Xircom kabeltje Ethernet.

Pagina: 1
Acties:

• MuTTLeYs
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11-2025
Een vriend van mij heeft een Xircom pc-card voor in de laptop, alleen geen kabeltje :( :(

Ik weet zelf weinig er vanaf, maar dit is hem....
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~koste134/xircom.jpg

Heb ik het nou goed dat je hem voor 3 functies kan gebruiken ?? Creditcard, Ethernet 10/100 en een modem ??
Het gaat mij alleen om Ethernet, zodat ik hem op mijn pc kan aansluiten voor uitwisselen van gegevens....klein netwerkje.
Mijn speurtocht op de site van Xircom leverde mij dit kabeltje op, die geschikt is voor dit type pc-card.
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~koste134/kabel.jpeg
Type kabeltje is : CABLE-ETH121
Type van de pc-card is CEM56-100.
Zijn deze kabels los te koop in een computerzaak ?
Of moet ik hem via internet bestellen bij Xircom.
Daar kost hij $18.98.

Weet iemand een shop die ze wellicht verkopen ??

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als ik het zo bekijk hoort er nog een ander kabeltje bij. Aangezien je nu maar 1x een RJ-45 aansluiting hebt (UTP breed) en geen aansluiting voor de telefoon (waar een 56k modem wordt op aangesloten) zou 't best moeilijk worden om die modem nog te gebruiken :). Tegelijk lukt waarschijnlijk ook niet, aangezien je waarschijnlijk moet switchen van kabeltjes als je de modem wilt gebruiken en daarna weer op 't ethernet netwerk.

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
Op woensdag 27 maart 2002 18:46 schreef MuTTLeYs het volgende:
Heb ik het nou goed dat je hem voor 3 functies kan gebruiken ?? Creditcard, Ethernet 10/100 en een modem ??
Het moge duidelijk zijn dat creditcard hier het formaat aangeeft en niet een extra functie (8> :*

Verwijderd

omfg die dingen liggen veel @ ons bedrijf..

kweet niet van wie ze zijn.. maar we hebben ze wel dacht ik..

kabeltje is duur... maar zal eens navragen..

contact me morgen: hexxie@home.nl
msn: foe_hexxie@hotmail.com

Verwijderd

die dingen zijn zo prijzig, je kan beter een nieuwe kopen

• MuTTLeYs
Op woensdag 27 maart 2002 18:55 schreef Aikeleer het volgende:
Als ik het zo bekijk hoort er nog een ander kabeltje bij. Aangezien je nu maar 1x een RJ-45 aansluiting hebt (UTP breed) en geen aansluiting voor de telefoon (waar een 56k modem wordt op aangesloten) zou 't best moeilijk worden om die modem nog te gebruiken :). Tegelijk lukt waarschijnlijk ook niet, aangezien je waarschijnlijk moet switchen van kabeltjes als je de modem wilt gebruiken en daarna weer op 't ethernet netwerk.
Er zijn 2 soorten kabeltjes.
Het type wat ik had opgegeven, ETH121 is voor Ethernet. Dan hebben ze ook nog een andere en die is voor modem.
En aangezien ik hem wil gebruiken als Ethernet heb ik genoeg aan dat ene kabeltje.

Ik had al wat gezocht op google, en bij vb-shop ofzoiets hebben ze het kabeltje te koop voor 21 euro.
Hmmm....best wel prijzig.

Ik zal je morgen wel effe contacten Hexxie.
Alvast bedankt.

• MuTTLeYs
Schiet me net te binnen : |:(
Heb je trouwens software nodig voor het kaartje ??

Verwijderd

In bijna alle gevallen is het kabeltje duurder dan het kaartje. Voor ethernet kun je heel simpel van dynalink voor 50 euro een ethernet adapter kopen.

• MuTTLeYs
Op woensdag 27 maart 2002 19:37 schreef sjaak100 het volgende:
In bijna alle gevallen is het kabeltje duurder dan het kaartje. Voor ethernet kun je heel simpel van dynalink voor 50 euro een ethernet adapter kopen.
Hmmm ik heb het kabeltje toch echt gezien voor $18,98 en in Nederland voor 21 Euro.
Is een stuk goedkoper dan 50 Euro denk ik....
En die kaartjes kosten ook wel wat meer dan 21 Euro denk ik.

Verwijderd

Op woensdag 27 maart 2002 18:55 schreef Aikeleer het volgende:
Je hebt op die PCMCIA-kaart plaats voor 2 kabeltjes, een voor UTP en een voor modem...

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05-2025
het is een Xircom CEM56-100

voor modem heb je een apart kabeltje nodig

redelijke kaartjes

...

• CPZ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-05 14:28

CPZ

Te koop bij http://shop.dunnet.nl :)