[MD5] Mandrake ISO

Pagina: 1
Acties:

• ArchRAIDen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-04 16:29
Ik heb nou al 3 keer geprobeerd
de ISO voor Mandrake 8.2 te downen
2x met DAP en nu de laatste keer
met WSFTP. Dan doe ik de MD5 check
en telkens is het anders, maar komt
niet overeen met die MD5 op de site.

Dus ik vrolijk een ISO gebrandt,
boot hem wel en installatie begint
gewoon.

Is nu die ISO toch fout of kan ik
dat hele MD5 gedoe vergeten?

Ik wordt hier niet echt wijzer van.

Verwijderd

Ik zou ook niet weten waarom het fout zou gaan. Ik heb gewoon in Linux (Galeon) gedownload en alles loop hier goed (al op 8.2). Kan je het niet een keer proberen met IE gewoon of kan je niet de hele nacht downloaden.

• ArchRAIDen
Jah, lukt wel hele nacht downen,
ik heb hem net met WS_FTP gedowned,
hebben kabel dus geen probleem.

Ik snap alleen niet waarom die MD5
niet goed is :?

Ik zal het eens gewoon met IE doen.

Verwijderd

Sorry hoor maar wat bedoel je met MD5 een brand prog. Want ik heb het met easy cd creator gebrand en er was niks fout mee. Ik heb gedownd van surfnet via www.linux-mandrake.com geloof ik.

• ArchRAIDen
Dat is die Check code op de site van mandrake :)
ik heb hem ook van surfnet.
code:
1
2
3
4
MD5 checksum:
cda56ed1c9e9ace3de44eba1c36069a7 Mandrake82-cd1-inst.i586.iso
6ede8c75fec92e10636b6c0bf5ee9860 Mandrake82-cd2-ext.i586.iso
0b4921ddb67425687a5e053ff288dcba Mandrake82-cd3-supp.i586.iso

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:22

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Je hebt kans dat het toch goed gaat, maar zeker weten doe je het niet vantevoren. Het handigst lijkt het me om de gedownloade versie op een CD-RW te branden en gewoon te kijken of je kunt installeren. Gaat het niet dan kun je alsnog wel een andere versie gaan downloaden, toch?
Overigens komt het vrij vaak voor dat downloads met tooltjes als DAP niet helemaal goed doorkomen. Dat die FTP-client hem ook niet goed binnenkrijgt is misschien toeval. Kreeg je bij het downloaden drie keer een verschillende MD5 of allemaal dezelfde? In het laatste geval wil ik wel geloven dat je ofwel een verkeerde versie downloadt (zo komt het bij RedHat nog wel eens voor dat mensen de Japanse versie te pakken hebben) of dat de MD5 die Mandrake verstrekt fout is.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op woensdag 27 maart 2002 20:02 schreef Zyphion_X het volgende:
Sorry hoor maar wat bedoel je met MD5 een brand prog.
md5 heeft niks met het branden te maken. Veel sites leveren een md5 checksum bij hun iso, zodat je kan kijken of jouw iso gelijk is aan die van hun, en je dus niet eventueel een cd verkloot. md5 wordt ook wel gebruikt om te checken of er binaries gecompromised zijn.
Zie ook:
code:
1
man md5sum

• ArchRAIDen
Op woensdag 27 maart 2002 20:04 schreef odysseus het volgende:
of dat de MD5 die Mandrake verstrekt fout is.
Dit vindt ik wel een leuke opmerking

Het viel me namelijk op bij de release van 8.2
dat terwijl 8.2 op de
engelse versie van de site al wel was te downloaden,
maar bij de nederlandse versie stond hij er nog niet bij,
zouden ze een beetje achter zijn met de site updaten?

• ArchRAIDen
Ik heb dus net weer een ISO gedowned (CD1)
met IE, en de MD5 sum gecontroleerd, het is
nu weer een andere waarde :?.

Is dit normaal? en moet de MD5 checksum
per se goed zijn moet de ISO goed zijn?
anders lijkt het mij dat die MD5 niet echt
veel zin heeft.

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 21:37
Nou eigenlijk wel..

Ik heb ff een testje voor je:
http://www.jelmerbarhorst.com/got/test.txt
http://www.jelmerbarhorst.com/got/test.txt.md5

Nou bij mij gaat dit gewoon goed, dus test of deze bij jou wel goed gaan want anders is er gewoon wat met je md5sum mis..

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-08 14:26
Op woensdag 27 maart 2002 23:11 schreef ArchRAIDen het volgende:
Ik heb dus net weer een ISO gedowned (CD1)
met IE, en de MD5 sum gecontroleerd, het is
nu weer een andere waarde :?.

Is dit normaal? en moet de MD5 checksum
per se goed zijn moet de ISO goed zijn?
anders lijkt het mij dat die MD5 niet echt
veel zin heeft.
De MD5sum _moet_ overeen komen (goed zijn) anders klopt er iets niet.
Overigens is IE niet echt handig in downloaden.
Waar download je het van ? en probeer dan te rsyncen, daar komt 100% zeker een goede md5sum uit. (het http/ftp protocool is niet heel erg geschikt voor zulke grote bestanden (het kan wel uiteraard, meestal geen probleem) maar rsync is er meer voor ontworpen)
En download je het steeds van dezelfde site ? dan kan het natuurlijk zijn dat die site een foutje heeft in de iso bestanden

• Birk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-02-2019
Ik ken het probleem wat genoemt wordt alleen had ik het alleen met CD2, deze heb ik vervolgens opnieuw gedownload en toen ging hij helemaal goed...

Volgens mij is MD5 ervoor om te kijken of er geen data fouten zijn opgetreden en of er niet mee geknoeid is... :)

Dyslexie | Linux | MoZilla | OpenOffice

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Ik heb hetzelfde probleem gehad, en na lang zoeken bleek mijn geheugencontroller niet 100% (wel 99,9%) te werken op de kloksnelheid die ik gebruikte. Dat kwam pas naar voren bij de meest uigebreide tests van progjes als memtest86 en docmem.

Het uitte zich in dit soort onzin (foute md5sums in grote bestanden) en fouten bij bv. installatie van spellen (UT was een festijn van foutmeldingen).

Dusseh, test dat eens zou ik zeggen. Als je bij een aantal pogingen steeds een adnere md5 krijgt is er denk ik echt iets mis met je systeem.

Zoef

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:18
Probeer hem eens bij ftp.wau.nl te downen dan, heb ik em ook vandaan en de checksum klopte er wel van bij mij, dus dan moet dat bij jou ook goed zijn.

Gewoon spullen

Verwijderd

Op woensdag 27 maart 2002 23:47 schreef Soepie het volgende:
Probeer hem eens bij ftp.wau.nl te downen dan, heb ik em ook vandaan en de checksum klopte er wel van bij mij, dus dan moet dat bij jou ook goed zijn.
Als er bij het downloaden iets mis gaat, dan klopt z'n checksum nog niet hoor ook al gebruikt hij die mirror ;)

• ArchRAIDen
Tja... dat die MD5Sum niet voor niets is dat d8 ik ook al, maar misschien heb ik ook wel dat probleem met me memory controller, ik zal het vanavond ffies checken.
Op woensdag 27 maart 2002 23:23 schreef easydisk het volgende:

[..]

De MD5sum _moet_ overeen komen (goed zijn) anders klopt er iets niet.
Overigens is IE niet echt handig in downloaden.
Waar download je het van ? en probeer dan te rsyncen, daar komt 100% zeker een goede md5sum uit. (het http/ftp protocool is niet heel erg geschikt voor zulke grote bestanden (het kan wel uiteraard, meestal geen probleem) maar rsync is er meer voor ontworpen)
En download je het steeds van dezelfde site ? dan kan het natuurlijk zijn dat die site een foutje heeft in de iso bestanden
Ik download het van surfnet.nl (onder windows), ik weet niet of er een rsync voor windows bestaat :? dus ik gebruik WS_FTP om te downen.
Op woensdag 27 maart 2002 23:47 schreef Soepie het volgende:
Ik zal hem vanavond eens downen van ftp.wau.nl. Die checksum van jouw is dat dezelfde op de site?

• Swinnio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:56
Dat heb ik dus ook! Alleen heb ik steeds dezelfde foute checksums. Heb het nu zo'n 4 keer geprobeerd en steeds hetzelfde verhaal. Heb gedownload met GetRight, IE en LeechFTP: geen verschil. Heb gedownload van surfnet en volgens mij ook van wau.nl: geen verschil.
Heb toen de ISO's met foute MD5 maar op RW gebrand en ben gaan installeren. Dat leek goed te gaan, maar na een login kreeg ik een desktop zonder iconen. Heb nog niet zo veel verstand van Mandrake, maar dat probleem heb ik bij vorige versies nog nooit gehad.

If the world wouldn't suck, we'd all fall off

Verwijderd

PFfff wat een gedoe allemaal

Heb em gewoon gedownload van een ftp site 3 cdtjes..
vervolgens ff gebrand met gtoaster geloof ik.. en klaar. 4 a 5 uurtjes downen en 10 minuutjes branden

als je nog langer zit te Kl***en kan je hem net zo goed kopen weet je zeker dat het goed zit.

En Probeer hem anders te downloaden onder dos

wel de bin aanzetten

Verwijderd

Ik had precies hetzelfde.. de md5sums van de iso's van ftp.surfnet.nl kloppen niet.
Ik had de cd's toch gebrand en er bleek ook een rpm
corrupt te zijn, namelijk XFree86-server-4.2.0-10mdk.i586 De md5sum van deze rpm klopte niet, dus kon deze niet geïnstalleerd worden.
De md5sum van de hele cd kan dan natuurlijk ook niet kloppen.
Ik heb nu ftp.surfnet.nl en ftp.nluug.nl geprobeerd. Ben nu aan het downen van ftp.cs.uu.nl

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:18
Op woensdag 27 maart 2002 23:50 schreef nelske het volgende:

[..]

Als er bij het downloaden iets mis gaat, dan klopt z'n checksum nog niet hoor ook al gebruikt hij die mirror ;)
Ik bedoelde uiteraard ook dat ie de checksums van daar dan ook ff moet downen, lijkt me nogal lochisch toch :? . Lijkt me idd dat de checksums van surfnet niet helemaal lekker zijn.

Gewoon spullen

Verwijderd

Update:
ik heb goede iso's gevonden, op
ftp://ftp.lip6.fr/pub/linux/distributions/mandrake/iso/
hebben ze wel correcte md5sums, en deze server is toch nog
snel (ondanks dat ie in frankrijk zit).

• ArchRAIDen
Op donderdag 28 maart 2002 15:04 schreef Soepie het volgende:

[..]

Ik bedoelde uiteraard ook dat ie de checksums van daar dan ook ff moet downen, lijkt me nogal lochisch toch :? . Lijkt me idd dat de checksums van surfnet niet helemaal lekker zijn.
De checksums bij surfnet.nl zijn hetzelfde als op de mandrake site, maar ik kan me natuurlijk voorstellen dat die ISO's niet helemaal lekker zijn. Als ik thuis ben dan
zal ik het eens van die Franse site proberen.
Pagina: 1