Ter INFO: Problemen ASUS Moederborden en Ipanel

Pagina: 1
Acties:

• Hobbybob123
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-04 14:08
Hallo allemaal,

Na mijn avonturen met mijn MSI mobo ben ik overgestapt op een ASUS P4B-266E met Ipanel.
Al direct na installeren viel me op dat om de 6 seconden mijn muis heel even (halve sec ofzo) hing.
Na een beetje onderzoek kwam ik erachter als ik de Ipanel update functie omhoog zette naar 32 seconden hij om de 27 seconden hing. Interessant. Uitzetten van Ipanel update loste probleem op.

Hoe je goed kan testen is met je muis gewoon rondjes draaien en dan op de MODE/STATUS knop drukken, dan zie je dat de muis even stokt.
Dat komt omdat ASUS de EXTSMI lijn gebruikt om het Ipanel te updaten, bij elke autoupdate (of op de knop drukken gaat het systeem dus heel even in suspend).
En dat hoor je dus als je een mp3'tje speelt en dat zie je als je je muis beweegt of andere dingen bewegen op het scherm heel irritant. Maar...

Nu heb ik even rondgezocht en kwam ik op de volgende site van Jim Hearne uit en die heeft een Mod (1 condensator en 1 weerstandje in de Ipanel kabel maken) en dan is het voor sommige borden opgelost.
Bij ASUS is hier HELEMAAL niks over te vinden (nou ja, ik heb na 1 uur zoeken op de site het maar opgegeven dus weet je het wel te staan graag een reply).

Hopelijk kunnen veel tweakers die dit probleem herkennen hier hun voordeel mee doen en kan ik zo ook eens wat terug doen.

De site van Jim Hearne vind je hier:
http://www.jimhearne.co.uk/ipanel/stuttermod.htm

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Bedankt voor de tip. Helaas is deze mod hier al een paar keer voorbij gekomen ....

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• Hobbybob123
Oh sorry, dacht ik net behulpzaam bezig te zijn.
Excuus en een slotje dan maar ????

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Nou, als jij nou effe die mod uitvoert, dan wil ik wel weten of het werkt ;) Ik kan aan een Ipanel basic komen en die lijkt me best leuk (heb ook een P4B266). Maar als het dus m'n systeem fucked dan laat ik het liever zitten (tenzij die mod alles verhelpt). Laat effe weten in dit topic of het helpt plz. ICQ / mail is helemaal OK.

Concrete Loop Watercooling

• Hobbybob123
Prima, ik ga denk ik morgen die weerstand en keramische condensator halen. Ik weet alleen niet of ik ze dit weekend er in kan zetten (moet ook nog even een 24 polige langer kabel in elkaar flansen zodat ik hem EN meteen hoger in mijn kast kan hangen EN meteen kan aanpassen zonder de originele kabel te hoeven vern**ken.
Probleem is dat ik van het weekend een PaasLAN bij me thuis houd en we waarschijnlijk flink aan het MOHAA'en zijn.

Mocht je ook een langere kabel willen zal ik wel kijken hoe ik dat nu ga regelen en zal DAT je ook laten weten.
(Misschien kan ik er wel 2 maken)
Schijnt dat in die oude gare vobis kasten wel zo'n seriele aansluiting boven in achter zo'n kleppie zat en daar ging een seriele kabel van +/- 1 meter heen en die was 26 polig.
Nou is de Ipanel 24 polig dus steekt er aan 1 kant 1 rij van 2 pinnetjes uit. Nou daar kan ik mee leven.

Maar ik moet maar zien dat ik die vind, maar houd je op de hoogte en zal plaatjes posten van de kabel als het lukt en ook even aangeven welke condensator (0.47, 1 , 2.2 of 4.7nF)het doet. Ik flans wel even een siteje inelkaar.
Want op jim hearnes site zie ik nog niets over de P4B, ik heb hem wel gemaild overigens.

Maar goed, i'll keep you posted ! No problem.