updates hebben omdat het een vrij nieuwe kaart is, daardoor kan i dus ook moeilijk gaan doen maar dat is volgens mij niet het probleem wat jij hebt ...

Verwijderd

Topicstarter
misschien heb ik de oplossing..
ik heb me rot gezocht naar mijn GF4 boekje en ik kon het eerst niet vinden, dus poste ik hier mijn vraag. Maar na "lang" zoeken heb ik em eindelijk gevonden.

in de FAQ werd mijn probleem behandeld, het schijnt dat ik de direct 3D acceleratie uit moest zetten. Ik heb dat nu gedaan dus ik ga ff een uurtje gamen en dan vertel ik zo wel ff of het gelukt is..

alvast bedankt iedereen! :)

• TA2

TA2

3d acceleratie uit ?????? Ja, dan is het waarschijnlijk wel opgelost :? Dan gebruikt i volgens mij maar 20% van je video kaart ... dan is een 300 watt voeding wel genoeg.
Volgens mij ziet het er dan ook niet meer uit :?

Verwijderd

Topicstarter
ok idd wat een shit zooi, als ik dat uitzet dan kan ik mijn muis amper bewegen in een game, ZWARE LAG.. nee dat is zeker niet de oplossing :(

• TA2

TA2

FF het bios in en die cpu snelheid wat lager :Z

Verwijderd

Gewoon ff Windows Xp installeren ..

ik draai bijna het zelfde systeem ..

zelfde mainboard, videokaart etc..

Dat zou het beste zijn Xp loopt al een trein en het beste is de max uit je pc te halen dus overClocken!!!!!!

• TA2

TA2

Zo-i-zo xp erop :) Maar je kunt m ff terug clocken en met een lage resolutie spelen om na te gaan waar het probleem zit. Als i nog steets vast loopt ligt het waarschijnlijk niet aan je voeding. Maar aan je os, drivers of andere bios instellingen.

• HansH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-01 16:54
Misschien moet je ook ff kijken naar de temperatuur van je proc, mocht deze erg hoog zijn dan zit misschien je koeler er niet goed op...

• Melkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Welke CPU cooler heb je? En extra casefans? Ik denk dat je proc gewoon te heet wordt.

Verwijderd

Ik denk inderdaad ook dat hij te heet wordt. Ik heb zelf een Athlon XP 1600+ met Geforce2 MX (230W voeding ;( ) en die liep ook vaak vast na een tijdje zwaar gamen. Ik heb geen system fan en de temperatuur in mijn kast was al 47graden. De processor ging al gauw richting de 58 graden. Nu ik mijn kast iets beter heb gekoeld, loopt hij niet meer vast. (ik draai winXP).

Verwijderd

Topicstarter
Ok, de temp van mijn pc:

Mijn processor wordt gecooled door een TITAN cooler, gemiddelde temp na een uurtje gamen is, 49 graden.
er zit 2 case koelers in, een zuigerd en een blaaser.

en die systeem temp is gemiddeld na een uurtje gamen 26 a 28 graden.

Verwijderd

1 ding... draai geen 98SE op een 1900+ systeem, dat wil niet samen, windows herkend die hele klere bende niet :D

idd, win2k of XP proberen, zal een stuk beter gaan..

ik had zoiets vaags, ik kon onder 98SE niet hoger dan 8x branden (cd's kwam er allemaal mislukt uit), met XP kan ik hoger (bleek nou... Win98 zag wel wat voor drive het was/is, maar kan er niet mee overweg (te nieuw)

• Zephyer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-01 14:28
Wellicht dat het te warm wordt voor je processor / harddisk :?

MW | BF1 Stats

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op donderdag 28 maart 2002 11:51 schreef Nosfer@tu het volgende:
1 ding... draai geen 98SE op een 1900+ systeem, dat wil niet samen, windows herkend die hele klere bende niet :D

idd, win2k of XP proberen, zal een stuk beter gaan..

ik had zoiets vaags, ik kon onder 98SE niet hoger dan 8x branden (cd's kwam er allemaal mislukt uit), met XP kan ik hoger (bleek nou... Win98 zag wel wat voor drive het was/is, maar kan er niet mee overweg (te nieuw)
imo moet je ook geen OS van 4 jaar oud gebruiken nu nog.. :{

🌞🍃

Pagina: 1