Vage Temp Readings..

Pagina: 1
Acties:

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 09:31
Ok, here's the deal, ik heb een Digidoc 5 en heb zo'n platte probe tegen m'n AMD T-bird core (niet erop) gekleefd met wat van die bijgeleverde plakband.
Nu: het vage probleem.

Bij het booten loopt de temp reading van digidoc gelijk aan die van het mobo. (scheelt max. 0.3°c)

Maar, na een tijd hebben deze een redelijk verschil. Voorbeeld:
na 15 mins IDLE: Mobo geeft 47°c voor de CPU aan, de Digidoc: 39.6

Nu denk ik zelf dat de digidoc de juiste reading geeft, maar ben hier niet zeker van. Ik denk dat de sensor in het mobo niet juist is omdat de lucht errond geen kans krijgt af te koelen.

Zijn er nog mensen met deze ervaring, of kunnen mensen me zeggen welke correct is. :)

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Het moederbord geeft wel vaker onjuiste waardes aan. In dit geval kan je het beste naar je Digidoc kijken.

offtopic:
Zijn dat jouw pc's op je icon? :D

• Wirehead
mjah, ik heb al vaker gehoord dat mobo's een hoge tolerantie hebben.. maar waarom loopt het dan in het begin gelijk.. en na een tijd niet meer :s

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 15:51

Memendo

V4-power/Team BSD

Op woensdag 27 maart 2002 21:16 schreef Evil_Homer het volgende:
mjah, ik heb al vaker gehoord dat mobo's een hoge tolerantie hebben.. maar waarom loopt het dan in het begin gelijk.. en na een tijd niet meer :s
Je hebt zelf al het antwoord gegeven, als de lucht er omheen geen kans krijgt af te koelen neemt de afwijking steeds meer toe. In het begin is de lucht dus nog niet opgewarmd, dus weinig afwijking

Verwijderd

Op woensdag 27 maart 2002 21:19 schreef memendo het volgende:

[..]

Je hebt zelf al het antwoord gegeven, als de lucht er omheen geen kans krijgt af te koelen neemt de afwijking steeds meer toe. In het begin is de lucht dus nog niet opgewarmd, dus weinig afwijking
en ook omdat de temperatuur in het begin lager is, en dus procentueel gezien het veel minder toeneemt dan per graad. Maar geloof de digidoc maar ;)

• Wirehead
ok, thnx for the help :) deze mag gerust dicht :)

Pagina: 1