mobo gaar?

Pagina: 1
Acties:

• vargo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 13:35
Ik heb hier:
- Asus TX97 (socket7)
- AMD K6 200 & AMD K6-2 400
- 3x 32MB DIMM (en ook nog aantal grotere)
- nog wat 'rotzooi'

En het volgende probleem:
Ik krijg het spul niet aan de praat. Eerst werkte het wel en nu niet meer. Nadat ik een extra dimmetje erbij heb geplugged wou ie geen beeld meer geven bij booten.
En nu ben ik bang dat het moederbord kapot is, maar wil ik hem toch proberen aan de praat te krijgen. Het zou immers een mooi servertje zijn en een socket7 mobo is nauwelijks aan te komen voor een lage prijs.

Ik heb het volgende al gedaan/ met als resultaat:
- beide cpus getest.
- jumpers na gekeken.
- CMOS batterij door een andere vervangen.
- PC speaker piept niet eens met alleen een cpu erin.
- ook met cpu + mem + videokaart alleen doet ie niets.
- andere voeding getest.
- fan van cpu draait gewoon.
- 2 videokaarten getest: 1 PCI, 1 ISA

Is er iemand die nog een idee heeft of kan ik het bordje bij het grof vuil zetten?

Verwijderd

je hebt je fsp, multiplier en sync of async mode wel goed ingesteld?
verder die dimm die je erbij geplugd hebt is die 66 of 100 mhz? wanneer je op 66 fsb draait (die k6 200) doen vele 100mhz reepjes het NIET.. omgekeerd is 66mhz geheugen natuurlijk niet geschikt voor die k6 2 400..

• vargo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 13:35
je hebt je fsp, multiplier en sync of async mode wel goed ingesteld?
verder die dimm die je erbij geplugd hebt is die 66 of 100 mhz? wanneer je op 66 fsb draait (die k6 200) doen vele 100mhz reepjes het NIET.. omgekeerd is 66mhz geheugen natuurlijk niet geschikt voor die k6 2 400..
fsp? Ik neem aan dat je fsb bedoelt; die staat op 66.
multiplier staat op 3x. Heb hem ook 2x getest overigens.
Voor sync/async kan ik geen jumper vinden.

Het geheugen is 66: DIMM geheugen was toen nét uit en een 100mhz fsb was toen nog niet eens op de markt. Overigens draait die K6-2 400 @ 6*66. De multiplier moet op 2 worden gezet en de cpu maakt er dan 6 van.

Ik probeer overigens maar eerst alleen met cpu het systeem te laten piepen (ja pc speaker is aangesloten).
Dat zou ie toch moeten doen met alleen een cpu erin?