Toon posts:

Dynamic IP & domain

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heyz

op dit moment werk ik voor mijn domeinen met no-ip.com
deze service zorgt ervoor dat de dns-gegevens automatisch worden aangepast wanneer m'n IP wijzigt.
nu het probleem hierbij is dat het steeds enige tijd duurt tss aanpassen van IP & het aanpassen van elke DNS-server van elke operator
gevolg: +/- 1 dag per maand onbereikbaar ...

bestaat er geen soort service waarbij je een IP in het buitenland 'huurt' die alle gegevens doorstuurt naar m'n dynamic IP ...

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:27

Predator

Suffers from split brain

Op woensdag 27 maart 2002 18:04 schreef flecxie het volgende:
Heyz

op dit moment werk ik voor mijn domeinen met no-ip.com
deze service zorgt ervoor dat de dns-gegevens automatisch worden aangepast wanneer m'n IP wijzigt.
nu het probleem hierbij is dat het steeds enige tijd duurt tss aanpassen van IP & het aanpassen van elke DNS-server van elke operator
gevolg: +/- 1 dag per maand onbereikbaar ...

bestaat er geen soort service waarbij je een IP in het buitenland 'huurt' die alle gegevens doorstuurt naar m'n dynamic IP ...
euhm de DNS-servers van alle operators worden helemaal niet aangepast als je van IP verandert hoor.
Gewoon jouw entry in hun dns server verandert.

Probeer anders eens dyndns

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

En anders moet je gewoon een de namen verhuizen naar widexs. Hier kun je ook zelf je dns beheer doen. (kost wel wat maar dan heb je ook iets.) De DNS entry's (veranderingen) zijn bij widexs meestal vrijd rap doorgevoerd.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-08 23:13
'k heb dyndns draaien, en binnen 5 min is de boel geupdated :)

Het leuke is, dat onze ROUTER een ingebouwde dyndns client heeft :9
Dus geen gezeur meer met progsels etc om het ip door te geven, gaat allemaal vanzelf. geen omkijken meer naar :)

[edit]
router: netgear MR314

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Ja, gebruik dyndns.org

Verwijs je domain naar mijnhost.dyndns.org, en omdat dat een SUBdomain is, kan deze per direct geupdate worden als je IP wijzigd. (In de praktijk, zoals een eerdere poster an aangeeft duurt het enige minuten voor de hele wereld er weer bij kan).

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Ik gebruik daar directupdate voor; draait als service onder WinNT, Win2K, WinXP. Deze ondersteunt ook no-ip.com en doet dus een update zo gauw je IP gewijzigd is.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Op woensdag 27 maart 2002 19:17 schreef martijntje het volgende:
En anders moet je gewoon een de namen verhuizen naar widexs. Hier kun je ook zelf je dns beheer doen. (kost wel wat maar dan heb je ook iets.) De DNS entry's (veranderingen) zijn bij widexs meestal vrijd rap doorgevoerd.
Dat maakt geen drol uit. Of ze het binnen 5 min of uur doorvoeren maakt niet uit. Het probleem is je TTL, Cache, etc. Als ik mijn DNS zo instel dat ik nooit mijn cache leeg en jij zet je TTL goed lang dan vervalt jouw domein niet in mijn DNS server en zal hij nooit de juiste gegevens opgaan pikken. De truuk van no-ip is waarschijnlijk dat ze de TTL heel kort hebben staan, dat resulteert wel in veel belasting op je DNS server maar het maakt het mogelijk om een snelle update te doen die redelijk snel te zien is. Eigenlijk is dat niet helemaal volgens de regels, er zijn een aantal ongeschreven en geschreven regels die aangeven op wat voor een waardes je SOA moet staan in je domein. Dit om het geheel sneller te maken.

Ontopic voor Flecxie, hoe belangrijk is dat domein voor je? Ik neem aan dat er een website achterhangt die veel bezocht word? Zo jah, ga dan is denken over een virtual hosting ergens, is niet duur en ben je van alle problemen af.
Pagina: 1