Inbelverbinding valt steeds uit

Pagina: 1
Acties:

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Topicstarter
Op mijn PC met 56K modem valt mijn inbelverbinding om de paar minuten uit en moet ik opnieuw inbellen. Ik heb dit probleem na mijn nieuwe installatie van windows. Drivers zijn goed geinstalleerd, en hebben ook altijd goed gewerkt. Waar kan dit aan liggen?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-07 10:48

BFS

Rude awakening

Vraag de eigenschappen van je verbinding eens op en klik daar bij je modem op configureren.

Zet daar allereerst je modemsnelheid even goed (56k6 = 57600 Baut)

Bij het tablad "verbinding" klik je op "Poort instellingen" zet daar de fifobuffers een wat lager.

Bij het tablad "verbinding" klik je op "geavanceerd" en vink daar de foutcorrectie eens uit.

Als dat niet werkt voer je op de regel onderaan in
AT&F+MS=V34 (het kan zijn dat je modem dan niet reageert(fout 630) als dat niet werkt moet je even die string weg halen en dan rebooten)

edit:

S38=0 is ook een hele goeie initstring, werkt op de meeste modems wel.

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

Verwijderd

misschien ligt het aan je isp? ik zou effe proberen om een andere isp te proberen tijdelijk

sidenote: mijn Webvox (usb) met ingebouwde modem disconnect ook soms, maar dat ligt aan usb, en ik ben te lui om mun oude isdn kaart in te bouwen :)

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Hey jij bent dezelfde als in "adsl zonder telefoonabonnement". Met een inbelverbinding moet je een abonement hebben op de telefoon van KPN, dus ADSL is geen probleem :)

Maar om even terug te komen op je vraag: Het kan ook wel eens aan de PoP liggen. Nadeel is dat het dan bij een aantal andere ISP's ook fout gaat.

Soms heb je de keuze uit meerdere lokale PoP nummers, soms niet. Ik zou toch eens een ander nummer proberen (tijdelijk) om te zien of het daar ook fout gaat.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik