Toon posts:

plasma achtige equalizer wordt gevoed door input

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo..

kan iemand me op weg helpen met het volgende..
Ik wil graag een plasma achtige equalizer full screen op mijn X laten draaien ..
het is echter de bedoeling dat de pc gevoed wordt met een geluids signaal wat op de input (line in) van de geluidskaart aangesloten wordt.
Dit in het kader dat het beeld via een projector (beamer) op een wand/muur geprojecteerd wordt.

iemand suggesties.. welke programma's en eventueel bijbehorende plugin's gebruikt kunnen worden. Het moeten een soort windows mediaplayer achtige equalizers zijn met veel variatie.. indien betere suggesties >:) altijd welkom..

Verwijderd

een xmms-plugin?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad xmms geinstalleerd.. kan dit hiermee ?
en welke plugin's heb ik dan voor de input nodig..
iemand interesante links voor mooi visualization plugins..

• foser
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-06 15:03
hmm ikzelf werk een beetje mee aan http://cdelfosse.free.fr/xmms-iris/ . Misschien qua themes niet helemaal wat je zoekt, maar binnenkort (binnen een paar dagen) komt versie 0.9 uit met nog een paar extra themes etc. en d'r wordt nog steeds aan gewerkt om meer themes te maken.

Veel xmms plugins missen fullscreen mogelijkheden, Iris krijgt dat ook in versie 0.9 btw :)

Verwijderd

Topicstarter
oke.. is inderdaad een koele equalizer..
maar welke zijn op dit moment wel fullscreen en zien er gelikt uit ;)

ennu hoe zit het met de input plugin (input van audio van een externe cd-speler aangesloten op de line in van de computer) is daar iets over bekend ?

• foser
Je kan een paar dagen wachten en dan is Iris ook met officiele fullscreen optie te krijgen. Heb je 'm echt voor de tijd nodig dan kan je van mij wel een versie krijgen waar de fullscreen al (engizins provisorisch) ingehackt is (en nog 2 themes).

Ik weet niet hoe 't met line-in zit, nooit gedaan. Ik weet wel dat er een cdread plugin is die je audiocds in je (lokale ?) cdrom drive via xmms laat lopen, zodat je daarvan dus ook de visualisatie kan zien.

Verwijderd

Topicstarter
Het is echt de bedoeling dat de visulization reageert op de line in ... damn ik nog steeds niets kunnen vinden..

maaruh die iris is wel aardig..

weet iemand toevallig hoe ik van thema kan veranderen binnen iris .. hij start nu standaard de square spectrum analyzer .. maar ik kon zo 123 niet vinden waar ik de verschillende thema's kon bekijken..

• foser
In 't venster waar je de plugins enabled is ook een configure button. Als je iris geselecteerd hebt en dan configure doet krijg je de configuratie voor iris te zien. Als je dan 'themes' selecteert, dan heb je een paar schuifbalken van 0-100. Deze geven de kans aan dat na x seconden naar dat theme switched.

Verwijderd

Topicstarter
Aha.. ik krijg na het installeren van Iris-0.8 alleen de OpenGL Spectrum Analyzer plugin te zien.. in plaats van Iris plugin..

enig idee ?

• foser
Owow :P dat is een andere ;) Dat is de standaard openGl plugin.

Kijk eerst of libiris.so en libiris.la wel in de goede (door jouw xmms gebruikte) plugin-dir staat geinstalleerd.

Als dat goed is, start xmms eens op in een terminal en kijk of er error messages zijn.

(je kan me wel even icq-en als 't niet lukt)
Pagina: 1