Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Lan city modem maar daar kan je weinig aan veranderen via je browser.
Met een motorola modem heb je meer opties en die blijkt ook beter te zijn.
Maar kan ik gewoon een Motorola modem van iemand anders gebruiken ?
Ik ben van plan mijn lan city aan iemand anders te geven en dan krijg ik van die gene een motorola modem.
Gaat allebei om CHello AMsterdam.
Moet ik iets veranderen aan de modem settings of upc bellen?
OF gewoon modem aansluiten en klaar .. :)

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:23
volgens mij kan je gewoon omruilen
chello checked alleen de mac adres van je newerkkaart wat je hebt gekregen...

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 maart 2002 23:46 schreef donald_dick het volgende:
volgens mij kan je gewoon omruilen
chello checked alleen de mac adres van je newerkkaart wat je hebt gekregen...
De kabelmodem heeft toch ook een mac adres ?
Of kijkt chello daar niet naar.
combinatie netwerkkaart mac > kabelmodem mac ?

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
nou das niet waar. Als je in het provisioning system van chello zit vraagt ie ook om het nummer van je kabelmodem...
Daarbij is de motorolla gekoppeld aan een macadress.
Je kabelmodem moet eerst het eens zijn met het mac adres voordat ie het signaal doorgeeft en chello moet het daarna nog een keer controleren. Dit is in ieder geval mijn ervaring...

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:23
Op woensdag 27 maart 2002 23:49 schreef DRaakje het volgende:
nou das niet waar. Als je in het provisioning system van chello zit vraagt ie ook om het nummer van je kabelmodem...
Daarbij is de motorolla gekoppeld aan een mac.
Je kabelmodem moet eerst het eens zijn met het mac adres voordat ie het doorgeeft en chello moet het daarna nog een keer controleren. Dit is in ieder geval mijn ervaring...
dat arme studentje vertelde mij dat ik hij het mac adres van het netwerkaart heeft opgeschreven... en ik kan niet met een andere NIC internetten :( :?

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op woensdag 27 maart 2002 23:50 schreef donald_dick het volgende:

[..]

dat arme studentje vertelde mij dat ik hij het mac adres van het netwerkaart heeft opgeschreven... en ik kan niet met een andere NIC internetten :( :?
aha lekker duidelijk

• Rotjeknor
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-02 15:29
Zowel mac modem als nic worden geregistreerd. Op het moment dat je 1 van deze twee dus wijzigt, moet ie opnieuw worden aangemeld. Let hier echter wel op dat je niet zomaar een modem kan omwisselen, ze hebben niet voor niets dat registratiesysteem erachter hangen om ervoor te zorgen dat er niet zomaar illegale modems worden aangesloten.

Ik zie zelf niet in waarom je zou willen wisselen, beide modem hebben even hoge performance. Die opties die je kan instellen via je browser heb je toch niets aan als je normaal van internet gebruik maakt... (-:

Ook Knor is aangestoken met het ligfietsvirus!

Pagina: 1