[wine] OpenGL fullscreen

Pagina: 1
Acties:

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 18:05
Ik probeer nu jedi knight 2 te spelen met wine (winex uit de cvs van transgaming), dit draait superlekker in 1024x768 windowed en fullscreen (mn desktop res is 1280x1024), maar zodra ik ipv fullscreen@1024x768 (wat helaas nog een deel van mn desktop laat zien), jedi knight 2 op 1280 zet (voor dus gewoon echt fullscreen) dan gaat het extreem traag (terwijl hij op 1280 prima speelt in een window)..

iemand een idee hoe ik dit kan oplossen (of hoe ik wine ook met 1024 helemaal fullscreen kan krijgen wanneer mn desktop res hoger ligt)?

DGA en doublebuffered staan aan en XShm wordt niet gebruikt.
Op www.winehq.com vind ik verder geen info over dit probleem

Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Verwijderd

wine @ 1024 fullscreen: dan moet je simpelweg je X resolutie verlagen.

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:28

Apache

amateur software devver

idd, dan moet je in je XFREE86 config file 1024 toevoegen aan je resoluties en switchen met ctrl-alt-+

Zou er eigenlijk geen jedi knight II patch komen voor linux, aangezien het spel op de quake III engine gebaseerd is en dus waarschijnlijk ook makkelijk geport kan worden.

If it ain't broken it doesn't have enough features

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 18:05
Tja, met het switchen van de res werkt het idd wel, vreemde is wel dat hoewel 1280x1024 in een window perfect werkt als mn desktop in 24 bit staat en ook 1024 (gedeeltelijk) fullscreen, werkt 1280 fullscreen alleen als ik mn desktop naar 16 terug zet...daarna kan ik t spel wel prima spelen..

Er is wel een linux server voor dit spel, alleen nog geen binaries (zullen er ook wel niet komen, gezien het gebrek aan interesse van de uitgevers voor hun klanten>de reden waarom ik dit spel nooit zal kopen)

Het spel draait echter wel perfect met wine (logisch met de q3 enigine)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."