Mobo: kiezen is moeilijk in dit geval...

Pagina: 1
Acties:

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
Vooraf: ik weet dat er verschillende topics over zijn, maar dit is een bijzonder geval (naar ik vind dan :))

Ik heb de eer voor m'n broertje en mezelf een nieuwe PC te mogen bouwen. Verder ben ik er wel uit, alleen het mobo knijpt 'm nog. Ik wilde zelf gaan voor de Soltek 75DVR4.
Probleempje: het bedrijf waar ik de hap wil bestellen heeft die niet zo liggen. Wel de Asus A7V266-E en een vergelijkbare MSI. Hij kan wel aan de Soltek komen, maar dat zal lang(er) duren en waarschijnlijk qua prijs minder aantrekkelijk worden.
Overigens zijn deze twee pc's slechts een zeer klein deel van een hele grote zakelijke bestelling, dus die paar € kunnen er dan wel af.
Zelf heb ik iets met MSI, in negative zin. Ik heb er zelf nooit mee gewerkt, maar het zal komen van de vele MSI probs die je hier langs ziet komen. Dan kan ik dus nog kiezen tussen de Asus en de Soltek. Het is niet mijn bedoeling om te overklokken (ja, neptweaker he :)), dus daar hoeft geen rekening mee gehouden te worden.

Wat doet de tweaker? En is mijn mening over MSI gegrond?

• BigBart
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-02-2025

BigBart

Memento Mori

Als je het zelf gaat bouwen dan kun je de mobo toch ook ergens anders vandaan laten komen voor wel een redelijke prijs!

Mijn mening over MSI is dat ze erg stabiele mobo's maken een paar vrieden van mij hebben een MSI mobo en zijn er heel te vreden over. :)

Velen die leven verdienen de dood en sommigen die sterven verdienen het leven.

• bart1234
Hehe, we hebben het over een bestelling van etterlijke duizenden €'s. Ooit gehoord van quantumkorting? Hoe meer hoe beter bij 1 bedrijf :) En voor de boekhouding is het ook wel handig als alles bij 1 bedrijf vandaan komt.
En ik vind het zelf ook niet zo'n probleem, maar ons paps (de man met het grote geld in dit geval) wil dat zo. Dus zal het zo geschieden :)

Verwijderd

MSI is best goed. Veel verkocht... dus verhoudingsgwijs meer problemen te melden dan bij de planken waar minder van verkocht wordt....
Anders ga je toch voor de ASUS?
Dat andere merk wat je noemt kan ik niet uit mijn bek krijgen. 't zelfde gevoel wat jij met MSI hebt...
Ga je nu voor ASUS?

Verwijderd

koop je dia asus
het is een a classen merk
msi is ook een a classen merk

• bart1234
Op woensdag 27 maart 2002 22:32 schreef klausewitz het volgende:
MSI is best goed. Veel verkocht... dus verhoudingsgwijs meer problemen te melden dan bij de planken waar minder van verkocht wordt....
Anders ga je toch voor de ASUS?
Dat andere merk wat je noemt kan ik niet uit mijn bek krijgen. 't zelfde gevoel wat jij met MSI hebt...
Ga je nu voor ASUS?
De Soltek is anders de grote concurrent van het hier zo geliefde Epox KT266A bordje hoor :?
En ja, ik denk dat ik inderdaad voor de Asus ga dan. Die staat (binnen spec's helemaal) ook bekend om stabiliteit, en dat is iets waar ik veel waarde aan hecht :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

MSI vind ik persoonlijk bagger. Borden zijn sloom en instabiel (zeker icm zo;n via chipset).

Zelf zou ik voor een AMD chipset kiezen voor een AMD systeem en een intel chipset voor een intel systeem.
Zelf gewerkt met wat Gigabytes en dat zijn echt geweldige borden.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op woensdag 27 maart 2002 23:53 schreef Terw_Dan het volgende:
MSI vind ik persoonlijk bagger. Borden zijn sloom en instabiel (zeker icm zo;n via chipset).

Zelf zou ik voor een AMD chipset kiezen voor een AMD systeem en een intel chipset voor een intel systeem.
Zelf gewerkt met wat Gigabytes en dat zijn echt geweldige borden.
ik vind msi athlon bordjes ook bagger maar om een andere reden. stabiel krijg ik ze altijd wel en ook snel. alleen ze gaan nogal vaak stuk bij mij. kut dus.

met via chipsets heb ik geen problemen eigenlijk, misschien is dat omdat bijna alle pc's waar ik mee te maken heb zo'n chipset hebben zodat ik er flink wat vanaf weet. alleen de via usb ondersteuning is niet om over naar huis te schrijven.

ik zweer nog steeds bij de jetway 867 (via kt 266 2x sdr 2x ddr)

Verwijderd

in dit geval zou ik voor de asus gaan. Ik heb trouwens geen slechte ervaringen met MSI, en ik heb toch al 2 MSI boardjes gehad dit jaar ;)

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:54

-ET-

Phone Home

Ik heb ook een MSI bordje hier nooit geen probs meegehad. kwa instabiliteit enzo.

• Toulinash
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-02-2024
ik zie Asus als een kwaliteits merk, en MSI als een Bulk merk. . .

zelf ga ik de Abit KR7A-RAID halen :9

Verwijderd

ik heb een MSI I850 Pro5 bord (met Intel I850 Chipset) en dat is een perfect stabiel bordje ik zelf ben vol lof over MSI zelfbouw systeempies zet ik altijd een MSI in

Verwijderd

Ik heb zeld ook een Asus hier staan.Prima stabiel, overclockt niet echt lekker,Scsi-Raid kaart zou ik ook niet proberen,maar voor een gewoon systeem zijn het prima borden.
MSI weet ik niet zoveel vanaf, hebt ooit een systeem gebouwd voor mijn zusje met een MSI met een k133 chipset en die heeft er geloof ik nog nooit problemen mee gehad.Anders had ik het wel gehoord...geloof me :+
Ik zou niet voor de Soltek gaan.Als je gaat overclocken en het eerder fijn dan naar vind om ongeveer twee weken door te brengen met hem snel en stabiel te krijgen zijn ze perfect..maar voor een gewoon systeem zou ik ze niet nemen.
Zit nu zelf te wachten op mijn Soltek DRV5 bordje.

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Zo heb ik weer iets met ASUS...in negatieve zin :) Ben MSI Fan..heb ook alleen nog maar MSI in huis, en relatief weinig problemen. (dit breng ik ff zo, omdat als ik zeg dat ik geen problemen heb, ik thuis kom straks, en me pc dood is :+) Maar ik zou je een MSI bord zeer zeker niet afraden. Zijn allemaal erg stabiel, en ik het er weinig tot geen rare problemen mee. :)

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Tja welke merk mobo...
Dat blijft een relatief iets, iedereen heeft andere ervaringen ermee en er zijn ook een heleboel "meelullers" oftewel mensen die met de rest mee lullen, of mensen die een keer een bepaalde merk hebben gehad die 1 keer stuk was/ging en het dan per definitie het een kut merk noemen.
Zelf ben ik een tevreden MSI gebruiker en mijn volgende mobo wordt zeker een MSI. Lees wat reviews en maak dan je keus ier vragen lijkt mij niet zo slim gezien iedereen zijn eigen ervaringen heeft. Als je een eerste keus heb ga dan voor die.
good luck m8...

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:41
Ik heb nu een paar keer gewerkt met MSI moederborden opzich zijn het hele goeie moederborden, lekker stabiel, goeie prestaties. MSI heeft alleen vaak slordigheidjes in hun ontwerpen zitten (als je er geen tegen het lijf loopt zijn het perfecte moederborden). Ik heb een K7T266pro, deze kan geen FSB verhogen zonder zijn USB kwijt te raken, mijn ouders hebben een K7T266pro2 deze werkt weer niet met hun GeForce4 MX440... Ik heb nu 2 MSI moederborden van MSI, met allebei designfouten... Kortom de eerste tijd geen MSI meer voor mij
Pagina: 1