Kwaliteits hardware, moeilijk te vinden?

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008

• colleoni
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-03 15:56
Het valt me op dat er zoveel brakke zooi wordt verkocht in al die internet zaakjes / computer-winkels.... Als je iets goed wil moet je eerst uren zoeken voor je iets vind, en dan koop je het blijkt het toch brakke zooi te zijn, :r
En volgens mij ben ik niet de enige, gezien de duizenden postings bij tweakers..... Bv, je wilt een goede kast kopen, voor niet teveel geld....waar moet je dan beginnen, want alles voor weinig geld is noname, en dan weet je niet wat je koopt. En de ene dag verkopen ze dit en de andere dag is het weer andere zooi... Die pc bakken die je bij een pc boer koopt zijn volgens mij veelal zo brak als een deur.

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Er bestaat ook zoiets als vantevoren ff informatie opzoeken. Moet je een nieuwe kast zoek dan ff op GoT ofzo krijg je een indruk wat nou wel of niet goed is.

Open als het echt nodig is anders een topic om je te laten adviseren (alleen als het echt nodig is he ;) ).

En wat die winkels betreft...het kopen van rotzooi om het zo maar te zeggen doe je toch zelf. Jij beslist wat je wil kopen of niet.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:08

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Tja, als je kwaliteit wilt moet je niet verwachten dat je voor een dubbeltje op de eerste rang zit. En zoals Fire_escape al zegt is het een must om vooraf informatie in te winnen. Je moet niet naar de winkel gaan om 'een kast' te kopen, maar om de kast van merk x type y te halen, waarvan je weet dat hij aan je wensen voldoet en de price/performance goed is.

Verwijderd

Hoeveel topics heb je nu al geopend ????? 3???? beetje overdreven lijkt mij ! :7

of open je ze voor de lol ? :? :?

Verwijderd

Op donderdag 28 maart 2002 02:12 schreef Fire_escape het volgende:
Er bestaat ook zoiets als vantevoren ff informatie opzoeken. Moet je een nieuwe kast zoek dan ff op GoT ofzo krijg je een indruk wat nou wel of niet goed is.

Open als het echt nodig is anders een topic om je te laten adviseren (alleen als het echt nodig is he ;) ).

En wat die winkels betreft...het kopen van rotzooi om het zo maar te zeggen doe je toch zelf. Jij beslist wat je wil kopen of niet.
helemaal mee eens

Verwijderd

ja helemaal mee eens jij bepaalt wat je wil.
iedereen doet wel eens een foute aankoop, toch !!

de meeste winkel verkopen wel eens zooi, maar dat is op vraag van de klant.

alleen grote merken kopen dus ;)

• colleoni
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-03 15:56
Maar kijk nou eens naar kasten van Aopen. Een regelrechte ramp van een bekend merk waar veel tweakers zijn ingetrapt. Ik bedoel gewoon dat er geen uniforme kwaliteitsstandaarden zijn, zoals je wel zou hebben bij uniforme hardware van bijvoorbeeld Apple, Sun etc... Maar goed, dan is het weer minder leuk om te tweaken.... :)

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-05 20:29
Op donderdag 28 maart 2002 12:17 schreef colleoni het volgende:
Maar kijk nou eens naar kasten van Aopen. Een regelrechte ramp van een bekend merk waar veel tweakers zijn ingetrapt.
sorry, maar ik vind het toch best fijne en (nu steeds minder omdat ik er veel mee werk) mooie kasten.
waar zouden wij tweakers met een aopen kast ingetrapt moeten zijn dan?

(er zit een goeie voeding in (op de fan na dan) en je betaald er niet belachelijk veel voor.

Verwijderd

Persoonlijk koop ik mijn hardware bij een goed internet shop..waar ik goede ervaringen mee hebt kwa garantie en ze hebben scherpe prijzen.
mocht je intresse hebben in deze webshop http:\\www.hardware4you.nl

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-05 12:15
Verwijderd schreef op 21 juli 2004 @ 10:48:
Persoonlijk koop ik mijn hardware bij een goed internet shop..waar ik goede ervaringen mee hebt kwa garantie en ze hebben scherpe prijzen.
2 van je 3 postings bevatten een link naar hardware4you, en daarbij kick je een topic van 2 jaar oud.
Spammen wordt niet gewaardeerd... :|

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 juli 2004 @ 10:48:
Dat vind ik dan weer jammer, een eigen shop promoten op zo'n manier. Dan heb je het bij voorbaat al verloren wat mij betreft. Komt trouwens niet zo betrouwbaar over, zo zonder contactadres en telefoonnummer.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Kwaliteits hardware is gewoon moeilijk te vinden. Ik vind dat Intel goede borden levert vanwege de "gratis" software die erbij komt inclusief Data recovery, Anti Virus(2 maanden NIS), Adobe reader(natuurlijk overal gratis), Real One Player, DVD software, Brandsoftware, driver die heel makkelijk zijn te installeren netals de gratis software die via Intel software in een keer kan laten gaan. Bios die in een keer doorstart en binnen 1 sec.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Kwaliteit is inderdaad gewoon lastig.. Heb je mooie videokaarten ontdekt (MTek, goeie prijs/performance), blijken ze aan de lopende band slechte ventilatortjes te hebben... Lever je eind 2000 in een aantal servers IBM schijven omdat die zo goed zijn: op 1 na allemaal terug moeten sturen binnen 3 jaar... Ga je daarna over op Maxtor: geen astronomische uitval maar ook niet echt dat je zegt ideaal... Dus standaard RAID array monteren en deels weer terug naar HGST dus... Philips monitoren daarentegen zijn weer best goed: op enige tientallen stuks de laatste drie jaar 1 DOA, en 1 waar ik een paar losse solderinkjes heb verholpen. Het blijft toch puzzelen welke componenten je moet kiezen.

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:09

mvds

Totally awesome!

Tja, dat het zo hard gaat op de PC markt en fabrikanten amper de tijd krijgen om hun R&D geld terug te verdienen is niet altijd zo goed voor de kwaliteit. Ze moeten dan bezuinigen op dingen... En dat zie je dan terug in goedkope koelers, of aansluitingen enzo.

Verwijderd

dat is waar, maar als je het goed wilt, dan moet je er lang over zoeken. en dat geval van die Aopen kast, Well, persoonlijk vind ik het te duur, maar de voeding is wel goed (toch niet stil genoeg, Ik vind zelfs me ZM300B-APS niet stil).

Ik heb een goei 6 maanden geleden toen een kast gekocht voor me zus, een Aopen kast, je weet wel, die ene met die lelijke vorm.

De kast zelf is veel te mals, als je weet wat ik bedoel, mijn cheape kast die ik voor +/- 25 € heb gekocht is vele malen steviger, voeding was super, best wel dom van mij om die op 110V te zetten (per ongeluk!, k'was noob toen :))

Met mals bedoel ik nou dat de zijpanelen veel te makelijk deuken (indrukbaar met blijvende gevolgen) voordeel, ze zijn zeer goed modbaar met de hand :9

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:09

mvds

Totally awesome!

Ik heb ook pas geleden een AOpen kast gekocht, de voeding is wat luidruchtig maar de voltages zijn erg stabiel. Ook vrij dicht bij wat ze moeten zijn. (ik geloof maar <1% afwijking)

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-04 13:43

Shuriken

Life is all about priorities

colleoni schreef op 28 maart 2002 @ 12:17:
Maar kijk nou eens naar kasten van Aopen. Een regelrechte ramp van een bekend merk waar veel tweakers zijn ingetrapt. Ik bedoel gewoon dat er geen uniforme kwaliteitsstandaarden zijn, zoals je wel zou hebben bij uniforme hardware van bijvoorbeeld Apple, Sun etc... Maar goed, dan is het weer minder leuk om te tweaken.... :)
Moet zeggen dat ik deze reply toch een hoog blaat gehalte vind hebben. Lijkt me vrij logisch dat een kast van Aopen de vergelijking met Apple of Sun niet kan doorstaan. We hebben het dan over een heel ander prijs segment.

Over de visuele aspecten en de interne layout valt natuurlijk te twisten. Echter kwalitatief zijn Aopen kasten zeker niet slecht te noemen.

Zoals eerder gezegd als je goede spullen wil kun je het beste voor de bekendere merken gaan. Maar boven alles zorgen dat je je goed orienteerd door het lezen van reviews.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Verwijderd

Tsja, mensen verklaren mij ook vaak voor gek omdat ik van die 'dure' producten koop. Asus, Enermax, Corsair, de betere schijven, etc. Maar het resultaat is wel een superstabiel systeem. Bij andere zie ik vaak vage zaken voorbij komen, zoals crashes en andere ellende. Toch een resultaat van vaak te veel wazige spullen bij elkaar stoppen. En idd, goedkoop is toch duurkoop in deze wereld. Uitzonderingen daargelaten.

En het klopt dat je in de gem. PC shop vaak alleen maar 'zooi' voorgeschoteld krijgt. De dure merken en series zijn gewoonweg niet interessant voor de meeste shops. Het is makkelijker je winkel vol Sweex te leggen natuurlijk.

Jammer, maar via internet is er genoeg te vinden hoor.

Dit soort dingen verpest vaak ook het computerbeurs-plezier. Kramen vol Sweex en Sitecom.

Verwijderd

Absoluut!

Goede hardware moet je zoeken
Ik heb uiteindelijk besloten om een asus / intel /865 bord te nemen.
1 jaar oude chipset met aardig wat, met veel bombarie aangekondigde, mogelijkheden als "memory interleaving" oops dual channel geheugen ;-)
een 80186 feature van 20 jaar geleden.
hoe dan ook ik baalde eerst dat ik geen 915 chipset had genomen maar in dit moederbord zitten nog "kinderziekten" en de 915 en al dat soort borden moeten steeds weer terug naar de fabrikant.
Nee hardware is zoeken lezen en meer uitzoeken en weten wat van belang is zoals hoge(re) bussnelheden etc.

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-05 11:32
Het valt me op dat de meningen in 2 jaar tijd toch iets veranderd zijn. 2 jaar terug was niemand het eens met de TS-er maar nu ervaart iedereen dat min of meer hetzelfde als de TS.

Ik vraag me af hoe dat komt. Is de hardware-kwaliteit minder geworden of zijn de mensen kritischer gaan kijken?

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:15

rapture

Zelfs daar netwerken?

Je heb het geluk dat je niet in België woont, daar is het pas erg. Bij ons bestaat geen werkende pricewatch, die van tweakers.net werkt alleen voor NL shops.

Bovendien moet je veel "exotische" hardware importeren, de Raptor is pas laat in België gekomen...
Dit soort dingen verpest vaak ook het computerbeurs-plezier. Kramen vol Sweex en Sitecom.
Probeer eens een 3com switch te vinden op een beurs... (niet gemakkelijk)

[ Voor 31% gewijzigd door rapture op 21-07-2004 11:46 ]

Verwijderd

Persoonlijk, Ik ben veel te kritisch, als je kwaliteit wilt moet je dokken, en als je niet genaaid wil worden moet je zoeken, denken en vergelijken, wat zeer veel tijd kost.

Toen ik mijn mobo kocht had ik tegen een maat gezegd "A7V600" en niet anders, kwam hij af met een A7V600-X. Ikke behoorlijk :( :( dus.

maar na wat uittesten bleek het bord wel best mee te gaan, en was goedkoper ook, dus heb ik hem maar gehouden.

Wat ik toen uit geleerd heb is dat niet alles wat goedkoop ook wel degelijk slecht is. Systemen die ik samenstel zijn alltijd dure of bekende marken als basis, moederbord, cpu (loL), geheugen en VGA. Kast+voeding mag de persoon zelf kiezen, dus dat is zijn keus :)

• Kres817
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-10-2024
Heb zelf een Aopen kast.

Heel erg tevreden met dat ding. Heb er ook al paar mods op uitgevoerd(extra fans, blow hole's gemaakt. en gespoten).
Alles blijft goed bij elkaar. nit gammel of zo. En dat voor een kastje die me 55 euro heeft gekost.
Ik weet niet wat julie dan met die kasten doen maar die van mij is heel stevig.
Soms kom je idd kasten tegen waarbij de gaten voor de schroefjes dol zijn.

Ach ja..........

Verwijderd

Gisteren nog bezig geweest met een PC waar hakkietakkie geheugen inzat, XP problemen all over the place. Eigen reepje geheugen erin en: weg problemen. Duppie -> eerste rang verhaal dus.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Beetje hele oude koe dit :P
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.