koe met geheugen

Pagina: 1
Acties:

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
is het mogelijk de d.net client volledig uit het ram te draaien? Nu schrijft ie elke paar tellen wat weg naar HD en leest ie weer wat uit... maar als ik 'm 's nachts wil laten draaien heb ik graag me HD uit, scheelt weer herrie :)... Kan ie gewoon packets voor een nacht inladen en daar mee aan het rekenen slaan, en dat say 1x per uur wegschrijven?

• Robin
  • Niet online
met een ramdisk progsel kon het zover ik weet :)

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-05 19:25
Ik heb tijden een oude P200 laten grazen in een hoek van de kamer. Dat deed ik met met klinux hete dat geloof ik. Das een linux bootable flop met dnetc client, die laad alles in je ram :) (dus ook het wegschrijven van blokjes)
Moet je alleen als je ermee wilt stoppen niet vergeten het spul uit het ram naar je flop terug te zetten. anders ben je je units kwijt na een reboot.

Misschien een beetje te veel van het goede als het alleen bedoelt is voor snachts maarja.

...

Verwijderd

Op woensdag 27 maart 2002 20:50 schreef Robin Vreuls het volgende:
met een ramdisk progsel kon het zover ik weet :)
Met het proggie RAMDISK. Maar hij schrijft dan nog wel af en toe naar je harddisk volgens mij. :?
Hij start gewoon op in de achtergrond, er wordt dus elke keer een virtuele schijf aangemaakt.
Je kan hem downloaden van: www.cenatek.com/product_ramdisk.cfm
(dit is een trial versie, maar ik neem aan dat je wel weet hoe je dat op moet lossen)

Ik draai zelf Seti en met dit proggie berekend hij m'n units ook nog eens sneller. >:) :)

Maar maakt je harddisk dan zoveel herrie? Maken je fan(s) niet nog meer herrie??

• Pyrus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-04 08:28

Pyrus

Hardknock life

Je kunt ergens in dnetc.exe -config instellen dattie alleen geheugen moet gebruiken oid. Zal ff zoeken.

edit:
gevonden :)
in de config ga je naar [2 Buffer and bufferupdate options] --> [1 Buffer in memory only (no disk I/O] --> verander 'no' in 'yes' zonder aanhalingstekens dus :P

LinkedIn

• Haranaka
Maar gaat het dan wel goed? Met die optie wanneer schrijft hij het naar de hd toe? Het nare van ram is als je systeem reboot ben je alles kwijt...

...

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:20
Op woensdag 27 maart 2002 21:54 schreef Haranaka het volgende:
Maar gaat het dan wel goed? Met die optie wanneer schrijft hij het naar de hd toe? Het nare van ram is als je systeem reboot ben je alles kwijt...
en dus ook je buffer gegraasde blokjes als je niet alles wat direct klaar is verstuurd. Moet je wel je netwerk aan de gang hebben anders wordt het moeilijk :)

Verwijderd

Als je een RAM-disk wilt hebben maak je gewoon een bootable flop aan met win9x.
Kijk daarna even de config.sys en autoexec.bat na en haal alle overbodige rommel er uit. :r
Zorg er voor dat aan het einde van je autoexec.bat alle bestanden naar die RAM-disk gekopiërd worden en draai dan de DOS client van uit die RAM-disk.
Voor buffer updates even de buff-out naar flop verplaatsen en met dnetc -import a:buff-in.rc5 de buf-in file aanvullen en weer laten draaien.
Hier draait op deze mannier mijn (8> 'ouwe koe op stoel' (8> al weer meer dan een jaar en hij blijft prima werken.
Is wel een kale 386DX-40 plank met 16MB geheugen en alleen een floppen vreter er aan maar dan toch, :Y) is :Y) en blokjes zijn blokjes. :o

Verwijderd

Dus dan kan je zo 2 projecten van dpc naast elkaar draaien:

1. op je ram
2. op je cpu

of zit ik nu helemaal verkeerd :?

• Haranaka
Hier wordt bedoelt dat je het programma niet op je harde schijf hebt staan maar dat je het in je RAM gehuigen zet. En dat hij daar dus ook zijn gedane werk heen schrijft.

Het voordeel hiervan is dat je je hardeschijf niet hoort ratelen iedere keer als er een unit is berekend.

...

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Yep, en het grote nadeel is dat je ook eerder werk kwijtraakt. Maar in principe was deze optie bedoeld om ook computers zonder HD te kunnen laten grazen.

[removed]

Verwijderd

Op donderdag 28 maart 2002 09:57 schreef Sugar het volgende:
Dus dan kan je zo 2 projecten van dpc naast elkaar draaien:

1. op je ram
2. op je cpu

of zit ik nu helemaal verkeerd :?
Je zit verkeerd, het RAM berekent nix, het is alleen voor tijdelijke opslaag van gegraasde blokjes :)

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Op donderdag 28 maart 2002 10:32 schreef Spaceknarf het volgende:

[..]

Je zit verkeerd, het RAM berekent nix, het is alleen voor tijdelijke opslaag van gegraasde blokjes :)
Net als je harde schijf, alleen die maakt geluid, door de bewegende onderdelen. Alleen als je het in je RAM laadt, en je zet je pc uit dan ben je dus wel alles kwijt in je RAM. Daarom moet je goed opletten dat je het wel terugkopieert naar diskette.

Juist

Pagina: 1