Op woensdag 27 maart 2002 23:45 schreef GrandPuba het volgende:
Dat ze bij AMD zoiets willen gaan doen in de toekomst kan ik geloven.. ze hebben geen andere keuze om op dit soort manieren intel bij te houden.
Ik vind AMD een topper hoe dan ook.. en die XP2000+ houd het lekker bij ten opzichte van de 2100 northwood..
MAAR
Je kan mij niet overtuigen dat ze dit hebben van een HACK bij AMD.. dus iedereen met een beetje Photoshop kennis of iets dergelijks kan dit..
Nu leg je toch wel lichtelijk te ijlen. De ingang die amd heeft gekozen is anders dan die van Intel. waar Intel het gooit op brute kloksnelheden, probeert AMD de architectuur te verbeteren. AMD is dan ook reeds lang geen kloon meer. Ook had je kunnen weten dat een AMD bij een lagere kloksnelheid beter presteert dan een Intel. Zie ook de diverse PR-verhalen. Feit is dat een XP2100+ processor die op 1,67 GHz draait beter presteert dan een Intel die op 2,2 GHz draait. Met dit gegeven is Intel toen begonnen om hogere kloksnelheden mogelijk te maken.
En inderdaad, als je een beetje kritisch naar het een en ander kijkt kun je dit bericht echt niet serieus nemen.