Laptop 486

Pagina: 1
Acties:

• AEZscf
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:38
Ik heb nog een oude laptop liggen. Een compaq, 486.
Verder weet ik het zow niet.
Ik doe hier niets mee maar wil er wel graag wat mee knutselen.
Ik vroeg mij af of ik er niet een soort regelkast mee kan maken, waarmee ik van alles kan bedienen in mijn huis.
Zij er daar ergens site's over of heeft iemand daar tips voor.
Er draait nu windows 95 op maar das niets, het liefst gooi ik er linux op ofzow.

Ben benieuwd of iemand hier wat informatie over heeft of dit al een keer eerder heeft gedaan.

• Matjas
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:57
lijkt me wel erg veel werk maar wat wil je er dan mee bedienen????????

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Tsja als je een beetje kunt programmeren en een beetje kunt solderen knal je er linux op, en dan een beetje gcc-end de COM en LPT poorten besturen en daaraan een paar fijne regelplaatjes hangen :) beetje werk maar het kan allemaal :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• AEZscf
Wat ik ermee wil bedienen??
-LAten we maar beginnen met het licht.
-Verwarming
-Computers Aan/Uit
-Stereo/TV/Koffiezetapparaat etc
-Voordeur open doen
-Afstandbedienig op aansluiten
etc.

Owja en welke linux versie zal hier geschikt voor zijn en waar kan ik dat downloaden?

Is er verder nog iemand die url's heeft naar website's met zulke projecten?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

in principe zijn alle linux versies daarvoor geschikt, ken je linux niet: met windows/dos kan het net zo goed hoor

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

kun je die laptop niet beter voor een krat bier aan mij geven????

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-08 22:46
win 95 er op en dan iets in visual basic programmeren? Lijkt me iets makkelijker dan jij wilt..

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• AEZscf
Wil eigenlijk wel linux op deze laptop installeren, zodat ik hier ook mee kan prutsen en ook eens kan zien hoe dit werkt.
Maar er zit geen cd-rom speler op en ook geen netwerkverbinding. Ik heb nog wel ergens een 0 modem kabeltje liggen. Iemand hier tips voor. En hoe kan ik dan een 0 modemverbinding tot stand brengen via windows xp en die laptop?

Verwijderd

zo met een nul modem , hep ie ff

• AEZscf
Ja maar wat moet ik dan, iemand anders een idee?

Verwijderd

Doe dan dos!

• AEZscf
Zij er voor dos ook programma's waarmee ik via de com poort dingen kan bedienen?

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:35

-Sander-

///M Powerrrrrr

Op woensdag 24 april 2002 15:46 schreef Sloepe het volgende:
Zij er voor dos ook programma's waarmee ik via de com poort dingen kan bedienen?
Yep, dat kan heel goed ik heb van het weekend nog gedaan, ff een nullmodem kabel ertussen, en gaan met die banaan, het duurt wel lang magoe, beter iets dan niets :) ,..het programma dat heel goed werkt is Fastlynx :) ,..

• AEZscf
Fuck, dat word dus helemaal niets, heb geprobeerd Dos te installeren, maar mijn HD is dood :'(

Iemand nog ideeen voor dit geval, nu de hd dood is zal het wel weinig meer mee te doen zijn denk.

Verwijderd

Op donderdag 25 april 2002 18:16 schreef Sloepe het volgende:
Fuck, dat word dus helemaal niets, heb geprobeerd Dos te installeren, maar mijn HD is dood :'(

Iemand nog ideeen voor dit geval, nu de hd dood is zal het wel weinig meer mee te doen zijn denk.
misschien kan je een nieuwe hdd ergens vandaan toveren. Zo heel duur moet dat niet zijn voor een 486.

Verwijderd

Op donderdag 25 april 2002 18:16 schreef Sloepe het volgende:

routertje?

(zut nee natuurlijk, kunnen niet twee nic's in)

Eeeuh, een linux variant die vanaf flop draait en daarmee je poorten bedienen.

Eeeuh, van flop booten en als terminal gebruiken voor je andere comps (lekker buiten zitten dus, wel even een lange seriele kabel aan vastmaken)

Eeeeuh, wat moet je ervoor hebben, ik frut wel vaker met oude dingen die het niet meer helemaal doen. (mail maar)

edit:

bedenk me net dat een laptop edi interface vier draadjes extra heeft ten opzichte van een normale ide interface. Die vier worden voor de stroom aanvoer voor de hd gebruikt.

Oftewel je zou ook een non laptop hd kunnen aansluiten, de interface is dezelfde, alleen de connector is misschien een probleem.

Als je dan de hd voed uit een oude lichte pc voeding, dan kan je waarschijnlijk je lapje daarmee ook van prik voorzien. Hou er wel even rekening mee dat een geschakelde voeding een minimale belasting nodig heeft.

Laat nog even weten hoe het ermee gaat
Pagina: 1