[WinXP] netwerkverkeer scheiden over 2 NIC

Pagina: 1
Acties:

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:51
Ik heb 2 netwerk kaarten in m'n pc zitten, en nu wil ik eht netwerkv erkeer scheiden. En dans cheid dat over NIC 1 alleen verkeer gaat voor het lokale netwerk en dat het verkeer voor eht internet over NIC 2 gaat.

Wie weet hoe dit moet, en of dit zelfs wel kan. Wie helpt?

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Gewoon stekker van je internet in de ene en je stekker van je interne netwerk in de andere...

En bij beide kaarten de goeie instelling invullen :?

• jjbstolk
Ik heb het internet over de ene hub gedeeld naar m'n router toe en de andere zit in een hub voor lokaal netwerk en die zit ook met een uplink aan de hub voor het internetten.

Hierdoor is eht mogelijk om met NIC 1 en NIC 2 op zowel eht internet en het lokale netwerk te komen maar dat is juist niet mijn bedoeling omdat nu al het netwerk verkeer over 1 NIC gaat en neit voer de 2e NIC.

Dit wil ik trouwens realiseren in Windows XP Pro!

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Kan je een schema'tje maken? Dat wekt wat makkelijker.

Deze moet naar --> NT

They made me do it.

• kwtemp874
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 21:36
misschien is een curcus nederlands geen slegt ieedee ;)

• jjbstolk
Op woensdag 27 maart 2002 19:26 schreef kwtemp het volgende:
misschien is een curcus nederlands geen slegt ieedee ;)
Kom op zeg, heb ej niks beters te zeggen, ik ben techneut en geen leraar nederlands ofzo!

Schematje is onderweg

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Op woensdag 27 maart 2002 19:35 schreef jjbstolk het volgende:

[..]

Kom op zeg, heb ej niks beters te zeggen, ik ben techneut en geen leraar nederlands ofzo!

Schematje is onderweg
nee, typvouten zijn niet erg, maar het moet wel begrijpelijk zijn. Dat is bij jou dus niet helemaal meer zo...

It sounds like it could be either bad hardware or software

• jjbstolk
Schema

http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1494466949

BTW zo onduidelijk si eht toch neit. Ik heb 2 NIC in m'n pc zitten. NIC 1 moet alleen lokaal verkeer afgaan handelen en NIC 2 alleen verkeer voor/van het internet. Het is niet de bedoeling om als en router oid te gaan fungeren. M'n internet wordt al gedeeld door m'n Freesco router.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

--> [forum=19]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Als dat volgens jouw schema inderdaad 2 hubs zijn dan heeft het weinig zin om 2 nic's in die pc te hebben.
Want alles wat je op nic 1 verstuurd ziet nic 2 ook en omgekeerd.

Omdat jouw 2 hubs verbonden zijn.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Op woensdag 27 maart 2002 19:43 schreef jjbstolk het volgende:
BTW zo onduidelijk si eht toch neit.
* Kjev proest het uit van het lachen :).

Geen kritiek op je netwerkopbouw, maar.. zou je niet gewoon één netwerkkaart er uit halen? Edit: ai, te laat.

Als je dit toch persé wilt doen, kun je met route aan de slag. Tik dat maar eens in op de commandoprompt, of gebruik de search.

• jjbstolk
Op woensdag 27 maart 2002 19:52 schreef Predator het volgende:
Als dat volgens jouw schema inderdaad 2 hubs zijn dan heeft het weinig zin om 2 nic's in die pc te hebben.
Want alles wat je op nic 1 verstuurd ziet nic 2 ook en omgekeerd.

Omdat jouw 2 hubs verbonden zijn.
Dat had ik min of meer ook wel gedacht ja. Het is vooral omdat ik een 10Mbit entwerk heb en als iedereen heir thusi dan lekker aan ehtwerk is trekt dat het netwerk qua preformance helemaal naar beneden, zelfs internetten wil dan haast neit meer. Ik ga zaterdag denk ik maar een 100 Mbit switching hub kopen.

• jjbstolk
route
Verdoorie das waar ook ja, zo'n klein, simpel tooltje, ik zal die eens inschakelen.
Tnx

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Op woensdag 27 maart 2002 19:55 schreef jjbstolk het volgende:

[..]

Dat had ik min of meer ook wel gedacht ja. Het is vooral omdat ik een 10Mbit entwerk heb en als iedereen heir thusi dan lekker aan ehtwerk is trekt dat het netwerk qua preformance helemaal naar beneden, zelfs internetten wil dan haast neit meer. Ik ga zaterdag denk ik maar een 100 Mbit switching hub kopen.
Koop een switch, GEEN switching hub
Op woensdag 27 maart 2002 19:57 schreef jjbstolk het volgende:

[..]

Verdoorie das waar ook ja, zo'n klein, simpel tooltje, ik zal die eens inschakelen.
Tnx
Volgens de huidige situatie heeft dat geen nut maar je moet dan gewoon de default route op nic 2 en een route voor lokale netwerk (bv voor 192.168.0.0) op nic 1

• jjbstolk
Koop een switch, GEEN switching hub
Ik dacht niet dat er op dit moment goedkopere 19" switches waren. En ik kan voor E150 een 19" 10/100, switching hub kopen bij een pc winkel hier in R'dam.
Vandaar dus dat ik wel voor een switching hub kies ipv een switch. De belangerijskte verbetering zal toch van 10mb naar 100mb zijn.

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Op woensdag 27 maart 2002 20:08 schreef jjbstolk het volgende:

[..]

Ik dacht niet dat er op dit moment goedkopere 19" switches waren. En ik kan voor E150 een 19" 10/100, switching hub kopen bij een pc winkel hier in R'dam.
Vandaar dus dat ik wel voor een switching hub kies ipv een switch. De belangerijskte verbetering zal toch van 10mb naar 100mb zijn.
Ja maar het blijft een hub. Alleen kan je dan 10 & 100mbit mengen.
Dus als je aan je situatie niets wijzigt blijf je met een loop zitten.

• jjbstolk
Ja maar het blijft een hub. Alleen kan je dan 10 & 100mbit mengen.
Dus als je aan je situatie niets wijzigt blijf je met een loop zitten.
Was ik net nog vergeten te zeggen over de rest van m'n netwerk, er zitten 3 PC's tussen die op 10 mbit werken en de andere 3 + m'n 2 NIC kunnen allemaal wel op 100mb werken. M'n router is natuurlijk ook 10mb maar ik moet dus ook nog 10mb kunnen gebruiken
Ik heb nog maar weinig ISA 100mb kaartjes gezien en op een moederbord waar 1 pci kaart zit voor een videokaart en 1 ISA slot waar nu een 3c509 NIC inzit en er verder geen sloten over zijn (het zijn Workstations Pro merk onbekend en verder opmaakt gemaakt kast ed.) moet het allemaal wel isa blijven.

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Op woensdag 27 maart 2002 20:25 schreef jjbstolk het volgende:

[..]

Was ik net nog vergeten te zeggen over de rest van m'n netwerk, er zitten 3 PC's tussen die op 10 mbit werken en de andere 3 + m'n 2 NIC kunnen allemaal wel op 100mb werken. M'n router is natuurlijk ook 10mb maar ik moet dus ook nog 10mb kunnen gebruiken
Ik heb nog maar weinig ISA 100mb kaartjes gezien en op een moederbord waar 1 pci kaart zit voor een videokaart en 1 ISA slot waar nu een 3c509 NIC inzit en er verder geen sloten over zijn (het zijn Workstations Pro merk onbekend en verder opmaakt gemaakt kast ed.) moet het allemaal wel isa blijven.
De 3c515 is een 100mbit ISA kaartje. :P
Maar nogal zeldzaam lijkt mij.

• jjbstolk
De 3c515 is een 100mbit ISA kaartje. :P
Maar nogal zeldzaam lijkt mij.
Ik heb het gelijk bij vraag en aanbod neergezet :)
Tnx

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

of...... je koopt een kabelrouter, ter vervanging van je beide hubs, en trek je een nic uit je XP-bak. De router zorgt ervoor dat alle Inet-opvragen doorgestuurd worden, terwijl je pc's op een intern netwerkje zitten. Ik heb er zelf 1 met 4 aansluitpoorten (intern netwerk);in hoeverre je hier nog een hubje op aan kunt sluiten (m.b.v. een uplink enzo) weet iuk niet uit m'n hoofd

Hier kon uw advertentie staan

• jjbstolk
Op woensdag 27 maart 2002 20:54 schreef Nitroglycerine het volgende:
of...... je koopt een kabelrouter, ter vervanging van je beide hubs, en trek je een nic uit je XP-bak. De router zorgt ervoor dat alle Inet-opvragen doorgestuurd worden, terwijl je pc's op een intern netwerkje zitten. Ik heb er zelf 1 met 4 aansluitpoorten (intern netwerk);in hoeverre je hier nog een hubje op aan kunt sluiten (m.b.v. een uplink enzo) weet iuk niet uit m'n hoofd
Tja, het meto wel een 19"geval zijn want ik heb nu 1 19"hub die in m'n patch kast hangt en dan dat kleine hubje dat aan m'n router hangt die staat niet in de buurt van de patch kast dus dat wordt dan een dure oplossing denk ik.

Ik ben voorlopig eht beste uit met een 10/100 hub of een 100mb hub maar dan moet ik ook nog 3x3c515'sebben en die zullen wel neit echt makkelijk te vinden zijn

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

zoekt en gij zult vinden
mijn router is van SMC, een merk voor de "gewone" consument. Die is trouwens niet 19", maar die kun je wel op een ander bakkie zetten.

Hier kon uw advertentie staan

Pagina: 1