Zag paar maanden terug op een site iemand die een stuk slang op zijn cpu fan had gezet en die via een 3,5" bay lucht van buiten de kast liet aanzuigen. Ben nu aan het overclocken en lijkt me best een aardig idee aangezien de lucht in mijn kast stukken heter is dan die daarbuiten. Op de site stond precie wat je allemaal moest kopen zodat het perfect paste. Weet iemand die site nog te vinden?
Dat kan je zelf toch ook wel bedenken:
* stuk slang (stofzuiger)
* Tape
* Schuimrubber
* enz.
Als het gelukt is, schrijf er dan over op GOT!
* stuk slang (stofzuiger)
* Tape
* Schuimrubber
* enz.
Als het gelukt is, schrijf er dan over op GOT!
"I think there is a world market for maybe five computers." (Thomas Watson Jr., Chairmain of IBM, 1943)
met een beetje goede koeling in je kast en je kast wordt niet warmer als een 25 graden = 4 graden warmer als daarbuiten maar daar profiteerd wel het hele systeem van :):):)
Verwijderd
Ik heb in een 5 1/4 blindplaatje een 40mm fan (486-fan) geduwd, met 40mm pvc-bochtjes en -pijp. scheelt 5-6 *C met lucht in de kast.
K'heb in m'n kast (vooronder ) 2 7CM Fans voor Air intake, en ander boven de voeding en 2 9CM fans voor outtake, De Video/VooDoo planken worden voorzien van lucht via een 7CM van die er boven hangt. De temp. in de kast is gemiddelt 3 graden warmer dan de omgeving. ;););) de pc zelf loopt maar 45Mhz per Cpu hoger
moet meer, maar kan de chipzet nie koelen .. er zweeft een Cpu boven
Macconner! | speed 733@1007 :)