ik heb gehoord day je de bus freq lock eraf kunt halen weet iemand waar ik dat kan vinden met een tekening erbij zodat ik kan gaan prutsen
Een 300a loopt zonder problemen op 450 met 100Mhz bus.... Wat is het probleem?
Inderdaad.. mijn C300A liep perfect op 450Mhz! Op mijn BH6
Gewoon SoftCPU menu in, CPU op User Settings, Multiplier op 4.5, bus speed op 450mhz en voila.. GAAN met die banaan!
Niet slecht voor een CPUtje waar ik f175,- voor betaald had (een PII 450 was toen iets van 700 piek ofzo? Eind '98?)
Niet slecht voor een CPUtje waar ik f175,- voor betaald had (een PII 450 was toen iets van 700 piek ofzo? Eind '98?)
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Volgens mij was het nog veel meer voor een P2-450 boven de 1500 als ik me niet vergis. Toen ik mijn celeron300a@450 kocht tenminste... Hierbij wil ik ook heel tweakers bedanken voor hun steun in mijn keuze bla bla bla etc etc
.
Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.
Verwijderd
Een bus lock bestaat niet, er is ooit speculatie over geweest. Maar is nooit mogenlijk geworden omdat de pll-chip (clockgenerator) op het moederboard en niet op de proc zelf of de cartridge ervan zit.
Over het verwijderen van de multiplier lock weet ik niets.
groeten
Over het verwijderen van de multiplier lock weet ik niets.
groeten
Verwijderd
Nou ben ik niet zo'n processor wizard, maar ik heb in mijn Soft menu mijn Celeron 300 (a?) ook op 450 Mhz. gezet (zie ook ander topicie), maar na een kwartier/half uurtje loopt m'n hele PC vast; must hit reset. Zou ik dan ECHT uit m'n hoofd moeten zetten dat dit aan m'n processor ligt?
Verwijderd
ik heb ook een Cel 300A liggen en die draait vrolijk op 500Mhz. Punt is dat de rest (vga, dimm) er niet altijd mee eens zijn. Ach, zo blijf ik in ieder geval bezig.
Verwijderd
Eppo1313 ik heb ook een celly 300a@466 maar als ik hem op 504mhz (112fsb) zet dan gaat ie nu naar windows maar wanneer ik dan een programma opstart crashed ie :(! Waar ligt dat nu aan: 1. de proc zelf 2. het geheugen (pc100 cas 2-2-2) 3. of de videokaart?
Thanx Ultra2k
Thanx Ultra2k
Verwijderd
Leuke replys, maar het helpt die jongen niet..
Ik had een jaar of 2 geleden een celeron 266, op 400 draaien. Big deal roept iedereen.
Tja is nu ook zo. in den beginne kom men niet ff met je bios je fsb en core spanning omhoog zetten. tenminste niet met mijn A-Open bx6
je kunt met plak band 3 pinnetjes afplakken om de voltage omhoog tezetten met 0.2 volt. en een pinnetje om de cpu op 100Mhz te forceren... Maar dit is allang verleden tijd.
ik weet het ook niet meer..;)
Probeer het eens in je bios, anders pak je je mobo boekje erbij en dan kijken of je hem met een jumpertje of dipswitchje je frequentie kunt instellen.
succes
Ik had een jaar of 2 geleden een celeron 266, op 400 draaien. Big deal roept iedereen.
Tja is nu ook zo. in den beginne kom men niet ff met je bios je fsb en core spanning omhoog zetten. tenminste niet met mijn A-Open bx6
je kunt met plak band 3 pinnetjes afplakken om de voltage omhoog tezetten met 0.2 volt. en een pinnetje om de cpu op 100Mhz te forceren... Maar dit is allang verleden tijd.
ik weet het ook niet meer..;)
Probeer het eens in je bios, anders pak je je mobo boekje erbij en dan kijken of je hem met een jumpertje of dipswitchje je frequentie kunt instellen.
succes
Verwijderd
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 19 september 2000 16:30 schreef Ultra2k het volgende:
Eppo1313 ik heb ook een celly 300a@466 maar als ik hem op 504mhz (112fsb) zet dan gaat ie nu naar windows maar wanneer ik dan een programma opstart crashed ie :(! Waar ligt dat nu aan: 1. de proc zelf 2. het geheugen (pc100 cas 2-2-2) 3. of de videokaart?[/quote]Ik weet niet of ik hier een bruikbaar antwoord op kan geven. Gaf al aan, dacht ik, dat de items die je noemt bij punt 2 en 3 soms dwarsliggen. PC bij me wil afentoe niet direct booten en crashes terwijl ik zit te internetten, photoshoppen en te unrealen, onder het genot van een MP3. Zolang ik het niet te gek maak gaat het prima. Heb mzzl, denk ik.
Mijn PII 350@500 doet het minder dan de Cel.
Die loopt dus maar op 466.
Eppo1313 ik heb ook een celly 300a@466 maar als ik hem op 504mhz (112fsb) zet dan gaat ie nu naar windows maar wanneer ik dan een programma opstart crashed ie :(! Waar ligt dat nu aan: 1. de proc zelf 2. het geheugen (pc100 cas 2-2-2) 3. of de videokaart?[/quote]Ik weet niet of ik hier een bruikbaar antwoord op kan geven. Gaf al aan, dacht ik, dat de items die je noemt bij punt 2 en 3 soms dwarsliggen. PC bij me wil afentoe niet direct booten en crashes terwijl ik zit te internetten, photoshoppen en te unrealen, onder het genot van een MP3. Zolang ik het niet te gek maak gaat het prima. Heb mzzl, denk ik.
Mijn PII 350@500 doet het minder dan de Cel.
Die loopt dus maar op 466.
Verwijderd
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 19 september 2000 16:32 schreef Aiken het volgende:
Leuke replys, maar het helpt die jongen niet..[/quote]Nee, jij hebt een zinnige reply staan..
Leuke replys, maar het helpt die jongen niet..[/quote]Nee, jij hebt een zinnige reply staan..
Verwijderd
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Drumtralala: Nou ben ik niet zo'n processor wizard, maar ik heb in mijn Soft menu mijn Celeron 300 (a?) ook op 450 Mhz. gezet (zie ook ander topicie), maar na een kwartier/half uurtje loopt m'n hele PC vast; must hit reset. Zou ik dan ECHT uit m'n hoofd moeten zetten dat dit aan m'n processor ligt?[/quote]Lijkt sterk op een hitteprobleem! Beter koelûh!!!
Hmmm, ik heb destijds( 1,5 jaar geleden) m'n cely 300a met bh6 en 128mb pc100 op 450 gezet, met stock cooler, sindsdien nooit problemen gehad
Pagina: 1