Toon posts:

Cdroms herkennen geen cds, maar werken wel ...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een pc voor buurjongen in elkaar gezet, alles deed het na een paar kleine probs maarja, opeens kan de brander EN de cdromspeler geen cds meer herkennen, windows herkent de drives wel gewoon. Ik even gekloot in de bios en ze deden het een dagje, daarna weer hetzelfde probleem, daarna ik ff gekloot met jumper settings, hij doet het weer een dagje, daarna weer niet,hetzelfde probleem. Ik een andere, werkende, IDE-kabel erin gooien, hij doet het nog steeds niet, ik weer ff klooien in bios e.d. hij doet het weer, en na een paar uur, jullie raden het al, hij doet het weer niet, heb er iemand enig idee/suggestie ? Enige wat ik eventueel nog kan bedenken is 1 van beide drives op de primary IDE aan te sluiten, maar dat hoeft toch niks uit te maken?

PC specs:
Athlon XP 1800+
256MB DDR RAM
ECS K7S6A mobo
de rest lijkt me overbodig

Primary IDE
Master: Maxtor 7200 rpm 40gig
Slave: none
Secundary IDE
Master: Plextor 24x12x40
Slave: Lite-on 52x

Bij voorbaat dank

edit:
|:( sorry, verkeerde forum, plz verplaats naar Opslagmedia & I/O Controllers |:(

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Ik zal eens andere IDE kabels proberen?

Misschien dat er ergens een draadbreukje in het apparaat zit :Y)

Verwijderd

Topicstarter
ja dat had ik dus al geprobeerd :'(

Verwijderd

het kan voor komen dat de cdroms me kaar storen

sluit de cdroms allebij op een anderen kabel aan

ik heb zo iets ook gehad met twee hardeschijfen naast elkaar

de enen was een seagate ultra 66 en de anderen was een maxtor 40g 7200 ultra 133

als ik de 40aderige kabel nam deze het niet
nam ik een 20aderige dan deden ze het wel
alleen stond alles op ultra 33

Verwijderd

Welk OS draai je?

Heb je een IDE busmaster driver geinstalled?

Gebruik je cable select? zo jah niet doen.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:05

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

HA>>OM

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Topicstarter
oja, sorry het OS is winXP (pro eng)
euh IDE bus master ?

edit:
ik gebruik geen cable select, maar master en slave instellingen, maar die staan goed
Ik heb net ook geprobeerd om de brander op de primary te installeren, maar dat werkte ook niet, kon ook geen cds lezen .... De brander herkent wel cds, maar opent ze niet, hij herkent ze als blank cds

Ik heb ongeveer alles geprobeerd nu, ik kom er niet meer uit, jullie misschien ? plz

Verwijderd

Topicstarter
Het lag dus aan software die blokkeerde, plextools waarschinjnlijk
Pagina: 1