Ik kwam vandaag 'n hele interresante site tegen, mbt het uncappen van Motorola modems (welke ik dus ook heb)
Dit is in ieder geval het gedeelte wat ik op 't nieuwsposting gedeelte geplaatst heb.
Het is nog steeds mogelijk om de beperking vd. bandbreedte van kabelmodems uit te schakelen. De hackersgroep TCNiSO heeft 'n manier gevonden om dmv. een firmware-hack Motorola modems te "uncappen" Motorola modems worden recentelijk door Chello geleverd.
Hou er rekening mee dat dit illegaal is! Hoogstwaarschijnlijk is dit te detekteren door Chello & je loopt dan het risico om afgesloten te worden.
Het is in ieder geval leerzaam om te lezen, hoe het nu precies werkt bij DOCSIS netwerken (wat Chello oa. gebruikt) en je kunt op die manier zien hoe firmwares geupdate worden, via de kabel.
Een stukje vd. frontpage vd. site www.ikmaggeenillegalinkjesneerzetten.nl
Ik probeer hier iig niet de moraalridder uit te hangen, maar vind 't gewoon prachtig om te lezen, hoe 't weer gelukt is
[edit] GEEN illegale links a.u.b.
Dit is in ieder geval het gedeelte wat ik op 't nieuwsposting gedeelte geplaatst heb.
Het is nog steeds mogelijk om de beperking vd. bandbreedte van kabelmodems uit te schakelen. De hackersgroep TCNiSO heeft 'n manier gevonden om dmv. een firmware-hack Motorola modems te "uncappen" Motorola modems worden recentelijk door Chello geleverd.
Hou er rekening mee dat dit illegaal is! Hoogstwaarschijnlijk is dit te detekteren door Chello & je loopt dan het risico om afgesloten te worden.
Het is in ieder geval leerzaam om te lezen, hoe het nu precies werkt bij DOCSIS netwerken (wat Chello oa. gebruikt) en je kunt op die manier zien hoe firmwares geupdate worden, via de kabel.
Een stukje vd. frontpage vd. site www.ikmaggeenillegalinkjesneerzetten.nl
Het is nu iig public, dus zal Chello waarschijnlijk wel de boel beter proberen te beveiligen. Maar goed, 't is natuurlijk leuk dat dit kan, maar bedenk wel dat 't a-sociaal is tegenover mede-kabelaars, want dan zakt de bandbreedte van je hele wijk in.This project is about modifying your firmware to create an advantage over your current service. Firmware modifying is very risky due to the fact that sometimes you can modify your firmware and fry the modem.
Firmware hacks can applied to any modem, if you have the right amount of
knowledge, and by doing so can change your MAC Address, or modify the boot up process. Expect a lot more news about this project in the future.
Ik probeer hier iig niet de moraalridder uit te hangen, maar vind 't gewoon prachtig om te lezen, hoe 't weer gelukt is
[edit] GEEN illegale links a.u.b.