gostmulticast + firewall

Pagina: 1
Acties:

• vanderwal
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-03 12:33

vanderwal

mathafackuh!!!

Topicstarter
Hi

Ik heb het probleem dat als ik een ghostfile wil maken via het netwerk met ghost multiecast dat dit niet wil als ik m'n d-link firewall er tussen heb staan (met crosslink kabel tussen laptop en werkstation wel) dus de vraag is dus denk ik dat ik moet weten welke poort ik open moet hebben om dit mogelijk te maken, heeft iemand hier dus ervaringen mee?

The difference between stupidity and genius is that genius has its limits

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:47
't Is op dit moment nog vroeg op de ochtend, dus als m'n antwoord een beetje fout zit, schiet me niet dood :P

Maargoed, multicast (let op schrijfwijze) wordt niet gestuurd naar een bepaalde poort, wel naar een bepaald ipadres uit de multicast-range (weet die niet vanbuiten). Het komt er dus op neer dat het geen kwestie is van een poort open te zetten op die firewall, hij mag gewoon geen multicastpakketen tegenhouden.
Als je het dus persé via de firewall wil laten gaan zal je eens moeten uitzoeken of je hem niet kan aanpassen op die manier dat hij die pakketen wel doorlaat (en natuurlijk ook even uitzoeken welke poort gebruikt wordt)

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Multicast adressen zijn 224/8 (224.x.x.x dus)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• vanderwal
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-03 12:33

vanderwal

mathafackuh!!!

Topicstarter
Op donderdag 28 maart 2002 18:21 schreef Predator het volgende:
Multicast adressen zijn 224/8 (224.x.x.x dus)
Hmm komt misschien een beetje leek over maar wat voor adressen bedoel je hier mee? PS ben net begonnen met het uitzoeken hoe dit precies werkt, wat ik al zei rechtstreeks is geen enkel probleem maar zodra die D-link router/firewall er tussen zit. Zegt de client dat deze geen dhcp server kan vinden op zich wel logische want die d-link is de dhcp server alleen moeten die multicast sesies naar mijn werkstation geforward worden denk ik. maar ja hoe ik dat he??? :?

The difference between stupidity and genius is that genius has its limits

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Op vrijdag 29 maart 2002 00:10 schreef vanderwal het volgende:

[..]

Hmm komt misschien een beetje leek over maar wat voor adressen bedoel je hier mee? PS ben net begonnen met het uitzoeken hoe dit precies werkt, wat ik al zei rechtstreeks is geen enkel probleem maar zodra die D-link router/firewall er tussen zit. Zegt de client dat deze geen dhcp server kan vinden op zich wel logische want die d-link is de dhcp server alleen moeten die multicast sesies naar mijn werkstation geforward worden denk ik. maar ja hoe ik dat he??? :?
Ik heb nog ff nagekeken en volledig
224.0.1.0 tot 238.255.255.255 kan je gebruiken voor multicast.
224.0.0.x is in principe reserved.

Maar wat heeft die dhcp server daarmee te zien ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs