[gimp] rechte lijnen trekken :?

Pagina: 1
Acties:
  • 938 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Grablinco
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08-2023
nou... je ziet het al een beetje aan de topic titel, ik weet dus niet hoe ik rechte lijnen moet trekken met The Gimp, bij de simpele teken programmaatjes zoals Paint (heeel simpel) heb je gewoon een lijntje om aan te klikken om een rechte lijn te maken, maar die kan ik hier niet vinden, en ook niet iets wat er op lijkt.

ik weet dat het dom klinkt maar ik kan het echt niet vinden :+

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

The Gimp is ook geen "teken" programma, maar een foto bewerk programma net als PhotoShop.

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-04 14:19
met het verschil dat photoshop wel rechte lijnen kan trekken

:D

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Verwijderd

met het verschil dat photoshop wel rechte lijnen kan trekken
Humor! :)

Staat het nou echt niet de help bestanden van Gimp??
En online is toch ook wel wat te vinden.

• Grablinco
nee. maar het is toch niet heel gek als je toch lijnen kan trekken... want als het een bewerkings programma is dan zou zou je (tenminste ik..) verwachten dat je er ook mee kan tekenen... maar weet iemand een alternatief voor dit... dus dat ik alsnog een rechte lijn kan trekken, ook eentje bijv. in een hoek van 69 graden('k noem maar iets).
ik zou het bijna niet durven zeggen maar dan heeft Fotosoep toch zo echt betere punten.
maar daar kan ik niet veel mee in Linux :)

----------

edit:
[quote]
Staat het nou echt niet de help bestanden van Gimp??
En online is toch ook wel wat te vinden.
[/quote]

ik heb al gekeken bij www.gimp.org ... maar ik kon niets vinden... maar ze geven daar zowiezo geen duidelijke uitleg over het gebruik van de knopjes... maar wel van de effecten

• party42
en een beetje zoeken op google werkte blijkbaar ook niet voor je?

zucht

hier de oplossing

en zo ben ik er gekomen

• Grablinco
goed gezocht party42 ... maar ik gok dat je dit niet een 1 x zoeken had gevonden.

en nog even een leuke reactie herhalen...
Op woensdag 27 maart 2002 22:13 schreef sjuk het volgende:
The Gimp is ook geen "teken" programma, maar een foto bewerk programma net als PhotoShop.
--> Gimp is toch een teken-programma... alleen dan niet zo toegankelijk denk ik...

maar iig nog bedankt...
kan ik weer verder tekenen >:)

Verwijderd

Ooooh nee jongens!! Jaaah je kan WEL lijnen tekenen met the Gimp... doe je als volgt:

1. Selecteer je pencil tool...
2. Klik 1 maal op het beginpunt van de lijn. Houdt de muisknop niet ingedrukt...
3. Houdt vervolgens SHIFT ingedrukt en ga met je muisaanwijzer naar het einde van de lijn. Klik 1 keer en de lijn wordt getekend.

Met SHIFT ingedrukt kun je vervolgens doorgaan. Het eindpunt van de vorige lijn is dan het beginpunt van je volgende lijn. Laat je SHIFT los, dan stop je met lijnen tekenen.

edit: ik heb weer eens niet goed gelezen, party42 was me al voor. (nee dit heb ik niet van hem gejat, deze methode gebruik ik al sinds ik met the Gimp werk!)

• party42
Op donderdag 28 maart 2002 18:04 schreef Grablinco het volgende:
goed gezocht party42 ... maar ik gok dat je dit niet een 1 x zoeken had gevonden.
lol
je kunt zoeken ofniet natuurlijk

als je gewoon zoekt op +gimp+draw+straight+lines

dan moet je toch ergens kunnen komen....

en ja, wel in 1 keer

Pagina: 1