Ik heb een Liteon 24x writer in een P166 met Win2000 Server. Bij opstarten herkent ie de cd-drive maar ook de hdd niet. Beide drives staan op master, op afzonderlijke IDE kanalen dus. Is de Liteon defect, of is het moederbord en bios te oud ofzo?
Wat voor hdd heb je erin gehangen dan? Als deze groter is dan 32 GB, komt het inderdaad voor dat het BIOS van oudere computers de hdd inderdaad niet herkend.
Hier zsluit ik me dan ook bij aanOp woensdag 27 maart 2002 20:32 schreef Tynable het volgende:
Bios-update valt altijd te proberen
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Verwijderd
Ik heb t al meegemaakt met drives van groter dan 8.4 GB. Ligt er maar aan hoe oud je bord/bios is.Op woensdag 27 maart 2002 20:40 schreef wokmaster het volgende:
Wat voor hdd heb je erin gehangen dan? Als deze groter is dan 32 GB, komt het inderdaad voor dat het BIOS van oudere computers de hdd inderdaad niet herkend.
[..]
Hier zsluit ik me dan ook bij aan
En dan nog maar afwachten of de BIOS te updaten is..
Andere Kabels proberen, of op een ide kanaal de ene master de andere slave...
Andere Kabels proberen, of op een ide kanaal de ene master de andere slave...
Heb je de jumpers ook al anders ingesteld.
Bijv.
HD Primary master
Cd-rom primary slave
Brander Secondary master
Mocht ie nou gezien worden door BIOS dan weet je tenminste cker dat je moederbord niet te oud is.
Is het wel het geval neem dat effe contact met op met de leverancier van het moederbord en vraag effe of het mogelijk is om er iets aan te doen.
En probeer de lite-on effe in een andere pc.
Dan kan je meteen uitsluiten of hij defect is.
P.S Als bios hem herkent en windows niet meer... doe dan gewoon effe een format over je pc... helpt altijd
suc6
Bijv.
HD Primary master
Cd-rom primary slave
Brander Secondary master
Mocht ie nou gezien worden door BIOS dan weet je tenminste cker dat je moederbord niet te oud is.
Is het wel het geval neem dat effe contact met op met de leverancier van het moederbord en vraag effe of het mogelijk is om er iets aan te doen.
En probeer de lite-on effe in een andere pc.
Dan kan je meteen uitsluiten of hij defect is.
P.S Als bios hem herkent en windows niet meer... doe dan gewoon effe een format over je pc... helpt altijd
suc6
AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch
Pagina: 1