Verkeerde kaart gekregen

Pagina: 1
Acties:

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Vandaag hebben we eindelijk de langverwachte Matrox 450 en het draadloze toetsenbord gekregen.
feest zou je denken, nee dus.
Het draadloze toetsebord beviel zeer goed, maar de Matrox bleek een agp versie te zijn. En die past dus niet op het el sjeepo mobo van mijn vader's computer.
Dus nu hebben we een dual head matrox hier liggen die waarschijnlijk terugmoet. Alleen zit ik me af te vragen of ik me die matrox niet moet kopen.(€119,20) Ik zit nu namelijk met een savage4 (sput, ptwie :r)
Ik heb nog geen beelden van de matrox gezien, maar de 2d kwaliteit schijnt beestachtig te zijn op zowel de tv out als de vga.
Probleem punt: moet ik die kaart terug sturen hetgeen me geld gaat kosten, daarna moet mijn pa dus een nieuwe pci matrox kopen, en die prijzen zijn gestegen (:?)
en me dan over een maand of 2 een ati 8500 kopen
óf
koop ik die kaart, waarbij ik spelletjes dus voorgoed vaarwel zeg (ik MAX toch het meeste) en dan koopt m'n pa zich een nieuwe.
moeilijk, moeilijk, moeilijk...
wat heb ik overigens nodig als ik de tvout van de Matrox wil gebruiken ?

alvast bedankt

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Verwijderd

je ziet alles dubbel :7

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
jah, kan die ander op slot ? kweet niet waar die vandaan komt...

• smokalot
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Op woensdag 27 maart 2002 18:20 schreef Atgast het volgende:
jah, kan die ander op slot ? kweet niet waar die vandaan komt...
staat al in SU...

[ontopic]
waar heb je die matrox gekocht dan? als de winkel de verkeerde gestuurd heeft mogen ze ook wel opdraaien voor de verzendkosten hoor.

It sounds like it could be either bad hardware or software

Verwijderd

ik zou gewoon terug sturen, die matrox is niet goed in 3d en die 8500 wel :)

suc6

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 20:02

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Het is hun fout dat ze de verkeerde opsturen, daar mag jij niet door benadeeld worden, het minste wat ze kunnen doen is jou een nieuwe kaart opsturen die je wel wilt en dat jij die kaart terugstuurt. Zij betalen dan vanzelfsprekend alle verzendkosten.

Specs

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Perfectsystems, hij is ook uit de pricewatch gehaald
the damn thing is, ik heb die kaart hier nu gewoon liggen, en in principe is die kaart prima voor mij, moet ik alleen nog zon tv kabeltje halen (toch?)
Volgens mij heb ik namelijk de 32mb DDR versie, weet t niet zeker

ben bang dat wanneer ik em terugstuur dat ik de kaart kwijt ben en em ook niet meer ga krijgen uit hun winkel. Dat kan volgens mij nog een aardige extra cent gaan worden ivm verzendkosten uit een andere winkel, overigens staat ie niet meer in de pricewatch dus kan ik eerst nog eens gaan zoeken naar een winkel waar ze hem überhaupt hebben...

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
wat belangrijk is:
* Hoe kan ik met zekerheid vaststellen wat voor kaart t is ? ik heb em uit t antistatisch zakje dus ik kan eventuele gegevens lezen.
* Kan ik doormiddel van een kabeltje kopen een van de vga connectors als een tv-out gebruiken ?

alvast bedankt, deze vragen spelen nu ff een grote rol bij het bepalen of ik em houdt of niet :)

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Als ik me goed herinner was de G400 in DDR en SDR en de 450 altijd in DDR maar met de halve geheugenbandbreedte (dus fractie langzamer dan de G400 SDR).

Als ik jou was keek ik ook nog even in vraag en aanbod. Vind het ding aan de dure kant - zou hem terugsturen (immers je vader heeft nu ook nix) en bijvoorbeeld deze eens bekijken:
http://www.tweakers.net/aanbod/40739 (g400 50euro)

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Op woensdag 27 maart 2002 20:20 schreef Gianni Rombios het volgende:
Als ik me goed herinner was de G400 in DDR en SDR en de 450 altijd in DDR maar met de halve geheugenbandbreedte (dus fractie langzamer dan de G400 SDR).

Als ik jou was keek ik ook nog even in vraag en aanbod. Vind het ding aan de dure kant - zou hem terugsturen (immers je vader heeft nu ook nix) en bijvoorbeeld deze eens bekijken:
http://www.tweakers.net/aanbod/40739 (g400 50euro)
als ie terug moet, dan koop ik ook maar een ati :)

en voor mijn pa is t niks, aangezien:
Te koop
Matrox G400 32MB Dual Head videokaart AGP

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Matrox kaarten zijn echt de beste voor 2d. Zeker als je Divx kijkt of DVD ! :9

dikzak

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Op woensdag 27 maart 2002 20:54 schreef Chello200 het volgende:
Matrox kaarten zijn echt de beste voor 2d. Zeker als je Divx kijkt of DVD ! :9
en dat is ook presies de rede dat ik nog twijfel, kan iemand mijn eerdere 2 vragen bewantwoorden?

zelfbequoting:
Op woensdag 27 maart 2002 19:47 schreef Atgast het volgende:
wat belangrijk is:
* Hoe kan ik met zekerheid vaststellen wat voor kaart t is ? ik heb em uit t antistatisch zakje dus ik kan eventuele gegevens lezen.
* Kan ik doormiddel van een kabeltje kopen een van de vga connectors als een tv-out gebruiken ?

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-08 19:05

_nethack

We're all MAD here

Op woensdag 27 maart 2002 19:47 schreef Atgast het volgende:
wat belangrijk is:
Ik heb er hier eentje liggen, daar staat als typenummer op: 975-0201 REV.: A
(rechtsboven op de componentenzijde)
Ja. Er is een kabel (zat er bij mij gewoon bij (bij een Millennium G450 bulk versie)) met aan de ene kant een VGA connector en aan de andere kant een svideo en composite aansluiting, die je op de tweede vgaplug steekt en die dan als tv-out functioneert.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• Gianni Rombios
  • Niet online
Mooie review van Anand:
http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1315&p=1
(klopt dus van die halve geheugenbus DDR = te vergelijken met G400 SDR).

Verwijderd

Als je veel 3dstudio maxt om bijvoorbeeld modellen van mensen ofzo te maken, dan kan je die kaart wel nemen. Maarrr zodra je veel poly's in beeld krijgt, dan kan de matroz niet bijhouden. Ik Maya nu met een geforce DDR en een athlon 1431 en daarbij heb ik precies hetzelfde probleem. Als ik meer dan 7500 poly's in beeld krijg, haal ik nog maar zo'n 15 fps en met die matrox zou dat (ik gok maar) zo'n 3~5 worden ofzo...

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Op woensdag 27 maart 2002 22:11 schreef DumphuiZ het volgende:
Als je veel 3dstudio maxt om bijvoorbeeld modellen van mensen ofzo te maken, dan kan je die kaart wel nemen. Maarrr zodra je veel poly's in beeld krijgt, dan kan de matroz niet bijhouden. Ik Maya nu met een geforce DDR en een athlon 1431 en daarbij heb ik precies hetzelfde probleem. Als ik meer dan 7500 poly's in beeld krijg, haal ik nog maar zo'n 15 fps en met die matrox zou dat (ik gok maar) zo'n 3~5 worden ofzo...
ja, maar dat houd je toch, zelfs met de nieuwste gf4 trekt ie je vieuwports op een gegeven ogenblik niet meer, het enigste wat je doet is je grenzen een stukje opschuiven, en wat mij betreft ligt die grens nog veel te laag om daar echt op te gaan investeren, dus kan ik misschien gewoon beter zorgen dat ik strakke wireframes en vertices op mijn scherm krijg, en mooie divxjhes op mijn tv :)

dit vind ik op de kaart:
971-0302 REV.:A

G45FMDHA32DB

op de memchipjes:
Samsung 139
k40263238M-QC55

op het bijgeleverde cd'tje:
/G450-LX/CD12B

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
dit staat bij informatique op de site:
Kabel om TV-out optie toe te voegen aan de G450 16 Mb SDR/DDR versies.

Een gelijke kabel zit standaard bij de 32Mb versie(s)
Dus wil ik graag weten of deze kaart 32 mb is, zo ja, dan ga ik regelen dat ik die kabel nog nagestuurd wordt.

want ik heb al besloten, als de kaart 32mb is, dan houd ik em :)

owja, er is wel een beetje haast bij, want als ik em terugwil sturen wil ik dan eigelijk vandaag al regelen

Verwijderd

Op woensdag 27 maart 2002 18:57 schreef Atgast het volgende:
Perfectsystems
kloot winkel.. 2x wat besteld.. 2x gezeik :(

anyways... wat wil je er mee doen?

ik heb een Matrox G550.. zeer goeie dualscreen, zeer goeie 2d, zeer goeie tv-out.. en ook nog redelijke game-performance (3dMark 2001: 1450).. spellen doen het goed
C&C Renegade: 1024x768x32
Ghost Recon: 1024x768x16
Quake 3 Navy Seals (zware mod): 1024x768x16

zoals je ziet kan ik opzich alles gewoon goed spelen. maar ik heb spellen dan ook voor extra.. als je een kaart koopt om spellen te spelen zou ik geen matrox adviseren maar een Radeon. Deze zijn ook zeer lkkr met 3dperformance en de 2d kwaliteit enzo is ook zeker niet verkeerd.

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Kom op mensen, ik zit hier een beetje te stressen, ik wil dit geregeld hebben :)
hoe kom ik er nu achter wat voor een kaartje hier ligt ?
kweet dat t niet netjes is, maar in tegen stelling tot perfectsys. wil ik dit wel snel regelen...

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
ben er net achter gekomen hoe het zit:
ik heb een 32mb ddr kaartje gekregen
met een 16mb driver cdtje

wat ik ga doen: kabel en goede cd opeisen, en zorgen dat ik niet teveel betaal :)

• Gianni Rombios
  • Niet online
Eigenlijk heb je al wat veel betaald... :D
En dat cdtje hoort er wel bij maar is minder belangrijk dan die kabel, die er toch bij hoort te zitten..
Het maakt je klacht ook wat steviger, zal ik maar zeggen.
Wat mij betreft roeleert de Matrox G200/400/450/550 nog steeds..
[off topic(?)]
Overigens, wat moet je vader nu?
[/off topic]

• Randal Peelen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-08 17:00
Als je zit te denken over een ATI kaart vergis je dan niet, die dingen hebben net zo'n 3D prestatie als die kaart die je nu in handen hebt, geen dual monitor functie maar wat ik kan lezen wil je toch TV-Out gebruiken en dat doe alle ATI kaarten wel.

http://twitter.com/randalpeelen

Pagina: 1