Toon posts:

ff een vraagje over hertz?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heej....

Zoals je de topicnaam ziet heb ik een vraagje wat is nou verstandiger ( om te computeren 2 uur + )
om 1152x864x75 hz
of 1280x960x70 hz
ik vind die laatste veel overzichterlijker maar is ook verstadig want bij 60 hz zie je de beeld echt trippen
( hoe je het ook schrijft ) maar bij de 70 hz merk je dat niet, welke reso. zal ik het beste volgens jullie kunnen draaien...
Thnx

Verwijderd

Is helemaal een kwestie van smaak.

Verwijderd

je zult het wel niet echt merken hoor, anders download je powerstrip maar ff en zet je hem op 1280x960 @ 75hz >:)

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 22:18

ThaHandy

Discovery Channel

Op woensdag 27 maart 2002 23:18 schreef sKiNbrEEze het volgende:
je zult het wel niet echt merken hoor, anders download je powerstrip maar ff en zet je hem op 1280x960 @ 75hz >:)
dan geeft je moitor van die mooie strepen :P

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 maart 2002 23:18 schreef cynical het volgende:
Is helemaal een kwestie van smaak.
Neej ik bedoelde wat nou beter is voor je ogen ( jah 75 hz natuurlijk ) maar maakt die 5hz toch zo veel uit?!

Thnx!

Verwijderd

Dat een lage refreshrate slecht zou zijn voor je ogen is een fabeltje, maar het werkt gewoon het prettigst een hge refreshrate, als je het verschil niet ziet en geen hoofdpijn krijgt op die hogere reso. gewoon gebruiken, 5Hz maakt toch al vrij weinig uit.

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:50

KneoK

Not in a million lightyears

Het ligt helemaal aan de scherpte van je ogen... De een kan de frequentie van een lamp zien (knipperen), de ander heeft daar geen last van. Dus met je monitor zal dit hetzelfde zijn. De een krijgt koppijn bij 50 Hz terwijl de ander nog last heeft bij 80 Hz. Ligt dus geheel aan jezelf wat je het prettigst vind.

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 21:24
Je merkt het vanzelf met welke je het snelste hoofdpijn krijgt (zo werkte het bij mij). Ik vind 85 Hz minimaal om wat langer mee te werken, maar dat verschilt heel erg per persoon.
Pagina: 1