Toon posts:

[DW/FP] hoe maak ik een form?

Pagina: 1
Acties:
  • 71 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb enkele problemen met Dreamweaver. Het gastenboek werkt niet. Het is een gastenboek waarop iemand een berichtje stuurt, die daarna terechtkomt in mijn mailbox, en dus niet direct op de site. Nou lukte dit dus perfect in Frontpage, maar nu kom ik er dus echt niet uit. Ik heb al vanalles geprobeerd, maar ik krijg als ik het bericht wil versturen deze melding:

"Not Found
The requested URL /nieuw/Gastenboek/--WEBBOT-SELF-- was not found on this server.

Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request."

Ik heb het al geprobeerd om de pagina te draaien in php, en ook in html. Ook staat er "[FrontPage Resultaten opslaan-onderdeel]"

Wie kan mij hiermee helpen,

Alvast bedankt

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09 13:52
Ik denk niet dat Dreamweaver kan werken met die frontpage functie :?

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 22:20
Dreamweaver werkt niet echt samen met Frontpage nee. :P

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik dat doen dan met Dreamweaver, want zoiets dacht ik al wel. Ik kan wel een form maken, maar verder moet je dan opgeven naar welk e-mail adres het bericht gestuurd moet worden, maar daar kom ik niet uit. Ik ben er al zo'n beetje de hele dag mee bezig om uit te zoeken. Ik heb er wat hulp bij gebruikt van andere site's, ook dit forum, maar toch lukte het nog niet.

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Topic:   Ik krijg het niet voor elkaar... een normale topictitel te kiezen?

Waarom probeer je niet een leuk PHP gastenboek?
sommigen hebben niet eens een database nodig.
easy en werkt prima.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

title edit + move naar W&G ipv P&W

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Topicstarter
zal ik doen, maar waar zou ik zo'n simpel php gastenboek kunnen vinden

Verwijderd

Op woensdag 27 maart 2002 22:36 schreef chem het volgende:
title edit + move naar W&G ipv P&W
Spontane buurman... ;)

Keywords: mailform, guestbook, gastenboek, php, asp...
Bovendien zou het een stuk helpen wanneer je eens duidelijk stelt wat je precies wilt...

Wat mij betreft mogen de (lite-)modjes òok met dit topic aan de slag :'(.

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 16:41

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

De Frontpage-extensies staan niet aan op de server, denk ik. Op hotscripts.com vind je genoeg leuke gastenboeken.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een gastenboek hebben wwarbij de berichtjes niet direct op de site komen te staan, maar waarbij ze eerst op mijn e-mail adres komen. Via daar kopieer ik ze gewoon op mijn site. Ik heb geen probleem om met dreamweaver een form in elkaar te zetten. Ik weet alleen niet hoe ik het naar mijn email adres kan laten versturen en dat de persoon die het berichtje plaatst een bevestiging krijgt.

Dit was in Frontpage erg simpel, maar in Dreamweaver gaat dat niet zo makkelijk

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

tsja je kunt deze pauper oplossing nog proberen:

mik dit in het form als action:
code:
1
<form method="POST" action="mailto:email@naarjou.nl" enctype="text/plain">

Alle zut uit de input's wordt nu in de mail gedumpt.
Let wel: een (PHP/CGI)mailscript is beter...

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

Wat mijn mening betrefd ben ik het volkomen met Hangloozz eens, een PHP form werkt beter !!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Of een cgi-formpje.. maakt allemaal weinig uit. Fijn even wat basiskennis opdoen op http://html.pagina.nl en dan even surfen naar www.hotscripts.com W&G is niet voor dit soort vragen die je uit elk boek of zoekmachine kunt halen.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.