Linux, physical desktop?

Pagina: 1
Acties:

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:01
ik weet niet de naam, maar ik ga het ontschrijven.

Ik heb s.u.s.e. linux 5.3 en ik start 'startx' vervolgens krijg je als het waren 6 schermen, maar je kan er maar 1 tegelijk zien. ik moet dus met de muis naar een ander 'hokje' springen om de rest van mijn 'text ofzo' te zien.

hoe kan ik dit weghalen??

tevens, hoe kan ik de resolutie hoger zetten?? in de xf86config heb ik alles goed ingesteld, maar als ik de grafische linux opstart gaat ie op een lage resolutie zittem. hoe moet ik hem op bijv. 800x600 zetten?

ik weet het, ben een noob, die s.u.s.e. handleiding is te ingewikkeld!

• dinges
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
misschien handig om eerst een nieuwere versie van Suse te halen :)
5.3 is niet echt nieuw meer zal ik maar zeggen ;)

PSN: Houtvlot

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
ctrl+alt++ (plus indrukken)dan ga je naar een hoge resolutie

• Icey
Hoe zou ik date moeten doen?? hoe moet ik zoiets dwonlaoden en instaleren?? -ik werk nu op de windows pc, internet op de linux bak werkt nog niet :)-

• Icey
ctrl alt + werkt!!

thx, niet verwacht dat het zo makkelijk zo zijn :))

maar een nieuwe linux versie?? kan dat?? een nieuwe KDE zou ik wel mooi vinden.. (met deze kan ik bnijna niks, grfisch enzio :(

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:57
Op woensdag 27 maart 2002 18:06 schreef Icey het volgende:
Hoe zou ik date moeten doen?? hoe moet ik zoiets dwonlaoden en instaleren?? -ik werk nu op de windows pc, internet op de linux bak werkt nog niet :)-
Downloaden vanaf bijv. ftp.surfnet.nl kies een distro en beginnen maar ;)
Andere distro eraf en nieuwe erop :)

Happy is volgens mij de liefhebber van Peanut :+

Verwijderd

Van een 486 kun je natuurlijk niet alles verwachten. Een newbie-vriendelijke distro van een beetje recente datum vraagt vaak ook meer van je hardware dan een 486 kan leveren. Maar SuSE 5.3 is wel heel antiek. :)

Virtual desktop zul je bedoelen ...

• JvdW
Op woensdag 27 maart 2002 18:14 schreef janjanjansen het volgende:
Van een 486 kun je natuurlijk niet alles verwachten. Een newbie-vriendelijke distro van een beetje recente datum vraagt vaak ook meer van je hardware dan een 486 kan leveren. Maar SuSE 5.3 is wel heel antiek. :)

Virtual desktop zul je bedoelen ...
Waar staat dan dat ie een 486 heeft :?

Verwijderd

[topic=450868/1/50]

In dat topic staat ergens dat ie een 486 heeft. En aangezien we het hier over dezelfde oude versie van SuSE hebben ga ik er ff van uit dat het een 486 betreft. :)

• Eärendil
  • Nu online
Op de ftp van surfnet staat geen suse, daarvoor kan je het best even kijken op de site van suse zelf: http://www.suse.com/us/support/download/suse_linux/index.html daar staat ook een installatieinstructie bij. Als je nog niet weet of je een nieuwe suse wil of een andere distro moet je misschien eens kijken op [topic=395099/1/25] daar staat de installatie van 5 grote distro's beschreven

• Icey
inderdaad, het is een 486 :)

maar binnenkort op een 500 mhz laptop

maar een nieuwe versie, is dat een beetje makkelijk te instaleren?? -downloaden, branden op cd, cd erin, en de rest net zoials ik nu met 5.3 heb gedaan??-

• JvdW
Op woensdag 27 maart 2002 18:43 schreef Icey het volgende:

maar een nieuwe versie, is dat een beetje makkelijk te instaleren?? -downloaden, branden op cd, cd erin, en de rest net zoials ik nu met 5.3 heb gedaan??-
Ja zo gaat dat ongeveer ja.
Denk dat het nu zelfs nog makkelijker gaat dan toen :)

Verwijderd

Op woensdag 27 maart 2002 18:43 schreef Icey het volgende:

Dat gaat alleen niet op voor SuSE. Die zul je moeten kopen of via ftp moeten installeren (lastiger). Maar gelukkig zijn er nog genoeg goede distro's die je wel zo kunt downloaden, iso branden en gaan met die banaan :)

Verwijderd

De download van SuSE is niet echt gemakkelijk - ik zou je idd aanraden toch SuSE te kopen of een andere distro te downloaden die wel makkelijker is... de installatie (!) van SuSE is een eitje... helemaal grafisch (waarschijnlijk niet op de 486, wel op de laptop) en haast gemakkelijker dan windhoos...

Je virtual desktops kun je in KDE2 (KDE1 ook?!) wijzigen door
op die blokjes rechts te klikken en vervolgens te kiezen voor de optie 'Preferences'... daar kun je namen opgeven voor de desktops en kun je het aantal wijzigen.

Om je op weg te helpen: de grafische configuratie met alles erop en eraan kun je wijzigen met yast2, sax of sax2. Dit geldt voor de laatste versies van SuSE (iig vanaf 6.4)...

• Icey
welke distro raden julie mij aan?? ik zit er zelf aan te demken om maar een mede tweaker lief aan te kijken, die misschien voor mij een linux versie wil branden..

dat downloaden met een casema modem is geen lolletje.

Is er iemand?? die voor mij zou willen downloaden, of toevallig een makkelijke linux versie heeft liggen?

Verwijderd

Op woensdag 27 maart 2002 19:57 schreef Icey het volgende:
welke distro raden julie mij aan?? ik zit er zelf aan te demken om maar een mede tweaker lief aan te kijken, die misschien voor mij een linux versie wil branden..

dat downloaden met een casema modem is geen lolletje.

Is er iemand?? die voor mij zou willen downloaden, of toevallig een makkelijke linux versie heeft liggen?
Er zijn een aantal plekken waar je veel info kunt vinden:
[topic=395099/1/50]
Daar zie je reviews van verschillende distro's
[topic=152316]
Kun je vragen stellen en veel info over distro's lezen
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/5#5
Staan sites beschreven waar je voor weinig een cd kunt scoren.

Nieuwe distro's kunnen goed op die 500 Mhz en minder goed op je 486. Voor je 486 krijg je al gauw antwoorden als Debian en Slackware.
Succes! :)

• Icey
Ik ga ff wachten op mijn nieuwe laptiopje, van mijn pa's werk.. voor 5€! alleen niet meer als laptop te gebruiken, toetsenbord werkt niet meer, dus een externe is verijst :D

• Icey
ik wou eigenlijk ook vragen of het mogelijk is, dat ik internet op mijn linux bak via mijn winXp pc (waar dus internet op draait)

meesal is het omgedraait, linux als server, die alles deelt.. maar in dit geval moet mijn linux bak de client wezen

is er een config gfiel die ik kan invullen?? of is een progje makkelijker...

Als het te moeilijk is moet je dat ook zeggen, dan ga ik iets andrs zoeken om uit te proberen :)

Verwijderd

Een xp bak kan uit zichzelf al verbindingen 'bridgen'... ik weet overigens niet hoe ver deze mogelijkheden gaan, nog nooit zelf uitgeprobeerd. Kijk maar eens naar het programma 'netsh' (standaard bij xp)... deze moet daarvoor kunnen zorgen dacht ik...

Als je een makkelijke distro zoekt, zou ik je allereerst aanraden om eens naar Mandrake te kijken. Mandrake claimt een zeer gebruiksvriendelijk pakket te bieden, met daarachter toch een krachtig en flexibel linux systeem.

mij heeft nog wel een pakketje mandrake 8.0 voor je liggen... :P
Meel maar op e.ruiten1@chello.nl als je interesse hebt...

• Icey
Op woensdag 27 maart 2002 21:59 schreef Ceyene het volgende:
Een xp bak kan uit zichzelf al verbindingen 'bridgen'... ik weet overigens niet hoe ver deze mogelijkheden gaan, nog nooit zelf uitgeprobeerd. Kijk maar eens naar het programma 'netsh' (standaard bij xp)... deze moet daarvoor kunnen zorgen dacht ik...

Als je een makkelijke distro zoekt, zou ik je allereerst aanraden om eens naar Mandrake te kijken. Mandrake claimt een zeer gebruiksvriendelijk pakket te bieden, met daarachter toch een krachtig en flexibel linux systeem.

mij heeft nog wel een pakketje mandrake 8.0 voor je liggen... :P

Meel maar op e.ruiten1@chello.nl als je interesse hebt...
thx :) zal ff checken op internet hoe dat mandrake r presies uit ziet/werkt
Pagina: 1