Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

UT veel Packet Loss, Q3A no problem met Chello !?

Pagina: 1
Acties:

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-11 20:13
Hoi,

Ik heb laatst ff een pauze genomen van UT vanwege die packet loss en lag met cHELL0 (nice one Mex ;) ). Van de week met Q3A begonnen en alles ging goed, geen lag of niets en mooie pings. Zonet weer UT opgestart voor een lekker potje instagib CTF sinds lange tijd en WTF !? .. gvd de packet loss en lag is nog erger dan voorheen (echt onspeelbaar) :( !? Het is niet de server want ik heb altijd al op die server gespeeld (Skynet Belgium) en nooit problemen gehad (totdat die packetloss/lag hell begon bij Chello een paar weken terug begon). Iemand hier een verklaring voor? M'n pings zijn goed in UT, zo rond de 70 ... misschien iets in UT wat ik in moet stellen/veranderen? Ik baal omdat ik bij UT in een clan zit en nu dus niet meer speel ... bij Q3A (nog) niet.

Thnx alvast.

Btw ik zit in Eindhoven ...

PC Specs

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Mja ik speel vaak UT en heb precies hetzelfde probleem... veel lags en bijna onspeelbaar, met Q3 nix aan de hand, gewoon ping van 30 of beter.

Tja het enige verschil met UT en Q3 is dat UT via het TCP protocol gaat en Q3 via UDP.

Tis raar maar misschien is de Q3 engine wat beter kwa netcode.

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07-11-2024
Uhm, UDP is toch onderdeel van TCP/IP?

Quake 2 lagt hier trouwens net zo erg als UT, lijkt me niet dat q3 dan stukken beter zal zijn.

• ragger78
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20-06 20:29

ragger78

ehm...ja

UT gebruikt ook gewoon UDP, dus daar kan het niet aan liggen.
Ik denk dat Q3 betere netcode/anti-lag methodes heeft (bv. door proberen te voorspellen wat andere spelers gaan doen).

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Zover ik weet gebruikt UT TCP en Q3 UDP, zo staat dat ook in me firewall ;)
Maar ik zal dat vanavond wel ff nachecken :)
En ja dat is onderdeel van TCP/IP

• ragger78
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20-06 20:29

ragger78

ehm...ja

UT staat bij mij op UDP (poort 7777) in de vuurmuur. TCP wordt ook wel door UT gebruikt, maar alleen voor het downloaden van de server lijst.
Pagina: 1