smbadduser met samba (suse 7.3)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik ben nog maar net bezig met linux 1 week ofzo en het is me al gelukt om een samba server te laten draaien maar nu
ik heb zelf XP en heb de shares al aangemaakt op linux.
Ik zie ze ook en ik kan er in browsen.
SWAT draait zelfs en ook ssh2.

Maar nu : als ik dus iets wil dumpen op die box dan krijg ik een windows foutmelding van acces denied you have no rights.
Hoe kan ik het verhelpen ( en ja ze staan niet op read only) hij komt niet eens met een login schermpje wat ik dus wel wil hebben.
Wat moet ik doen ik kom er dus niet uit, het probleem heb ik al 3 dagen en heb denk ik alluh HOW TO's gelezen maar het lukt niet. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ff nog wat als ik met ssh ben ingelogt kan ik browsen maar als ik ssh niet heb aan staan dan komt ie met een inlog scherm waar ik vervolgens de root user en ww invull met het gevolg dat ik er niet in kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Dat is doodnormaal, de meeste distro's vebiedden roottoegang via ssh, en dat is maar best ook, log in als een gewone gebruiker, eens je inglogd bent tik je su en geef je het root passwd.

Wat betreft samba, ik heb ook het gevoel dat ze het niet zo goed kunnen vinden met elkaar, mischien dat de allerlaatste versie van saba soelaas brengt?

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja ok daar heb ik dus weinig aan als ik de valid users op gravis zet want zo log ik in op XP dan kan ik browsen wat ik wil maar nix dumpen. en als ik de valid users zet op root of als ik hem leeg laat dan komt ie met een inlog scherm waar ik vervolgens nix mee kan want hij accepteerd geen root en geen gravis user.

als ik daar (bij log in scherm) root invul, komt hij terug met de username GRAVIS/root nou dan snap ik het al helemaal niet meer want waar komt dan die GRAVIS/ vandaan?
Ah das dus mijn pc naam. ok en wat nu hoe kan ik nou inloggen bij suse via netwerk omgeving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Gravis username en computername? beter niet...

Inloggen met root via samba? Laat het achterwege.

Bestaat de samba user ook als linuc account?

Plaats eens je smb.conf

* Yalopa wou dat hij alle howto's kon lezen in 3 dagen

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gravis heeft eigen zaak en dus veel tijd om HOWTO's te lezen *D
Pagina: 1