Toon posts:

[XT] NMS 9100 aan de praat krijgen

Pagina: 1
Acties:
  • 692 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een Philips NMS 9100 gekregen van de buurvrouw, aangesloten, maar hij start niet op.
Nu heb ik absoluut geen verstand van dit apparaat (van voor mijn tijd), wie kan mij wat pointers geven?

Ik heb al geprobeerd met diverse opstartdiskettes op te starten, maar hij wil niet van de floppy booten (3,5" 1,44 MB)

Als ik 'm aanzet, verschijnt het volgende:
Philips PC ROM 1.2
768K System Memory
Booting...
COPYRIGHT PHILIPS ELECTRONICS LTD. 1988.
ALLE RECHTEN VOORBEHOUDEN 8706 088 64032

COMMAND.COM_
Wat specs:
- Philips NMS 9100 (type 9116)
- floppydrive 3,5"
- floppydrive 5,25"

P.S. Ik heb de search al gebruikt, op GoT, Google, Deja, etc., maar er is bijzonder weinig tot niks te vinden.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Op woensdag 27 maart 2002 19:32 schreef DV het volgende:
Ik heb dus een Philips NMS 9100 gekregen van de buurvrouw, aangesloten, maar hij start niet op.
Nu heb ik absoluut geen verstand van dit apparaat (van voor mijn tijd), wie kan mij wat pointers geven?

Ik heb al geprobeerd met diverse opstartdiskettes op te starten, maar hij wil niet van de floppy booten (3,5" 1,44 MB)

Als ik 'm aanzet, verschijnt het volgende:
[..]

Wat specs:
- Philips NMS 9100 (type 9116)
- floppydrive 3,5"
- floppydrive 5,25"

P.S. Ik heb de search al gebruikt, op GoT, Google, Deja, etc., maar er is bijzonder weinig tot niks te vinden.
Hee, dat was mijn eerste pc na mijn MSX. Er zit als het goed is een 720KB flop in dus die 1,44 diskette kun je echt wel vergeten hoor. Geen bios (alles met dipshits). je moet dus een bootflop van 720kb een DD flop. Geinig ook nog een monochroom monitortje eraan of niet.

Kijk of je ergens dos 3.3 aan kunt komen op 720kb disks.

O'ja heeft heeft een 20MB (ja MB) harde schijf. tegenwoordig zit meer op een videokaart.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

Ik heb ergens ook nog zo'n oude bak thuis staan. Ik heb daar eens geprobeert een 3,5 inch floppy drive erop aan te sluiten. Dat werkte niet.
Je moet eens aan die buurvrouw vragen of ze mischien nog een oude opstart floppy heeft voor die andere floppy drive. Anders weet ik het ook niet

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-08 19:27

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Je kan ook een 1,44 mb flop formatteren op 720 kb hoor! Gewoon eventjes het gaatje zonder schuifje afplakken met een zwart plakkertje, aan beide kanten (de ene diskdrive werkt met een optisch sensortje, de ander mechanisch), en dan met Windows gewoon formatteren, en ergens even dos 3.3 of 5.0 downloaden (5.0 werkt best goed nog, is een van de betere dossen voor de oude generatie)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 maart 2002 20:22 schreef sebastius het volgende:
Je kan ook een 1,44 mb flop formatteren op 720 kb hoor! Gewoon eventjes het gaatje zonder schuifje afplakken met een zwart plakkertje, aan beide kanten (de ene diskdrive werkt met een optisch sensortje, de ander mechanisch), en dan met Windows gewoon formatteren, en ergens even dos 3.3 of 5.0 downloaden (5.0 werkt best goed nog, is een van de betere dossen voor de oude generatie)
Hé, das wel een goeie tip van die diskette! Helaas wil WinXP niet echt meewerken, kan alleen 1,44 MB formatteren. Morgen effe op me werk regelen. Ik heb geloof ik nog ergens DOS 3.2 liggen, werkt ook neem ik aan??

Verwijderd

Topicstarter
Cool! In het "archief" hier op me werk heb ik net o.a. DOS 5 gevonden. (Helaas op 1,44 MB disks) en een zootje 720K disks. Vanavond maar effe vogelen!

P.S. Zijn er nog mensen in ouwe software geinterresseerd die ze nergens kunnen vinden? Kan niet garanderen dat ik het heb, maar we hebben hier wel veel.

edit:

Haha, nog cooler: een 9" monitortje *D voor me servertje!!
Pagina: 1