[Switch] Password Recovery

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
Aangezien we in NT alleen maar XP machientjes met een crossje aan elkaar knopen, 8 ik dit onderwerp al advanced (jammer genoeg moet het zo, Als de mod in dienst het NT vindt, moet ie um maar opschuiven)

OK, we hebben dus van een bedrijf een paar switches gekregen van het type Cajun P333T 24 Ports 10/100

Nu wil het geval dat de Admin in kwestie er toendertijd een password heeft opgezet. De admin is weg, wij hebben de switches en we weten het password dus niet.

Weet iemand hoe we op deze switches een password recovery moeten doen? Ik heb Cajun gebeld (Frankrijk) Maar die zeggen niks gratis zolang je geen service contract heb :(

Heb het bedrijf benaderd, maar die weigeren de oude admin te benaderen vanweg privacy en onenigheid waarmee ze uit elkaar zijn gegaan :(

We hebben de switch al open gehad, maar er is ook nergens een batterijtje te vinden waarmee we um kunnen resetten.

Ook met een totale reboot is het password er nog steeds. Op internet is alleen de handleiding te vinden (PDF, 151 pagina's), en daar staat het ook niet in :(

Weet iemand het??

Alvast bedankt :)

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-02 20:55
wat een eikel zeg,dat hij die passwoorden niet ff wil geven, ik zal eens voor je kijken of er een manier is om de switch te resetten.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• KaMiKaZe
dat ding is dus van lucent technologies, die zitten ook in Nederland

http://www.lucent.nl/Apps/Emea/Country/countrycenternl.nsf/WebDocuments/146309569D641878C1256A6C004ED194?opendocument&MainTitle=Over+het+Klanten+Centrum

zou die lui in NL eens even bellen en de situatie uitleggen, misschien dat ze niet te beroerd zijn om jullie te helpen.

• Sn3akz
Op woensdag 27 maart 2002 20:39 schreef Bamibal het volgende:
dat ding is dus van lucent technologies, die zitten ook in Nederland

zou die lui in NL eens even bellen en de situatie uitleggen, misschien dat ze niet te beroerd zijn om jullie te helpen.
Hé bedankt!!

Ik wist dat ze van Lucent waren, maar ik had nog niet de NL site van ze gevonden (heb me helemaal platgezocht op CAJUN).. Bedankt!! Dit is al weer een stuk verder! Ik zal ze morgen ochtend meteen bellen
Op woensdag 27 maart 2002 20:36 schreef Bamibal het volgende:
wat een eikel zeg,dat hij die passwoorden niet ff wil geven, ik zal eens voor je kijken of er een manier is om de switch te resetten.
Nou... zowel dat bedrijf als die ouwe admin willen niet met elkaar praten, en het bedrijf mag geen adres gegevens van (ex) werknemers verstrekken... Niet helemaal onlogisch lijkt me :)

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Lucent switches ken ik niet, maar op een Cisco switch gaat het als volgt:

- Reboot de switch, en houd ondertussen de MODE-knop ingedrukt
- Laat die knop na een aantal seconden los
- Als het goed is krijg je nu een ander scherm dan na het normale bootproces
- tik in: flash_init
- tik in: dir flash:

Nu zie je alle files die in je flash staan, de html laat je staan, net als de .bin files. De rest kan weg, hierna is je switch schoon.

Het deleten van files gaat zo:

- del flash:config.text
- Nu moet je het een en ander bevestigen enzo

enzovoorts. Hierna reboot je de switch weer, en is het password weg. :)

Maar nogmaals, ik weet niet of dit met Lucent switches ook zo werkt. :)

• Sn3akz
Op woensdag 27 maart 2002 23:17 schreef BreadFan een complete handleiding ;)
Bedankt!! Maar dit is dus hier niet het geval. Om te resetten moet je namelijk bijde knoppen indrukken (en we hebben niet echt een mode knop)

Wat je zegt staat ook allemaal netjes op internet op de Cisco website. Ik werk zelf ook veel met Cisco, dus ik weet hoe het met een Cisco moet.. Maar met een Lucent... :) Ik ga iig ff bellen met die gasten morgen

Toch bedankt voor de moeite!!

• BreadFan
  • Niet online
Op woensdag 27 maart 2002 23:24 schreef Sn3akz het volgende:

[..]

Bedankt!! Maar dit is dus hier niet het geval. Om te resetten moet je namelijk bijde knoppen indrukken (en we hebben niet echt een mode knop)

Wat je zegt staat ook allemaal netjes op internet op de Cisco website. Ik werk zelf ook veel met Cisco, dus ik weet hoe het met een Cisco moet.. Maar met een Lucent... :) Ik ga iig ff bellen met die gasten morgen

Toch bedankt voor de moeite!!
You're welcome :)

Was een kleine moeite hoor, ik doe het vrijwel dagelijks. :)

Suc6 ermee.

• Sn3akz
Nou.. heb net gebeld, 5x doorverbonden, inclusief 1x bellen naar Dublin (grote onderneming zeker :? :) )

Het grote probleem is dat ik geen service contract heb (Heb die dingen ook maar gekregen)

Ze sturen me nu een e-mailtje wat ik moet invullen en terug sturen.. En er schijnt dan weer gebeld te moeten worden ofzo.. ben benieuwd...

Overigens: Als iemand het al een keer gedaan heeft en/of weet hoe het moet: Post ff dus :) scheelt mij een hoop gebel/gemail :)

Verwijderd

Op woensdag 27 maart 2002 23:30 schreef BreadFan het volgende:

[..]

You're welcome :)

Was een kleine moeite hoor, ik doe het vrijwel dagelijks. :)

Suc6 ermee.
jij moet dagelijks pass'es wissen? lekkere organisatie werk je dan voor :?

• BreadFan
  • Niet online
Op donderdag 28 maart 2002 13:59 schreef spudsimon het volgende:

[..]

jij moet dagelijks pass'es wissen? lekkere organisatie werk je dan voor :?
Het is een Cisco Demo Depot (CDD). Klanten willen bepaalde Cisco apparatuur testen, en wij als TD zorgen ervoor dat de apparatuur aan de eisen van de klant voldoet. Juiste hardware erin, software erop. En als een router van een klant terug komt, hebben ze niet altijd allemaal netjes de configuratie (en daarmee de passwords) gewist, dat doen wij dus ook. :)

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-02 14:35

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Op donderdag 28 maart 2002 12:51 schreef Sn3akz het volgende:
Nou.. heb net gebeld, 5x doorverbonden, inclusief 1x bellen naar Dublin (grote onderneming zeker :? :) )
Lucent Technologies is niet bepaald klein ja!

BTW Waarschijnlijk heb je het ding ook van Alanya Communications of niet...

Die Cajun series hebben wij ook! Zijn wit hé!...

Ik geloof dat je er met de console naar toe kunt gaan, maar dan wel direct op de switch (3e poort aan de achterkant) en via daar kun je met zo'n RJ45 verloop stekkertje via zo'n flatcable (belangrijk!) op je comport aansluiten, aanzetten en je ziet vanalles op de console verschijnen (je moet via Hyperterminal een directe verbinding naar COMx maken op 9600 baud!!!! anders werkt het niet!

Nou daar kun je een w8woord in voeren, probeer guest, en houd alle knoppies aan de achterkant in en tik in reboot ...

Het paswoord voor guest is per serie verschillend, moet je dus ff uitproberen... Guest, anonimous (of hoe je het ook schrijft!) guestaccount of zoiets dergelijks.

Als het goed moet dat werken, aldus een iemand die het op zo'n manier voor mekaar gekregen heeft...
Hij vertelde me dat het op die manier kon... Tenminste bij de wat oudere modellen... (3+ jaar)

disclamer: ik heb het ook maar zo gehoord, als het niet werkt, kan ik er ook nix aan doen! Ik zal maandag op me eigen werk ff nakijken en na vragen... Wij hebben die dinkies namelijk alleen maar!

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• Sn3akz
Op donderdag 28 maart 2002 19:05 schreef zwahiel het volgende:

Lucent Technologies is niet bepaald klein ja!

BTW Waarschijnlijk heb je het ding ook van Alanya Communications of niet...

Die Cajun series hebben wij ook! Zijn wit hé!...

Ik geloof dat je er met de console naar toe kunt gaan, maar dan wel direct op de switch (3e poort aan de achterkant) en via daar kun je met zo'n RJ45 verloop stekkertje via zo'n flatcable (belangrijk!) op je comport aansluiten, aanzetten en je ziet vanalles op de console verschijnen (je moet via Hyperterminal een directe verbinding naar COMx maken op 9600 baud!!!! anders werkt het niet!

Nou daar kun je een w8woord in voeren, probeer guest, en houd alle knoppies aan de achterkant in en tik in reboot ...

Het paswoord voor guest is per serie verschillend, moet je dus ff uitproberen... Guest, anonimous (of hoe je het ook schrijft!) guestaccount of zoiets dergelijks.

Als het goed moet dat werken, aldus een iemand die het op zo'n manier voor mekaar gekregen heeft...
Hij vertelde me dat het op die manier kon... Tenminste bij de wat oudere modellen... (3+ jaar)
Guest account is te proberen, Console poort zit alleen aan de voorkant de platte kabel die je bedoeld is een roll-over cable. En een verbinding heb je sowieso, anders kan je nix instellen (tenzij je het via telnet doe natuurlijk)

Resetten doe je met de knopjes op de voorkant.. 8rkant zit namelijk nix ;)

Dit is een model van wel meer dan 3 jaar oud denk ik :)

Maar toch iig bedankt.. ik ga even kijken

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Probeer een keertje de volgende wachtwoorden:

'ascent'
'lucent'

dat zijn standaard admin wachtwoorden.
miscshien werken die nog wel.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-02 14:35

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Op donderdag 28 maart 2002 19:56 schreef Sn3akz het volgende:

[..]

Guest account is te proberen, Console poort zit alleen aan de voorkant de platte kabel die je bedoeld is een roll-over cable. En een verbinding heb je sowieso, anders kan je nix instellen (tenzij je het via telnet doe natuurlijk)

Resetten doe je met de knopjes op de voorkant.. 8rkant zit namelijk nix ;)

Dit is een model van wel meer dan 3 jaar oud denk ik :)

Maar toch iig bedankt.. ik ga even kijken
zie disclamer ;)

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• Sn3akz
Op donderdag 28 maart 2002 19:05 schreef zwahiel het volgende:
disclamer: ik heb het ook maar zo gehoord, als het niet werkt, kan ik er ook nix aan doen! Ik zal maandag op me eigen werk ff nakijken en na vragen... Wij hebben die dinkies namelijk alleen maar!
Ik neem aan dat je 2e paasdag gewoon vrij bent ;)
Op donderdag 28 maart 2002 20:12 schreef Dirk-Jan het volgende:
Probeer een keertje de volgende wachtwoorden:

'ascent'
'lucent'

dat zijn standaard admin wachtwoorden.
miscshien werken die nog wel.
De standaard w8woorden zijn admin (volgens de handleiding teminste) proberen is nooit weg natuurlijk :)

Het vervelende is dat ik volgens de handleiding ook een login naam moet ingeven.. Maar ik krijg dus alleen "password:_" op het scherm :?

Ik ga dinsdag weer even ermee stoeien

• KaMiKaZe
maar zijn die switches dan zo geconfigged dat je er helemaal niets meer mee kunt ?.

• kell.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-09-2023

kell.nl

Fizzgig's evil twin

op http://www.astalavista.com/library/auditing/password/lists/defaultpasswords.shtml
staat dat het standaard user/pw root/root is.
Kun je eens proberen.

• Sn3akz
Op zaterdag 30 maart 2002 23:27 schreef Bamibal het volgende:
maar zijn die switches dan zo geconfigged dat je er helemaal niets meer mee kunt ?.
Het zijn 10/100 24 ports switches. Nu staan alle poorten dus op 10/Half MBit :( Terwijl ze 100/Full kunnen..
Op zondag 31 maart 2002 07:03 schreef kell.nl het volgende:
op http://www.astalavista.com/library/auditing/password/lists/defaultpasswords.shtml
staat dat het standaard user/pw root/root is.
Kun je eens proberen.
uiteraard al geprobeerd :) Ik heb al vanalles geprobeed.. ook 123456, etc. Maar met gokken schiet ik niet echt op.. Ik ga morgen er weer mee stoeien... Wish me luck :)

• killah
  • Laatst online: 23-02 15:52
<font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000"size="1"><font size="1">Dit soor dingen niet via het forum a.u.b.</font><hr color="FF0000" size="1">

• Sn3akz
Even een upd8:

E-mail nog steeds niet aangekomen (morgen weer bellen dan maar)

En voor de rest nog geen steek verder.. de moed zakt me een beetje in de schoenen... (wat kunnen die gasten moeilijk doen over een pw recovery zeg... kleine moeite om ff te zeggen hoe het moet.. toch?)

• killah
Ehm die back door is een officieel document van avaya himself en niks geheim aan. Net als de oplossing van lost passwords bij andere vendors

• Sn3akz
Als er nix geheim aan is, waarom heb ik hem dan nu nog niet voor me liggen? ;)

Weet je misschien een URL ervan? Of waar ik het kan vinden?? Die sites zijn allemaal super onduidelijk en omsl8ig :(

Killah: Kan ik je ff op ICQ contacten? 4261559 of msn: hebjeookzonhekelaan@hotmail.com

Alvast bedankt.. (Je post was al weg voordat ik um gelezen had)

• Sn3akz
Na 3 dagen dan nog maar schopje :) (sorry)

• killah
check je hotmail.

• Sn3akz
Mensen!! Ik dank u allen voor uw reply's

Ik pleur ze maar weg denk ik... of probeer ze hard te resetten..

killah: bedankt, maar het mocht niet baten :(

[edit: major typo's]

• reclamedoos
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-02 14:29
Op dinsdag 09 april 2002 17:42 schreef Sn3akz het volgende:
Weet je zeker dat je ze niet even bij om de hoek wil schuiven? :P

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2025
Ik heb nog wel een kliko beschikbaar voor je (of wil er misschien wel 1tje kopen)

Verwijderd

Op dinsdag 09 april 2002 17:42 schreef Sn3akz het volgende:
Mensen!! Ik dank u allen voor uw reply's

killah: bedankt, maar het mocht niet baten :(

[edit: major typo's]
Neem van de week ff contact met me op in ken wel wat mensen binnen Lucent nl ....

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Anyway als je die dingen kwijt wilt... Ik heb wel interesse!

• Sn3akz
Jongens jongen :)

Wat willen jullie allemaal dat ding graag hebben :)

Maar ik doe ze dus niet weg... ;)

Het probleem is nu dus dat we de console niet op komen..

We hebben een flat roll-over cable..

Nu rollen prima alle start-up gegevens over ons schermpje, maar we kunnen dus nix intypen... Als we letters intypen gebeurd er dus nix.. Met Cisco apparatuur geen centje pijn, maar met deze dingen dus wel.. Wat voor kabels hebben we hiervoor nodig?

• killah
Flatrol kabel ik heb er eentje liggen

Verwijderd

Je moet via je telnet inloggen en vervolgens de volgende gegevens gebruiken:

user: diag
pass: danger

anders

user: manuf
pas: xxyyzz

anders

user: root
pass: root

Ik weet dat het wat laat is maar mocht je er iets aan hebben mail dan naar: pee2be@fxu.nl

Verwijderd

Ik vind het wel heel erg laat.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.