[FP] DirectX 9 artikel

Pagina: 1
Acties:

• Nazgul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-10-2022

Nazgul

Digital Pizza Crew

Topicstarter
In het Informatie over DirectX 9.0 artikel staat:
Guru3D meldt dat Microsoft de nieuwste versie van DirectX tegelijkertijd met Windows XP Second Edition in 2003 zal uitbrengen. Een uitgebreide preview van DirectX 9.0 is beschikbaar op 3DCenter.de. DirectX 9.0 bevat de volgende nieuwe features: Vertex en Pixel Shader 2.0, Displacement Mapping, adaptive Tesselation, 40 bit rendering. De nieuwe API bevat geen 64-bit rendering zoals eerder werd gespeculeerd. Met de gebruikte 40 bit rendering is het mogelijk 100 miljoen kleuren weer te geven met 10 bit interne nauwkeurigheid per kleurkanaal. De Vertex en Pixelshader 2.0 bevatten nieuwe effecten en met Displacement Mapping en adaptive Tesselation (het opslaan van objectdata in polygonen) kunnen pixels verplaatst worden om realistische objecten en oppervlakken weer te geven. Het is echter onwaarschijnlijk dat ontwikkelaars direct zullen overstappen op DirectX 8.1:
Moet dat geen 9.0 zijn? (of van DirectX 8.1)

No trees were killed in the sending of this message. However a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Verwijderd

je hebt helemaal gelijk, /me speelt het even door aan personen met de juiste rechten.

Verwijderd

BOFH RobinVR @ your service ;)

[edit] Bij nader inzien is het toch goed. Zie de eerste reactiethread.

• Nazgul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-10-2022

Nazgul

Digital Pizza Crew

Topicstarter
Hmmm... Je hebt gelijk. :)

Alleen ben ik het wel met drZymo (ook uit die thread) eens:
Het kan wel wat duidelijker neergezet worden. Er wordt bedoeld "Het zal nog wel langer duren voor DX9 gebruikt worden, aangezien er nu ook vrijwel geen DX8.1 applicaties zijn."

No trees were killed in the sending of this message. However a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Verwijderd

Ik ben het eens met topicstarter Nazgul. Het is duidelijker als ik er 'op DirectX 9.0' van maak.