AMD K6-2 500 passief gekoeld....

Pagina: 1
Acties:

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Jaja, je leest 't goed, een AMD K6-2 500 passief gekoeld :) Ik werd nl GEK van de herry die mn cpu koeler maakte, dus ik herrinner me dat ik nog een mega groot koperen koelblok had liggen uit een Dell Optiplex :)

Dus ik erop gezet, tussen koelblok en bevestigingsclipje de thermometer van me Neon Light case gestopt pc aan.... 35C *D

Nou ging wel goed, temp kwam niet boven de 40C dus ik }:O aangezet...
45C...
50C...
55C... * LeonM werd nerveus
60C...
Oei, toch maar ff de turbo knop van me fans ingeramt en toen bleef ie netjes op de 55C graden steken, maarja dan maakt me case nogmeer herrie dan een ouderwetse magnetron (echt waar, niet aan te horen die turbo stand)

Het kan BTW nog veel beter, want het koelblok raakt niet de gehele heatspreader en er zit ook geen koelprut tussen |:(

Dus ik neem morgen ff wat koelprut mee van GuusD (als hij dat niet te erg vind) want om nou een spuitje AS3 te gaan kopen voor 8 euro en er dan 12,50 euro verzendkosten bij te moeten betalen vind ik een beetje overkill :P

Hoe heet mag een K6-2 trouwens worden? (Die van mij is trouwens al een paar keer 80C geweest, vergeten koeler aan te sluiten enzo :P)

edit:
zat een typotje in

Verwijderd

jah dag mijn koelprut??
MOOI NIET je mag het kopen :P :9

• LeonM
Op woensdag 27 maart 2002 20:08 schreef GuusD het volgende:
jah dag mijn koelprut??
MOOI NIET je mag het kopen :P :9
Heheh, nou zeg :)

Je hebt zeker nog niet door dat je met een tube koelprut iets van 10 procs kan besmeuren

Of was je van plan om een hele tube op je dondervogel te kwakken? }:O |:(

Verwijderd

Op woensdag 27 maart 2002 20:10 schreef LeonM het volgende:

[..]

Heheh, nou zeg :)

Je hebt zeker nog niet door dat je met een tube koelprut iets van 10 procs kan besmeuren

Of was je van plan om een hele tube op je dondervogel te kwakken? }:O |:(
tuurlijk >:)
maar serieus je mag een beetje kopen :P

Verwijderd

wat was nou de vraag???

hoe heet een dondervogeltje mag worden??? moet je ff op de site van AMD kijken.

edit:

ik kan niet typen

• LeonM
Op woensdag 27 maart 2002 20:14 schreef daan123 het volgende:
wat was nou de vraag???

hoe heet een dondervogeltje mag worden??? moet je ff op de site van AMD kijken.

edit:

ik kan niet typen
Nee, de vraag was hoe heet een K6-2 mag worden, en ik wou gewoon ff mijn verhaal kwijt :)

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-10-2025

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Op woensdag 27 maart 2002 20:16 schreef LeonM het volgende:

[..]

Nee, de vraag was hoe heet een K6-2 mag worden, en ik wou gewoon ff mijn verhaal kwijt :)
met de thermometer die op je moederbord zit zeg maar reken ik vanaf 80C uitkijken...
Die thermometer zoals jij 'm gemonteerd heb zal ongeveer hetzelfde zijn? dus je hebt nog een speling van 20 graden ofzo...

Specs

• LeonM
Op woensdag 27 maart 2002 20:22 schreef Masterdam het volgende:

[..]

met de thermometer die op je moederbord zit zeg maar reken ik vanaf 80C uitkijken...
Die thermometer zoals jij 'm gemonteerd heb zal ongeveer hetzelfde zijn? dus je hebt nog een speling van 20 graden ofzo...
Nou ja, het vreemde is dat de mobo thermometer niet boven de 40C komt, terwijl de thermometer van me case ruim 60C angeeft. Terwijl die nieteens direct op de CPU zit (de thermometer zit tussen de onderplaat van de koeler en het bevestigingsclipje)

Verwijderd

Op woensdag 27 maart 2002 20:27 schreef LeonM het volgende:

[..]

Nou ja, het vreemde is dat de mobo thermometer niet boven de 40C komt, terwijl de thermometer van me case ruim 60C angeeft. Terwijl die nieteens direct op de CPU zit (de thermometer zit tussen de onderplaat van de koeler en het bevestigingsclipje)
Dan zou ik erg uit gaan kijken ...

Zorg dat je die AS3 krijgt :)
Pagina: 1