Meest relaxte hardware ooit gekocht

Pagina: 1
Acties:
  • 87 views sinds 30-01-2008

• colleoni
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-03 15:56
Ok, na vele negatieve bout verhalen over ramp hardware nu maar eens een thread over ultra coole shit die je ooit gekocht hebt.... Van muis tot cpu, maakt niet uit, klad het hier maar neer....
Voor mezelf... Acorn Risc PC....niet kapot te krijgen, stil, snel en zwaar relaxed OS (Risc OS 3 voor de kenners)
En verder mijn monitor... een HP Ergo 1600

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:30
inspiron 8100 (zie sig)
en een razer boomslang 1000

• tvdleur
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-12-2024

tvdleur

ehh...okay?

Okee:

1 Philips 107S, doet ondertussen 3,5 jaar zn dienst voor minstens 8 a 9 uur per dag. (en is nog steeds relaxter dan de meeste bedrijfsbeeldschermen)

2 Cyrix 233 (jazeker). Doet nu dienst als 2e pc van mn vader, hij heeft m overgekocht. Maar voor die tijd, onderhand 4 a 5 jaar terug was het, en nog steeds, 1 vd beste internet cpuŽs. Gaat als een speer. (Leest men ook eens een positief verhaaltje over cyrix :) )

• justice strike
  • Laatst online: 22-07 21:21
ibm ps/2 468 ik gebruik hem nog steeds (voor midi)
vette bak crashed nooit en werkt nog behoorlijk snel (met win 95 :P) ik vind nog steeds dat er pc's gemaakt moeten worden die zo stabiel zijn als deze bak. niets software probleem, win95 is nog nooit gecrashed!

soundblaster 16 heb deze kaart heel lang gebruikt is beter dan menig andere geluidskaart (met blik op alle pci kaarten) ik heb er nooit problemen mee gehad en hij schaalde behoorlijk goed mee. nu zijn er al die bagger pci kaarten waarmee ik er eigenlijk nog geen enkele gezien heb die echt werkt zoals hij hoor

en ja ik heb behoorlijk wat kaartjes gehad soundlaster live, soundlbaster audigy, hercules xp, phillips acoustic edge (eerste ECHTE 5.1 kaart), terratec dmxfire, etc...

moest ik hier een 5 top van maken dan zou het (kwali/schaalbaarheid/features etc..)

1. soundblaster 16
2. phillips acoustic edge
3. terratec dmxfire
4. hercules gametheather xp
5. soundlbaster audigy

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

• man-o-script
  • Laatst online: 09:38
matrox g400 dualhead en 2 monitoren,
zou nooooooit meer op 1 monitor willen werken :D

//

Verwijderd

#1 Iiyama Vision Master Pro 400 17". Goede investering.

#2 Intel Seattle SE440BX-2 (BX chipset) mobo i.c.m. met mijn boxed PII 400 Mhz. Dacht eerst dat het ding niet te overclocken viel, met CPUFSB draait het systeem rete stabiel op 494 MHz (FSB 124 MHz), en dat ook nog net met PC100 geheugen van Hitachi. Ik ga er binnenkort een Celeron 1,2 GHz voor kopen i.c.m. met zo'n Powerleap convertertje *D

#3 Mijn oude Diamond Viper V550 (NVidia TNT). Support van Diamond zuigt :r , maar de driversupport van NVidia is geweldig.

edit:
Alle componenten zijn nu ruim 3 jaar oud

Verwijderd

mijn laptop
pc verkocht .

echt waar de laptop nooit geen gezijk mee gehad
vooral met deul monitor

Verwijderd

Mijn Delta 410 audio kaart : (m-audio) www.midiman.com

4 in 10 uit, 24bit 96kHZ, hardware mixer and studio qualiteit ad-da cv

latency 0,0 :) :)

En de p4 Northwood zie oc

• narotic
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-11-2021
Ik ben zeer te spreken over het ECS K7S5A mobo'tje in mn server. Zeer goed en stabiel mobo voor een eerlijke prijs!

Ook heb ik tot de dag van vandaag nog geen spijt dat ik een Logitech Cordless Mouseman Optical heb gekocht voor mn workstation. Aangezien ik over het algemeen toch +/- 10-16 uur per dag achter een computer zit is het erg fijn een lekkere muis te hebben. Alleen jammer dat ik om de 2/3 maand de batterijen moet vervangen. Maar voor de rest subliem!!

- = Step Into The Pit | Industrial Strength = -

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:43

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

- AMD 486DX4-120 (stukken goedkoper dan P75 maar zelfde performance)
- Cyrix 6x86 P150+ (stukken goedkoper dan P150 maar sneller ...todat Quake kwam)
- Gravis Ultrasound PnP met 8MB sampleRAM (erg vet voor MOD players)
- Celeron 300A (gegarandeerd 450MHz)
- Abit BX6 (toen overclocking features nog uniek waren)
- Abit BP6 (dual Celeron)
- 440BX chipset in het algemeen (nooit problemen, snel, stabiel)

Hedendaagse hardware:
- ECS K7S5A (ultracheap, snel & stabiel)
- Tyan Tiger MP: ultrastabiel (alleen probemen gehad als gevolg van een stofophoping in het DIMM slot naast CPU1 :o )
- Seagate Cheetah X15/X15-36LP (ssssnel, geen schijf die in de buurt komt)

• Hein
  • Laatst online: 13-11-2025
Abit ax5 + Intel P1 233 mmx (al 4 jaar op 266), en toen de pci kaarten op de juiste manier ingedeeld waren de Abit bp6, heerlijk stabiel.

Oja de logitech optical mouseman; nooit meer dat ontstof gedoe :7

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Een 21" Hitachi monitor voor 400 gulden, beste deal ooit.

Aopen HQ08, monster kast, maar soms beetje te klein.

Canon Digital Ixus V3

Verwijderd

Intellimouse Explorer. Ik heb hem vanaf het moment dat hij bij de groothandel lag.

Eerste relaxte hardware: Voodoo 2 12MB!
ik gebruikte toen een 386. Ik kan me nog goed herinneren hoe ik Need For Speed speelde vóór en ná de Voodoo.
Ik was echt onvoorstelbaar gek van dat kaartje.

na een 8086, 386, 486, Cyrix 150+ en een P166MMX ging ik naar een Celeron 400. Wauw wat was dat een snelheidswinst!

Abit BX6 mainboard. Zalig bordje!

Een P3 550. Dat was in de tijd dat iedereen goedkoop spul haalde (celeron 400 bv) dus er was toen niemand met zo'n monster welke ik had :) (Ik had er toen ook nog eens maar lieft 256 MB Ram inzitten)

Mijn eerste brander: de Yamaha 8x IDE

- Voodoo Banshee
- Opgevolgt door de Viper v770

Na een jaar PC-loos te zijn geweest:
AMD K7 700Mhz op een Asus K7V (Toen de snelste processor, de 700 Mhz was nèt uit).
dat was mijn eerste echte stap richting kwaliteits-onderdelen. Ben sinds toen een echte High-End user.

In de K7 700 zat een tijd nog mijn oude v770 maar die is later vervangen voor een Geforce2 Pro 64MB (de Golden Sample van Gainward. Heb ik destijds FL950 voor betaald)

Toen overgestapt naar mijn huidige systeem:
AMD Athlon TB1333/133
512 MB PC133 2-2-2 Ram
Asus A7V133-Raid

LiteOn 12x brander
later de LiteOn 24x

de Kenwood 72x UCR-421 72x CDromspeler.
een Pioneer 16x DVD speler

En mijn overstap naar een Raid-0 systeem (3x 40GB 7200 RPM 8-))

Da's eigenlijk meer mijn PC-geschiedenis dan alleen de hoogtepunten. Ik kwam op dreef toen ik erover na begon te denken :P Elke nieuwe investering die ik deed gaf mij vlinders in mijn buik en was weer een flinke stap vooruit (Er schieten mij op dit moment nog meer gelukkige PC moment te binnen maar die zijn voor anderen natuurlijk niet zo mooi als ze voor mij zijn :)).

Edit: Sjezeus wat een lap text :P En het begint nota-bene met de Intellimouse :)

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Een Compaq Prolinea met 80486DX-2

enige retailbak die ik ooit heb gehad. Wat was dat ding mooi afgewerkt. Ik heb hem nog steeds, al draait ie al een jaar of anderhalf nooit meer. Altijd weer genieten: BIOS-instellingen waar je met je muis doorheen kon navigeren.

• narotic
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-11-2021
Hehe, ik ben dus niet de enige die dat heeft :) . Kan me nog goed herinneren dat ik als klein ukkie op mijn eigen 286 onder Windows 3.0 zat te patiencen. En elke nieuwe computer kan ik me vanaf daar nog herinneren (waren er ook weer niet zoveel hoor...). Jammer dat ik al die bakbeestjes niet meer heb...toch nog mooie ervaringen mee gedaan en stukkie sentiment.

Begint nu wel heel erg offtopic te raken...sorry..

- = Step Into The Pit | Industrial Strength = -

• silentsnow
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Sony CPD-G420S (19")

Need I say more?

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Zou het haast vergeten: mijn Microsoft Intellimouse Trackball

te relaxed... alsof ie op maat is gemaakt. Ik wil ontzettend graag een optische trackball maar nog geen gevonden die zo lekker in de hand ligt. Clicken met de duim, scrollwheel onder de middelvinger.

• Gertjan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-06 22:04

Gertjan

mmmm, beer...

Beetje raar topic, lijkt mij. Ik zou namelijk geen hardware kopen waarvan ik van te voren het gevoel zou hebben dat het me tegen gaat vallen. Ik ben dus in principe ook tevreden met mijn systeempje in vergelijking met het geld wat ik ervoor neergelegd heb. Alleen m'n monitor had beter gekund, ik heb een NEC FE700, hij trekt op 1024x786 maximaal 85 Hz, ik werk liever op 1152x864, en dan moet dat dus op 75 Hz. Dat is het enige wat beter had gekund.

Verder is het een P3 667, 512 MB intern, 20 GB Seagate stn-nogwat-te-lui-om-na-te-kijken-harde schijf, MSI-6318 moederbordje, Compex 10/100 NIC (met intel-chip dus), en een Abit Siluro Geforce 2MX, T400. LiteOn CDRom, 40X en Yamaha CRW8824E brander (en daar ben ik echt blij mee, heeft me bijna niks gekost, laat me nooit in de steek en heeft er toch al aardig wat cdtjes op zitten).

Ik ben nog steeds blij...
En ik ga nu slapen...

• Insanergy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-11-2025
Mijn PHILIPS 14" 'CM8833' CGA personal monitor.
Meer dan 10 jaar oud! Vroeger was het m'n 4 kleuren :'(
monitor voor m'n XT. Maar nu dient tie al heel wat jaartjes al tv(tje). Er zit nl. een scart aansluiting op. :P

But I thought YOU did the backups...

Verwijderd

Beste wat ik gekocht heb is mijn Dangerden waterkoelsetje, bestaande uit Maze 2-2, Supercube radiator, etc etc. Eindelijk van dat lawaai af ;)
Daarnaast ben ik ook erg blij met mijn hele systeem; MSI K7T266 Pro 2, Athlon XP 1800+, enz. Draait als een tierelier en met Windows 2000 nooit problemen.

Ook vond ik mijn overstap van een Viper V550 naar een GeForce 2 Ti errug leuk. Niet echt een aankoop. maar gratis van XS4ALL, is mijn Draytek router, maar handig is ie zeker wel. Alles wat ik heb is wel :9~, maar mijn tekentablet van Dexxa of zo is de enige slechte aankoop 8-)

Verwijderd

Deze hardware is voor mij onmisbaar en is zeer bruikbaar gebleken.
Sony 19" Trinitron Multiscan 420GS
Plextor Plexwriter 8/2/20
Logitech Cordless Wheel Mouse
Sony DSC S75 Digicam ;)

• silentsnow
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Op donderdag 28 maart 2002 04:31 schreef cYbert het volgende:
Deze hardware is voor mij onmisbaar en is zeer bruikbaar gebleken.
Sony 19" Trinitron Multiscan 420GS
Plextor Plexwriter 8/2/20
Logitech Cordless Wheel Mouse
Sony DSC S75 Digicam ;)
8-)

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

Op donderdag 28 maart 2002 04:33 schreef silentsnow het volgende:

[..]

8-)
Nadat ik al 2 Sony Multiscans 100SX 15" had gekocht :)
Hopelijk ooit nog eens geld voor 21" of 19" LCD.

• deepep
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-12-2025
Plextor 16x10x40.

Pioneer DVD 106s.

GF2mx400pro/tv-out.

AMD TB 1400@1550.

MSI K7T-266 pro-RU.

Maxtor HDD....enz

Allemaal fijn spul. ;)

Doe je ding.

• Leon_The_Pro
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08-2023
Op donderdag 28 maart 2002 01:45 schreef tvdleur het volgende:
Okee:

1 Philips 107S, doet ondertussen 3,5 jaar zn dienst voor minstens 8 a 9 uur per dag. (en is nog steeds relaxter dan de meeste bedrijfsbeeldschermen)
Ik heb deze monitor nu ook al 3 jaar en 2 maanden zeer intensief in gebruik (ca 10 uur per dag) en ben ook zeer tevreden! Ik geef 'm nog wel een jaartje of 2 minstens.

Verder ook erg tevreden met m'n trouwe Western Digital 4,3 Gb HD die in november 1997 nog in een Pentium 200 is aangeschaft en het nu sinds kort wat rustiger aan mag doen als tweede harde schijf in m'n huidige systeem.

En verder m'n Slot1 P2-350 MHz die na ruim 3 jaar(tegenwoordig ondersteund door 320 mb sdram, geforce2mx400/64mb/tvout) nog lekker vlotjes windows xp draait en alle divx'jes op het scherm tovert.

"Failure isn't about falling down, Failure is staying down"

• DiSiLLUSiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-05 14:58
Err.. de schroefjes! Want ik heb vaak te weinig schroefjes dus ik haal er wel eens wat bij bij een van de lokale compuboeren :) Ze gaan nooit kapot, ze crashen nooit, ze branden nooit door, oftewel hardstikke relaxed! :+

Verwijderd

indertijd ton ik men PC'tje upgrade van PII 333@400 met 64 MB SDRAMmet een Abit BH6-mobotje naar een AMD Athlon 1300(nu @1417)met 256 MB RAM en een MSI K7T mobotje eronder. Vloog toen als een trein. Ondertusssen alweer een maand of 8 geleden, wat vliegt de tijd...

oja, toen ik mijn nieuwe brander kocht(vroeger HP 4x4x6 extern USB, nu intern IDE PlexWriter 24x10x40) was dat ook ff schrikken. CD'tje erin en gaan met de banaan. cd'tje in 5 minuten. Deed ik vroeger minstens 20 minuten over, en dat was op 4x, en toen had ik enorm veel fouten, dus ik altijd op 2x branden. 40 mins aan 1 cd'tje. >:) . Das gelukkig verleden tijd nu...

Verwijderd

Eizo Flexscan F56 monitor, Pentium III750 die nu vrolijk op
1015Mhz loopt, mijn 7200rpm Maxtor hdd (stil, snel etc) en natuurlijk mijn KYRO II kaartje roeleert :D
B-)

mzzllllsss

• Tain
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-07 20:32
Mijn SGI 20", sony beeldbuis, die ik ooit is voor fl 206,- op de kop heb weten te tikken >:)

• Saekerhett
  • Laatst online: 19:08
Terratec DMX X-Fire 1024
Microsoft Sidewinder gamepad
Gravis GrIP Multiport system (voor 3 jaar geleden)

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
1 sound blaster 16 (386 tijdperk) :)
2 LG 17" (toen 14" nog normaal was, dus zeg nu zo'n 4/5jaar geleden)
3 een philips 3610i cd-fikker (2x2x6) echt waar dat ding was wreeeeeeed :7

Verwijderd

Meest relaxte hardware? Celeron 333
Toen ie net uit was werkte ik in een computerzaak in Nijmegen als verkoper. Ik kreeg er een paar mee naar huis om te proberen. Heb de beste eruit gezocht en in een Abit BH6 geprikt.
Coolermaster koeler erop gezet, maar fannetje eraf gehaald.
Bij de elektronicaboer twee dikke fans gekocht en op het koelblok geschroefd. Deze werd zo zwaar dat ie ondersteund moest worden met twee beugeltjes.

Overklokken: 5 x 104,x MHz = 522 MHz

Inmiddels wel alweer een tijdje verkocht; maar de herinnering blijft.

Verder m'n huidige Pentium Pro systeem: zie sig: systeem 1

• dust | zone
  • Laatst online: 25-03 13:34

dust | zone

don't ask...

Mijn oude vertrouwde Asus P2B-S mobo. Heerlijk stabiel mobo met Adaptec SCSI. Als ie ooit echt antiek wordt, lijst ik em in en hang ik em aan de muur >:)

Ook ben ik zeer tevreden over mijn Creative SB16, die ik heb moeten vervangen omdat ik geen ISA sloten in mijn Asus A&V266 heb. Als je kaarten moet vervangen om die reden....dan heb je een goede kaart gekocht. Het geluid van die ouwe 16bit is nog steeds echt goed genoeg voor al mijn wensen ( audiofielen willen natuurlijk wat beters ). Hij is trouwens vervangen worden door een SB Live. De 16bit is wel nog in dienst samen met mijn P2B-S als Server.

Was alle hardware maar zo betrouwbaar en hartverwarmend ;)

Asus A7V266 | AMD Dondervogel 1400 | >200 GB aan schijfjes

• Terror
  • Laatst online: 07:15
voodoo II 12 MB, destijds voor 500 piek gekocht. Was elke cent waard. Kan er nu zelfs nog redelijk UT op spelen.

Yamaha 4416e, hele gave brander. Ding slikt gewoon 90 min cd's in tegen stelling tot andere branders van die periode. 4 speed is nu alleen zo langzaam :P Toch zekers meer dan 1000 cd's mee gebrand ondertussen.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 16:52

jep

Mijn voodoo3, ookal game ik maar heel zelden. Als ik wil gamen werkt 't ook. Geen gezeik met drivers, rare gl troep en enge updates. Het werkt: en snel.

:) :) :)

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op donderdag 28 maart 2002 03:39 schreef RolfLobker het volgende:
Eerste relaxte hardware: Voodoo 2 12MB!
ik gebruikte toen een 386. Ik kan me nog goed herinneren hoe ik Need For Speed speelde vóór en ná de Voodoo.
Ik was echt onvoorstelbaar gek van dat kaartje.
Een voodoo II in een 386?

Mijn beste hardware.... Ik ben heel erg tevreden met mijn LG flatron 795FT+ maar ook met mijn asus A7V.

Verwijderd

Mijn Asus P3B-F! Wat een retegoed moederbord. Stabiel, snel en nog nooit gezeik mee gehad. Doet al zeker drie jaar dienst, is nu serverplank geworden en staat dus 24/7 aan.

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Mijn LG 4x4x24, dat ding heb ik nu al 4 jaar en dat ding gaat als de brandweer. *D

Krankzinnige muziek vind je hier.

• TA2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09-2022

TA2

Ik ben zeer te spreken over m'n Iiyama s900mt1 19" monitor.
Was niet duur en geeft een hele goeie kwaliteit.
Heel scherp en een goede kleur weergave :)

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

* Creative Labs SoundBlaster 16 (draait nu nog)
* Western Digital 2.1 GB harddisk (draait nu nog)
* Teac max 160 watt (PMPO ;) ) speakers
* ALLE intel processoren die ik ooit heb gebruikt
* ASUS P4T moederbord
* 3Com NIC
* Pioneer DVD-Rom drive
* Silitek multimedia toetsenbord
* TweakShop workstation tower kast

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Voor mij is dat mijn 2 Dell FP1500 LCD schermen op een Matrox G450 Dualhead die vervolgens weer op een ASUS P2B-D bord zitten. Verder mijn Pentium Pro systemen, die slikken echt alles. Verder heb ik eigelijk alleen maar AMD based netwerkkaartjes, worden door elk OS gezien en je heb er geen installatie probs mee, kortom heerlijk!!! En last but certainly not least mijn ASUS P3C-S Mainbord, echt een heerlijk bordje.

Meh ...

• pt0x
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

1. mijn 6 sunon fans + 1 papst in mijn chieftec kast
geruisloos en een airflow waar je van gaat kwijlen

2. mijn SPDIF-in Digitale audio kabeltje :P
surround sound met cd's en een rete goede kwaliteid

3. mijn Lite-On 16x10x40 fikkie
snel still nooit een CD mislukt (zelfs That's Write CD'S)

4. de MSI K7T Pro 2-A met KT133 chipset (Rev:1.1)
ik heb die nou al 1 jaar en 2 maanden altijd overclocked geweest en een Live! erin... gewoon nooit een enkel probleem gehad met dat beestje (alleen jammer dat hij een XP niet op 133mhz Fsb kan laten lopen)

5. Boomslang 2000dpi PERFECT!
ik heb van die dunne lange piano fingers, en dat in combinatie met een Boomslang is gewoon perfect
HEADSHOT ULTRAKILL GODLIKE :D

6. mijn oude trouwe Siemens Nixdorf office keyboard
die bij mijn eerste pc zat.. alleen jammer dat hij nu na 3 jaar toch aan vervanging toe is omdat sommige toetsen helemaal versleten zijn :)

• You-Suk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-11-2025
mijn ABIT-BH6 bordje, is intussen 4 jaar oud maar gaat nog steeds als een speer
staat nog steeds gezellig naast m'n hoofdsysteem en heeft nog geen probleem gehad. :D :D

Verwijderd

Abit BH-6 moederbord ( Intel 440BX chipset ) met PIII 450Mhz 512Kb cache CPU, ding werd nooit warmer dan 25-27c en super stabiel

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:25

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

/Opsom-topic
(Tech-posts scoren wordt niet gewaardeerd)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.