speedtouch als router en vpn-server tegelijk

Pagina: 1
Acties:

• _janlugt_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03 09:50
is er een manier om het speedtouch-modem zo in te stellen dat hij aanstaat als router, maar dat je met een andere computer nog steeds in kan bellen? we hebben hier namelijk een computer van priva met priva-software (heel brak) en die moet 2 tekstbestandjes van een ftp-server halen. hiervoor wil dat priva-progje een inbelverbinding, het werkt niet via een router.

misschien weten jullie ook andere oplossingen voor (of hebben jullie ervaring met) dit probleem. gaarne suggesties!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:05

Dido

heforshe

Is het niet het simpelste om dat dan op te lossen met een simple 56k modempje dat je in je gewone telefoonlijn plugt? (even aanmelden bij een gratis ISP)

Ik heb zelf m'n dial-upje nog naast m'n ADSL hangen om te faxen ;)

Wat betekent mijn avatar?

• _janlugt_
zo werkt het nu dus, maar ik vroeg me af of het niet anders kon. op de computer zit toch al adsl, dus is het een beetje gek om de modem nog te gebruiken, terwijl er alleen 2 bestandjes van een ftp-server gehaald moeten worden. ik zat te denken aan een inbelverbinding naar een virtueel apparaat (of een andere XP-computer met een vpn-server erop).

• the_bbk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Kan je niet gewoon een FTP-programma gebruiken om die bestandjes eraf te halen? (Bijvoorbeeld WS-FTP, te downloaden bij www.download.com)

• _janlugt_
nee, want dat programma doet het automatisch 4 keer per dag en verwerkt dan de resultaten. ik denk niet dat het werkt als ik in geplande taken zet dat hij 4 keer per dag dat bestandje moet halen, maar ik kan het proberen. eerlijk gezegd denk ik niet dat het programma ze dan verwerkt.

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:00
Als je die modem eenmaal als router hebt getweaked, kun je natuurlijk niet meer los inbellen vanaf een PC. Simpelweg DNS & Gateway instellen om te kunnen internetten.
Wat je dan dus moet doen is dat programma wijs maken dat er altijd al een internetverbinding beschikbaar is en dat ie het wanneer ie wil dat bestand binnen kan halen.

Veel succes in ieder geval :)

Verwijderd

Als je die modem eenmaal als router hebt getweaked, kun je natuurlijk niet meer los inbellen vanaf een PC.
Nou, mijn Alcaslet is getweaked, maar ik bel nog steeds in via VPN. Ik heb namelijk liever niet de modem als router, maar ik houd van tweaken dusss...

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-06 21:32
Volgensmij is het wel mogelijk om meerdere connecties te maken. ik zou zeggen; raadpleeg de pro handleiding van alcatel even( te vinden op www.alcatel.com :? )

sow, Cybertijn, doe je ook nog wel eens aan techposts :)

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Voor zover ik weet kun je de Alcatel niet als VPN server gebruiken, maar je kunt wel in z'n NAT tabel aangeven dat TCP port 1723 en protocol 47 (GRE) naar een andere interne server worden gerouteerd en die als VPN server inzetten (PPTP that is).

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
met ws_ftp kan je wel gewoon een batch file maken die 3x p/d runt.

• _janlugt_
Op maandag 01 april 2002 01:05 schreef CyberTijn het volgende:
Als je die modem eenmaal als router hebt getweaked, kun je natuurlijk niet meer los inbellen vanaf een PC. Simpelweg DNS & Gateway instellen om te kunnen internetten.
Wat je dan dus moet doen is dat programma wijs maken dat er altijd al een internetverbinding beschikbaar is en dat ie het wanneer ie wil dat bestand binnen kan halen.

Veel succes in ieder geval :)
Dit lukt niet, als je het forum gelezen had, had je gelezen dat het programma alleen verbinding maakt met internet als het een inbelverbinding ziet.
Pagina: 1