Toon posts:

Slecht MP3 geluid........

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In April 2001 hebben wij een pc gekocht. Deze computer was het Knock-out product van Computer idee en had al meerdere verslagen. Echter sinds we de pc hebben is het ellende met het afspelen van geluid. Mp3, Wav en soms ook audio geven een harde, scherpe kraak gedurende het gehele liedje.
We draaien onder W'98 SE, de geluidskaart is een Creativ Live Experience. (De firma heeft er reeds een nieuwe geluidskaart ingezet, een up-grate gepleegd van het moederboard (??) en zijn ook wanhopig want ze weten het ook niet meer.
Er zijn verschillende afspeelmachines gebruikt maar allen is diepe ellende. De MP3 zijn afkomstig van verschillende sites. Sommige zijn overgezet van de oude pc en die speelde daarop perfect....dus zouden het nu zeker moeten doen....

Verwijderd

Heb een tijd terug hetzelfde gehad met een Sound Blaster Live, ook omgerolen voor een andere SB Live en andere Mobo zonder resultaat. Toen heb ik maar een ander merk moederbord erin gezet en het probleem was opgelost.

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
mobo bios flash, irq conflicten controleren of irq deling, nieuwste drivers ?

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-08 23:30
Heb je al geprobeerd om met de geluidsinstellingen van Windows te spelen?

Bij mij gaat het nl. kraken als ik het volume te hoog zet.

Maar goed ik heb dan ook een win '95 systeempje (p 166) met een oude (misschien iet wat brakke) soundcard...

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Zeker een VIA chipset op het mobo....??
Gebruik search eens

"Grandma was slow, but she was old....!!"

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

-->AV ;)