Toon posts:

Uncappen van kabelmodems nog steeds mogelijk!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kwam vandaag 'n hele interresante site tegen, mbt het uncappen van Motorola modems (welke ik dus ook heb)

Dit is in ieder geval het gedeelte wat ik op 't nieuwsposting gedeelte geplaatst heb.

Het is nog steeds mogelijk om de beperking vd. bandbreedte van kabelmodems uit te schakelen. De hackersgroep TCNiSO heeft 'n manier gevonden om dmv. een firmware-hack Motorola modems te "uncappen" Motorola modems worden recentelijk door Chello geleverd.

Hou er rekening mee dat dit illegaal is! Hoogstwaarschijnlijk is dit te detekteren door Chello & je loopt dan het risico om afgesloten te worden.

Het is in ieder geval leerzaam om te lezen, hoe het nu precies werkt bij DOCSIS netwerken (wat Chello oa. gebruikt) en je kunt op die manier zien hoe firmwares geupdate worden, via de kabel.

Een stukje vd. frontpage vd. site www.ikmaggeenillegalinkjesneerzetten.nl
This project is about modifying your firmware to create an advantage over your current service. Firmware modifying is very risky due to the fact that sometimes you can modify your firmware and fry the modem.

Firmware hacks can applied to any modem, if you have the right amount of

knowledge, and by doing so can change your MAC Address, or modify the boot up process. Expect a lot more news about this project in the future.
Het is nu iig public, dus zal Chello waarschijnlijk wel de boel beter proberen te beveiligen. Maar goed, 't is natuurlijk leuk dat dit kan, maar bedenk wel dat 't a-sociaal is tegenover mede-kabelaars, want dan zakt de bandbreedte van je hele wijk in.

Ik probeer hier iig niet de moraalridder uit te hangen, maar vind 't gewoon prachtig om te lezen, hoe 't weer gelukt is >:)

[edit] GEEN illegale links a.u.b.

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08 07:37

JeroenT

hoi!

Ik geloof het pas als iemand het daadwerkelijk gedaan heeft, tot die tijd.... HOAX!

ze zullen je heus wel cappen in HUN centrales :) en je hebt er geen zak aan , bij chello ben je dan nog eerder door je limiet :D

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
ik heb wel eerder zoiets gehoord, en het kan wel.
je kan ook je mac adress op je netwerk kaart veranderen, dus waarom niet in je modem.. >:)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 maart 2002 22:47 schreef Klubbheads het volgende:
Ik geloof het pas als iemand het daadwerkelijk gedaan heeft, tot die tijd.... HOAX!

ze zullen je heus wel cappen in HUN centrales :) en je hebt er geen zak aan , bij chello ben je dan nog eerder door je limiet :D
Het ziet er iig geloofwaardig uit, zeker omdat er programmaatjes voor geschreven zijn!

• Rotjeknor
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-02 15:29
Op woensdag 27 maart 2002 22:52 schreef BasieP het volgende:
ik heb wel eerder zoiets gehoord, en het kan wel.
je kan ook je mac adress op je netwerk kaart veranderen, dus waarom niet in je modem.. >:)
Alsof je hier wat aan hebt... Je zult in dat geval opnieuw je modem moeten aanmelden... En maar klagen dat de wachtrij bij Chello zo hoog is, geen wonder als je van dit soort opmerkingen krijgt...

Ook Knor is aangestoken met het ligfietsvirus!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Op woensdag 27 maart 2002 23:25 schreef DaMan het volgende:

[..]

Het ziet er iig geloofwaardig uit, zeker omdat er programmaatjes voor geschreven zijn!
Nu nog iemand die genoeg lef heeft. Ik heb geen motorola, maar een terayon modem.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

<font color=red> Even voor de duidelijkheid, discussies hierover zijn toegestaan links naar software enz zijn verboden.</font>

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 maart 2002 10:25 schreef M@FI@ het volgende:
<font color=red> Even voor de duidelijkheid, discussies hierover zijn toegestaan links naar software enz zijn verboden.</font>
Je hebt gelijk, er stonden idd links naar "grijsgebied" programmaatjes, al waren 't op zich geen firmware-hacks oid.

Het was ook niet m'n bedoeling om dit te promoten, alleen maar ter verduidelijking. Het gebruik van deze methode is op z'n zachts gezegd niet netjes! Maar ik vond 't interresant om te melden dat 't mogelijk is & technisch zit 't vernuftig in elkaar.

• Proxy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-03-2025
je link doet het niet ;)

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Tja, je link doet het idd niet.
Maar als het diezelfde is, als die een tijdje geleden gepost is voor Motorola kabelmodems, werkt het dus WEL. :)

🌞🍃

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 maart 2002 15:38 schreef DataBeest het volgende:
Tja, je link doet het idd niet.
Maar als het diezelfde is, als die een tijdje geleden gepost is voor Motorola kabelmodems, werkt het dus WEL. :)
Mmm... Deze topic had ik dus nog niet gevolgd, lijkt idd of dit al eerder bekend was, ook bij Chello. Dat verklaard waarschijnlijk ook dat 'n kameraad van me 'n paar dagen geleden geouwehoer had met z'n Motorola modem, na 'n mislukte flash van Chello :( Ze zijn dus al druk bezig om de firmwares aan te passen!
Pagina: 1