Toon posts:

Mandrake probleempje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geprobeerd om linux-mandrake op mijn dell (ja pc-privé project anders had ik hem wel zelf samen gesteld), maar goed in ieder geval krijg ik bij het instellen van het grafische gedeelte het volgende probleem: welke resolutie, grafische kaart, scherm ik ook selecteer ik krijg bij het testen gewoon zwart beeld :'(

Nu heb ik een tft van dell (1702fp)dus ik denk dat het iets te maken heeft met het bereik van het dingetje ofzo. Voor de rest heb geforce 3 ti-200. Iemand misschien hetzelfde probleem of een oplossing? :)

Verwijderd

Op woensdag 27 maart 2002 21:25 schreef Dennis_Dennis het volgende:
Ik heb geprobeerd om linux-mandrake op mijn dell (ja pc-privé project anders had ik hem wel zelf samen gesteld), maar goed in ieder geval krijg ik bij het instellen van het grafische gedeelte het volgende probleem: welke resolutie, grafische kaart, scherm ik ook selecteer ik krijg bij het testen gewoon zwart beeld :'(

Nu heb ik een tft van dell (1702fp)dus ik denk dat het iets te maken heeft met het bereik van het dingetje ofzo. Voor de rest heb geforce 3 ti-200. Iemand misschien hetzelfde probleem of een oplossing? :)
Post je /etc/X11/xf86config file effe
en je Xfree86 log file

Verwijderd

Topicstarter
Naja die files posten is beetje moeilijk want als ik linux probeer op te starten kom ik niet verder dan gewoon de console, als ik naar het grafische gedeelte ga krijg ik weer het mooie zwarte beeld. Dus ik heb ff geen id hoe ik die files moet posten want kan die files ook niet vanuit windows inlezen en ik kan ook niet wegschrijven naar mijn andere schijven dus daar heb ik probleempje.

Misschien nog andere id'en

• active2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07 21:56

active2

Google is your friend

Op woensdag 27 maart 2002 21:36 schreef Dennis_Dennis het volgende:
Naja die files posten is beetje moeilijk want als ik linux probeer op te starten kom ik niet verder dan gewoon de console, als ik naar het grafische gedeelte ga krijg ik weer het mooie zwarte beeld. Dus ik heb ff geen id hoe ik die files moet posten want kan die files ook niet vanuit windows inlezen en ik kan ook niet wegschrijven naar mijn andere schijven dus daar heb ik probleempje.

Misschien nog andere id'en
Da's niet het probleem. ;)

Log in als root en zet vervolgens de files op ftp.

dus:
Debian GNU/Linux 3.0 Router tty1

Router login: root
Password:
<motd>
Router:~# cd /etc/X11
Router:~# ftp
ftp> open
(to) <ftp_waar_naar_toe>
Dan komt hier login en zo.
ftp> put XF86Config
ftp> close
ftp> exit
Router:~# shutdown -r now
(om te rebooten naar windows)
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is ;)

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het is alleen niet XF86Config, maar XF86Config-4 ;) . Kun je misschien aangeven dat je een 'nvidia' driver wilt gebruiken? Verder kun je als root inloggen en dan 'xf86config' doen. Misschien dat Mandrake ook 'Xconfigurator' installeert, deze laatste is iets makkelijker.

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Wat je scherm betreft, als je van een TFT de native resulutie weet dan moet je gewoon een scherm kiezen dat aangeeft TFT that can do [resolution]

Als dat niet werkt is het iig geen probleem met je scherm en moet je het probleem zoekken bij je drivers...

You don't need eyes to see, you need vision

Pagina: 1