Compact Flash Adapter van shop.tweakers.net

Pagina: 1
Acties:

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:41

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Topicstarter
Ik zit met een vraagje. De Dane-Elec Compact-Flash adapter die op shop.tweakers.net aangeboden wordt, is een Type 1 PCMCIA (staat erbij). Maar op alles sites van Dane Elec staat alleen een Type 2 adapter:
CompactFlash Adapter allows you to use Dane-Elec CompactFlash card in the PC card slots on portable and some desktop computers. Digital camera users can transfer images and view them on a portable. The adapter plugs into a portable with a Type II PC Card slot
Afbeeldingslocatie: http://www.dane-memory.com/images/flash/compact_flash_adapter.jpg

Is het nou een Type 1 of 2? En past anders een Type 1 in een Type 2 slot? (Omgekeerd kan niet volgens mij, maar Type 1 in 2 moet toch kunnen volgens mij?)

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Verwijderd

Lijkt me duidelijk..
De adapter gaat in een type II slot... en de kaart daar weer in.
(en nee.. een type I gaat niet in een type II slot)

• GBits
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-01-2025
Ik heb hem zelf ook gekocht bij shop.tweakers.net.
Je wilt waarschijnlijk weten of hij net zo plat is als je CF kaart. En dat is hij dus :)

• [BoSS]

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Topicstarter
Op donderdag 28 maart 2002 07:57 schreef mistered het volgende:
Lijkt me duidelijk..
De adapter gaat in een type II slot... en de kaart daar weer in.
(en nee.. een type I gaat niet in een type II slot)
Er zit dus een Type 2 slot in mijn Handheld PC. Past deze adapter nou wel of niet?

Verwijderd

Ja, want de adapter gaat in een type 2 slot.... in die adapter stop je vervolgens je CF card..
Geen probleem dus.

• [BoSS]

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Topicstarter
Op donderdag 28 maart 2002 08:22 schreef mistered het volgende:
Ja, want de adapter gaat in een type 2 slot.... in die adapter stop je vervolgens je CF card..
Geen probleem dus.
Maar waarom staat er op shop.tweakers.net dan Type 1? Dat vind ik zo vreemd. En ik kan ook nergens een mailadres vinden om contact op te nemen met degenen die de shop runnen :(

• [BoSS]

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Topicstarter
Dus niemand weet mij iets te vertellen over deze adapter

(Maybe beetje snelle kick...sorry als jullie dat vinden...)

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:43

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

In de FAQ van de geheugenshop staat dat je voor vragen contact kunt opnemen met sales@hardware.nl.

• [BoSS]

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Topicstarter
Dankje Femme :)
Dat had ik dus niet kunnen vinden, ga ze gelijk ff mailen...

Verwijderd

Even wat opheldering: het gaat om een CF type I in een PCkaart type II. Dat mooet goed uit elkaar gehouden worden. Er zijn 2 typen CF en 3 typen PCMCIAkaarten. Deze adapter (die er van een heleboel merken te koop zijn trouwens, net nog een Sandisk voor 14,89 euro bij V&D gehaald) is ZELF een type II PC-kaart, en SLIKT Type I-CFkaarten. Merk daarnaast op dat een PCkaart 68 pinnen heeft en een CF maar 50. Dus als je met deze adapter een CF type I in een CF II slot wilt proppen gaat dat niet lukken. Maar waarom zou je ook? Een CF I past heel goed "zomaar" in een CF II-slot. In de hoop dat iemand aan deze bespiegelingen iets heeft :)
Pagina: 1