Problemen met ASUS & Celeron CPU

Pagina: 1
Acties:

• Surfer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-03 23:19
Heb een ASUS CUSI-FX (flex atx) bordje met daarop een Celeron 1 Ghz. Maar dat wil helemaal niet booten, niet eens een piepje of een foutmelding. Een Celeron 733 gaat vlekkeloos. Heeft iemand een idee wat er mis is, of wat ik fout doe? Heb de BIOS al ge-update naar 1014 Beta, maar dat biedt weinig uitkomst...

“I'd give an arm to be ambidextrous!"

• Surfer
Ik heb gisteren wel uitgevonden dat je een "gewone" Celeron 1 Ghz. proc en een Celeron 1 Ghz. 1A proc hebt. Wat is het verschil daartussen? En zou het schelen als ik die 1A versie (die ik nu heb) omruil voor de gewone 1 Ghz. ?

• Carnivorous1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-01-2025
Dat zou zeker helpen ja, de 1A heeft een Tualatin core, en dan zou je de TUSI-FX (als die bestaat) moeten hebben... succes ermee in ieder geval!!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:01
Uh, wil je ooit gaan overclocken met deze 1GHz processor?
Zo ja, dan zou je eigenlijk de A versie moeten houden en een nieuw mobo kopen of die je nu hebt inruilen.
Want als ik me niet vergis zijn die A versies van Intel's processoren nog altijd beter te overclocken dan de normale versies.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Sebazztiaan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 12:22

Sebazztiaan

sebas!

Op donderdag 28 maart 2002 09:56 schreef Nitrox_Infinity het volgende:
Uh, wil je ooit gaan overclocken met deze 1GHz processor?
Zo ja, dan zou je eigenlijk de A versie moeten houden en een nieuw mobo kopen of die je nu hebt inruilen.
Want als ik me niet vergis zijn die A versies van Intel's processoren nog altijd beter te overclocken dan de normale versies.
De A versie geeft aan dat er een nieuwe core in zit, de Tualatin core. de normale core is nu echt tot zijn einde geschaald en de A core(tualatin) staat aan het 'begin' zeg maar van zijn schaling en kan dus beter worden overgeclockt

• Surfer
Ik ga er niet mee OCen nee. Het systeempje is ook niet voor mezelf. Ik moet hem voor een klant in elkaar schroeven, maar het wilde maar niet werken. Een vriend van mij is er nu mee aan de slag gegaan, en hij heeft radicaal een nieuw mainboardje gehaald (van Intel geloof ik). En op dit boardje doet ie het perfect.

Dus: Alles is weer opgelost. Klant blij, en ik heb weer wat bijgeleerd over Celeron procjes :P

Tnx all!

edit:

Typo

Pagina: 1