MSX games spelen op pc maar hoe

Pagina: 1
Acties:
  • 319 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• IschaGast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11 10:57
Ik snap er werkelijk de ballen van. Ik dacht ff aan vroeger welk spel ik altijd speelde en dacht aan nemesis en dat wilde ik nu eigenlijk wel weer spelen.

Alleen de vraag is hoe :?

Ik heb ff gezocht met google en heb verschillende dingen gedl maar weet mijn god niet hoe ik nou moet gaan spelen.

Kan iemand mij het simpel uitleggen :?

Ik heb windows XP en heb de volgende dingen gedl:

- nemesis.bas
- nemesis.bld
- nemesis.ovr

Heb ik nu nog wat nodig :?

Verwijderd

Nu heb je nog een MSX-emulator nodig die het mogelijk maakt om MSX-rommetjes op je PC te spelen.. Gewoon ff op google zoeken op MSX emulator.

• Skeleton353
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2020

Skeleton353

Ik herken mezelf niet meer ...

Je beseft toch dat romz illegaal zijn :? ?

Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)

Verwijderd

Romz zijn illegaal behalve als je het orgineel bezit !! :)

• jorammeke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:26

jorammeke

Prutser

check u meel

4800Wp / Elga-Toshiba / HA / ESP's en andere rommel

• IschaGast
ik heb nu FMSX-DOS maar als ik erop druk gaat ie snel naar dos en dan is ie weer weg

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 14:07

GZ

!!

Open dan een Dos box, speel het in DOS compabiliteitsmodus of start in DOS. Kan dat trouwens nog in WinXP???

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Verwijderd

FMSX-Dos moet je met een commandline opstarten, er staat in de readme wel hoe. Maar ik denk dat je die Nemesis files alleen wel op floppy moet zetten (MSX geformateerd), en dan in MSX Basic nemesis laden en opstarten (ging dat niet met een *.ldr file?). Maar het kan ook dat die nemesis.bas vanzelf opstart als je je floppydrive mount als MSX floppydrive in FMSX.

Ik vraag me zowiezo af of FMSX-dos wel goed zal werken in WinXP. Er zijn ook goede Windows MSX emus (zoeken op google zou ik zeggen).

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:20

Raimond613

Simracer

ik gebruik zelf atijd ru-msx (win98) die werkt tenminste in een keer in windows, nadeel is dat ik alleen maar een klein schermpie krijg, groter wordt ie lelijk en traag :(

iracing profile

• IschaGast
Ik heb nu ru msx en hoe nu verder :?

edit:

Gelukt

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:20

Raimond613

Simracer

heb je ook een klein scherm, of krijg jij m wel groot?

iracing profile

• IschaGast
krijg hem wel groot :)

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12 22:25

jasjenl

Liab A Tymo

Ik kan NLMSX van harte aanbevelen, spellen lopen hier over het algemeen vrijwel perfect in, geluidsemulatie (zowel FMPac, MSX Audio als SCC) is erg goed en hij draait prima onder Windows XP.
Pagina: 1