Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:56
Ik heb een ATI rage XL (AGP 2X) 16 Mb (volgens het boekje maar 8 volgens dxdiag) en die wil niets spelen wat op opengl moet. Nu heb ik al geprobeerd GLsetup te installeren maar dat wil die niet aangezien ik windows XP gebruik.

Ik heb op de ATI site de drivers voor 2k gedownload (die volgens hun wel opengl ondersteunen) maar dat werkt niet. Voor winows XP zijn er geen drivers te downloaden (omdat die er al in zitten) dus daar had ik al niets aan.

Het probleem is dat ik dus Serious Sam en Freedom force (demo, beide via planet binnen gehaald dus niet illegaal) niet kan spelen. Serious sam geeft netjes aan dat er niets van Open GL gevonden is en Freedom Force geeft aan dat er een init fout is opgetreden dus ze willen beide niet.

Mijn vraag is nu:
Is het mogelijk om dat ding/kreng aan de gang te krijgen voor windows XP met OpenGL ondersteuning of moet ik moet voodoo2 weer inbouwen (welke het waarschijnlijk toch niet zal doen :D ). Of moet ik mijn Ge-force even jatten bij mijn broertje (ja die heb die van mij) zodat ik geen zorgen heeft???

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heel snel je geforce terug halen en geef hem maar die ati

en de ati rage xl
misschien kan je de drivers van ati expert 2000 nemen
het is de zelfde chip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
Hij staat er niet bij in het lijstje maar ik ga em eens downloaden en kijken wat het effect is.

[edit]
Nee hij pikt em dus niet, hij zegt dat de kaart niet compatible is met de drivers :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan moet je even kijken bij compaq en ibm

die gebruiken deze kaarten veel en misschien hebben ze wel een update er voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 16:52

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Even rondhangen op het rage3d forum wil ook wel eens nuttig zijn bij deze brakke kaartjes

Rage3D Forum

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 16:52

The PyroPath

Go Tweak your ass off

oei, die XL is er nog een uit het Rage Pro tijdperk, das dus geen Xpert 2000 volgens mij want ik meen dat die een Rage 128 chippie had.

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moser
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03-2022

moser

And then there was silence

Op donderdag 28 maart 2002 07:46 schreef The_PyroPath het volgende:
oei, die XL is er nog een uit het Rage Pro tijdperk, das dus geen Xpert 2000 volgens mij want ik meen dat die een Rage 128 chippie had.
inderdaad de expert 2000 gebruikt de chipset van de rage 128. dus dat zal niet echt feilloos werken.
probeer eens de drivers van de site van ati. rageXL+winXP_drivers
de drivers die op de cd-rom van xp staan ondersteunen geen opengl. maar deze normaal wel. het hielp toch bij mijn expert 2000 pro. :)

A busstation is where a bus stops,a trainstation is where train stops
On my desk, I have a workstation,
... No further comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
Hmm Xpert 2000 drivers werken dus niet...

Ik heb aan een collega gevraagd (vincentvega) of die iets wist en die kwam hiermee: http://www.geocities.com/ziyadhosein/rprow2k.htm

Uitgeprobeerd en werkt goed.

In ieder geval bedankt voor jullie reacties :)

Pagina: 1