Toon posts:

[CarHifi] Inbouwadvies Genesis + welke speakers?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey' y'all...

Ik heb een probleem, nou ja niet een probleem maar goed. Hier komt het:

Ik heb voor 600 gulden een Genesis Four Channel gekocht.
De nieuwwaarde is 1699 gulden, er zit nog 3 maanden garantie vanaf moment van inbouw op. Het is een als demo gebruikt model, en ziet er nog perfect uit. ( Dus niet echt een probleem :7 )

De specs zijn hier te vinden:
http://www.genesis-ice.com/Home/Features/Four_Channel_Featues/four_channel_featues.html

Techspecs:
http://www.genesis-ice.com/Home/Specifications/4_Channel_Spec/4_channel_spec.html

Plaatje:
http://www.genesis-ice.com/Home/Gallery/Four_Channel_Gallery/four_channel_gallery.html

Wat mijn probleem is, is het volgende:

Ik heb een Volvo 340 van 12 jaar oud, leuke auto, niets mis mee.

Er zitten voorin ovale speakers, maat kleiner dan 6" x 9" ( weet zo ff niet welke maat dat is :( ). Deze jongens zijn van Blaukpunkt, en leveren 25 Watt maximaal.

Achterin zitten originele Volvo speakers, 10 cm diameter, en deze zijn ook 25 Watt maximaal.

Ik wil dus die Genesis wel aansluiten, maar dat gaat niet met de boxen die er in zitten.

Probleem wat ik dus tegenkom, dat gat voorin voor die ovale is niet groter :r , omdat dat bestaat uit een gat in de Carrosserie. Gat maken in deurpaneel gaat niet, is de ruimte te krap voor. Opbouw gaat alleen in de buurt van de slinger van het raam, maar dan kan ik niet doorslingeren, m.a.w., krijg ik mn raam niet helemaal open |:(

Achterin kunnen wel andere speakers in de hoedenplank, door gewoon ff te fresen.

Ik wil geen sub in mn auto, dit omdat mijn kofferbak slot erg gammel is, ik daar de versterker kwijt wil, en ook nog eens wat meeneem wat los ligt. (niet zo fijn als dat lekker tegen de conus aan ligt te douwen)

Wat dus mijn vragen zijn:

- Wat doe ik met die speakers voorin?
- Wat voor speakers voor achterin? 3-weg, 4-weg :?
- Hoe maak ik zo goed mogelijk mijn versterker aan mijn auto vast (dus echt vast, dat ie praktisch eruit gelast moet worden)

Eisen zijn: leuk geluid, niet vet zwaar, wel lekkere bass erin.
Muziek die ik draai: Cosmic Gate, C.J. Stone, Don Diablo, lekker hard dus :Y)

Radio is een Pioneer KEH-6600.
Budget is ongeveer 200 euro.

Wie o wie heeft een advies :)

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:22
Dus je hebt voor een redelijk bedrag een aardig versterkertje op de kop kunnen tikken, maar daar wil je een paar low-budget speakertjes op aan gaan sluiten? Ik zou maar een beetje doorsparen voor wat leuke compo-setjes e.d. anders ga je nooit veel plezier aan die (overigens goede!!) genesis amp hebben.

En ik zou serieus toch over een subje na gaan denken, anders zit je dadelijk met een super mid en hoog maar het bass fundament ontbreekt volledig.... :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 maart 2002 20:01 schreef dominator het volgende:
Dus je hebt voor een redelijk bedrag een aardig versterkertje op de kop kunnen tikken, maar daar wil je een paar low-budget speakertjes op aan gaan sluiten? Ik zou maar een beetje doorsparen voor wat leuke compo-setjes e.d. anders ga je nooit veel plezier aan die (overigens goede!!) genesis amp hebben.

En ik zou serieus toch over een subje na gaan denken, anders zit je dadelijk met een super mid en hoog maar het bass fundament ontbreekt volledig.... :)
Humzzz.. ja dat is zo... maar een 4-weg is toch laag midden en 2x hoog ofzo? en 3-weg hetzelfde, maar 1x hoog?

En ik bedenk me net, kan ik ook een afscherming maken van plexiglas, laten we zeggen, 20cm voor mijn sub? of is dat weer nadelig?

• stylezzz
Kun je doen. Maar ik ben meer van mening dat het 'laag' dat geproduceerd word door een 6"x9" o.i.d. eerder 'mid' genoemd kan worden. Je zou het eigenlijk moeten horen, zonder subje 'mis' je gewoon iets. Hoeft geen 15" klepper te zijn natuurlijk, met 8" zijn al hele leuke resultaten te krijgen....

• GoeGie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 06:15
Vraagje.. in de specs viond ik niet zo snel terug of op die versterker kanaal 3 en 4 gebundeld kunnen worden. Dit is zeer nuttig als je toch een sub wilt aansluiten.

En als je dat doet.. ga overal luisteren.. ik heb zelf 12" Rockford Forsgate in een gesloten 38 liter kist.. geweldige bas.. ik heb ook 8" gehoord, maar die trekken het diepe baswerk niet zo. Dus afhankelijk van jouw muzieksmaak moet je je speakers kiezen.

Voor je deuren zou je gebruik kunnen maken van deurpanelen, die aan de binnenkant erop worden gemonteerd, zodat je grotere speakers kan herbergen, bijv. 16 cm midrange/woofer en een tweeter.

Aan jou de keuze !!

• stylezzz
Yep, een beetje audiozaak laat je wel wat verschillende wooferkistjes IN je auto testen voor je tot aankoop overgaat. Maar bezuinig zeker niet op eventuele compo-sets, een vette bas is leuk maar zonder goed mid en hoog word je stapelgek.....
Pagina: 1