Toon posts:

nieuwe pc

Pagina: 1
Acties:
  • 79 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil een nieuwe pc gaan kopen, maar heb zelf heel weinig verstand van hardware.

Ik ben een webdesigner, en een grafisch ontwerper. Ik heb dus een stevige bak nodig. Wat kan ik nu het beste doen, een Athlon?? Een Intel?? Welk merk pc, Dell?? Compaq?? graag suggesties, en misschien ook een link naar een mooie pc. Prijzen mogen ongeveer oplopen tot vierduizend euro.

bedankt alvast,
greetz,
da Boon

• Matjas
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:29
4000 heb je geld te veel????
anders geef maar wat aan mij

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Als je echt een stabiele bak wilt hebbben met garantie, dan moet je gewoon een merk pc kopen met Intel erin. Aangezien je budget gaat dat wel lukken. Natuurlijk moet je ook letten op een goed scherm, aangezien je er veel achter gaat zitten neem ik aan.

Juist

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:54
Ik blijf het proberen, lees de -> FAQ ;)

Hallo, etc. daar doen wij niet aan (8>

No Offence to newbies ;)

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
Op woensdag 27 maart 2002 17:18 schreef MrBartje het volgende:
Hallo,
Hoi :+
Ik ben een webdesigner, en een grafisch ontwerper. Ik heb dus een stevige bak nodig. Wat kan ik nu het beste doen, een Athlon?? Een Intel??
Ik zou gaan voor een Intel. Das over het algemeen stabieler is mijn ervaring.

geen flamewar amd/intel beginnen nu aub :+
Welk merk pc, Dell?? Compaq?? graag suggesties, en misschien ook een link naar een mooie pc.
Als je zelf echt 0,0 verstand hebt zou ik ook erg letten op de service van het bedrijf/merk waar je koopt.

Ga dan liever voor top-service & hogere prijs dan voor slechte service & lage prijs.
Prijzen mogen ongeveer oplopen tot vierduizend euro.
Das een heeeeele stevige bak :9

Succes iig.

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 12:43

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

bestel een pc bij een van de betere internetshops bv informatique. Ze hebben een toppie service en je bent veel goedkoper uit dan bij een merk als dell of compaq.

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:26
Op woensdag 27 maart 2002 17:18 schreef MrBartje het volgende:
Hallo,

Ik wil een nieuwe pc gaan kopen, maar heb zelf heel weinig verstand van hardware.

Ik ben een webdesigner, en een grafisch ontwerper. Ik heb dus een stevige bak nodig. Wat kan ik nu het beste doen, een Athlon?? Een Intel?? Welk merk pc, Dell?? Compaq?? graag suggesties, en misschien ook een link naar een mooie pc. Prijzen mogen ongeveer oplopen tot vierduizend euro.

bedankt alvast,
greetz,
da Boon
Geef wat meer informatie: Wat wil je; een mooi groot beeldscherm, een paar mooie boxen erbij. Of gaat het puur alleen om de echte hardware. Een videobewerkingskaart is iig wel aan te raden :)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Verwijderd

Als je erg veel geld hebt zou ik voor de beste intel gaan, met dan een hele vette 3d kaart en een asus A7V333 mobo heb hem zelf en ben er erg tevreden over :9 :9~
Heb ff geen zin om zelf in de pricewatch te gaan kijken dat kan je zelf ook wel denk ik :) Als je er niet uitkomt dan kan je natuurlijk ook nog reviews gaan lezuh!! :Y)

Verwijderd

neem in iedergeval ook geen kleine monitor minstens 19 liever 21/22''

Verwijderd

wat wil je er allemaal mee gaan doen?

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:54
Op woensdag 27 maart 2002 17:24 schreef SIPRUS het volgende:
neem in iedergeval ook geen kleine monitor minstens 19 liever 21/22''
Ik zou de Iiyama HM903DT Vision Master Pro454 nemen. Mooi 19' scherm met een vlak beeldscherm en beschikt over een 100% natuurgetrouwe RGB kleur weergave :)

• airwalker_nl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-10-2022
19 " is zat hoor :)

Vruchtensap? Oh, je bedoelt Breezer Malt - Loesje

• Matjas
Op woensdag 27 maart 2002 17:29 schreef HavocChamp het volgende:
wat wil je er allemaal mee gaan doen?
hij wil gaan webdisingen en grafische ontwerpen Staat er letterlijk in

Verwijderd

Topicstarter
Wieeeeehoooooo, over snelle reacties gesproken.

Ik kan zoveel besteden omdat ik de prijs x 2 kan doen vanwege het pc-prive project van mijn vader..hehe..

Maar, de een zegt dat, de ander dat. Ik heb al even een pctjuh samengesteld op dell.com, en daar kom ik toch al gauw boven de tweeduizend -ik kan geen getallen drukken, dit toetsenbord is naar de klote sinds vandaag- euro uit. Ik wil toch wel graag naar een degelijke zaak. Vobis ofzo, of Dixons...daar hebben ze altijd wel een goede service. Ok...dan doen we een Intel...en wat voor een 3d kaart is aanbevolen ??

• airwalker_nl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-10-2022
Ik heb zelf een compaq :) Dat is zeker een aanrader :) lekker stabiel enzo

Vruchtensap? Oh, je bedoelt Breezer Malt - Loesje

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 maart 2002 17:31 schreef XdesipleX het volgende:

[..]

hij wil gaan webdisingen en grafische ontwerpen Staat er letterlijk in
Sterker nog, ik doe het al...ik heb de 2e prijs gewonnen met ThinkQuest...heb dus wel wat geld...LOL

Verwijderd

asus geforce 4 ti 4600 lijkt me wel een geschikt kaartje :P

• MP83
Op woensdag 27 maart 2002 17:31 schreef MrBartje het volgende:

[...]

Vobis ofzo, of Dixons...daar hebben ze altijd wel een goede service...

[...]
*slik* :P

Check in de ShopSurvey maar eens wat een "goede" service deze lui bieden >:)

• Matjas
Op woensdag 27 maart 2002 17:31 schreef MrBartje het volgende:
en wat voor een 3d kaart is aanbevolen ??
Asus v8460 geforce4 ti 4600 :9~
maar als ik me nog goed heriner kun je op de dell site hoogstens een geforce3 ti500 kopen

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 maart 2002 17:33 schreef HavocChamp het volgende:
Moet ik dan in mijn keuze lijstje van een pc samenstellen gewoon een goedkoop kaartje kopen, en dan los een GeForce 4 Ti erin proppen??

Verwijderd

Op woensdag 27 maart 2002 17:33 schreef HavocChamp het volgende:
Wel voor gamen, niet voor webdesign :)

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Op woensdag 27 maart 2002 17:24 schreef lauretmichiel het volgende:
Als je erg veel geld hebt zou ik voor de beste intel gaan, met dan een hele vette 3d kaart en een asus A7V333 mobo heb hem zelf en ben er erg tevreden over :9 :9~
Een Intel op een A7V333, leuk :?

Dit is of erg sarcastisch bedoelt (komt niet echt zo over), of gewoon een beetje dom...

• MP83
Op woensdag 27 maart 2002 17:35 schreef Silverstar het volgende:

[..]

Waarom niet :?

/me denkt dat de TI4600 wel zal voldoen.

Verwijderd

zoon kaartje is altijd wel handig en je moet gewoon een geasembleerde pc samenstellen/kopen

• Matjas
Op woensdag 27 maart 2002 17:35 schreef Silverstar het volgende:

[..]

waarom zou dat niet zo goed kaartje zijn voor weddesing????
heb echt geen idee waarom niet

de 2e prijs winne met ThinkQuest lijkt me wek aardig goed :o

Verwijderd

Op woensdag 27 maart 2002 17:37 schreef Mr.Blonde het volgende:

[..]

Waarom niet :?

/me denkt dat de TI4600 wel zal voldoen.
Mwah, de Geforce is echt een kaart voor games, als je dat niet doet, dan kun je beter een Matrox kopen. Die is echt veel beter in 2D.

Verwijderd

moet er ook een ethernet kaart in?

• MP83
[foutje]

Verwijderd

ja das waar, maal als hij nou eens gaat'overwerken' en van huis UT meeneemt >:)

Verwijderd

Op woensdag 27 maart 2002 17:41 schreef HavocChamp het volgende:
ja das waar, maal als hij nou eens gaat'overwerken' en van huis UT meeneemt >:)
Hij had er niet bij gezegd dat hij er ook mee ging gamen, dus lijkt mij het niet dat hij dat van plan is.

Maar het zou kunnen idd. Alhoewel dat met een Matrox ook nog wel redelijk ging (van horen zeggen, niet zelf getest hoor).

• Malebolgia
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-05 22:54

Malebolgia

Move, or be moved

als videokaart kun je voor DTP natuurlijk het beste een Matrox met DVI kopen (monitor natuurlijk ook DVI)
als je ook af en toe wil gamen, dan een ATI radeon 8500 ofzo. En als voorwaarde: een sloot DDR geheugen (voor CAD, Maya en photosoep altijd handig (MINIMAAL 512 MB).

"People should know when they're conquered..."

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Waarom geen dual AMD ? ...

Ik vind persoonlijk een dual aangenamer werken dan een single processor (ook als de som even snel is dan die ene). En voor het geld moet je het blijkbaar niet laten ...
dual 2000, 1gb geheugen er in persen (eventueel 1.5) en een 21inch monitor.

Heb je al contrete ideeen ?! ...

Verwijderd

Topicstarter
In mijn vrije tijd speel ik ook wel games...dus dat is ook altijd meegenomen! :-)

Iemand zei net een ik een samengesteld pakket moet kopen...Je kan je eigen pc bij Dell laten samenstellen, maar dan heb je maar een beperkte keuze mbt grafische kaarten etc. Zijn er dan winkels waar ik mijn pc helemaal handmatig kan laten samenstellen?? Hmm, ik denk echter dat ik er niet genoeg verstand van heb om dat te doen...die kaarten kunnen elkaar lekker bijten als je niet goed op let...

Verwijderd

twas maar een idee..

Verwijderd

dat kan bijna bij elke zaak hier kijk hier :http://www.informatique.nl

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 08:23

MRic3

Of praat ik weer poep?

De oplossing in plaats van al dit GEGOK EN GEKLOOT!!!!

Tweakers.net best buy guide

makkelijk he!!!!!

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk ook veel met 3d MAX....Photoshop is my favourite...dus het liefst een kaartje die beide goed aan kan, en een kaartje waarmee ik in mijn vrije tijd ook nog lekker mee kan gamen...

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:15
Als ik jou was zou ik hem samen laten stellen. Zijn genoeg 'kleine"/"echte" computer winkels waar ze echt de tijd voor je nemen en verstand van zaken hebben. Met garantie ed wordt meestal veel klantvriendelijker en persoonlijker omgesprongen (zal geen namen noemen, geldt niet voor alle zaken) Tenzij je echt een helpdesk wil kunnen bellen.

Waarom niet bij dixons, IT's, Megapool etc? Meestal zitten die bakken vol met hard en software die je nooit gebruikt. Vooral software :(. Handig van die dingen zijn de rescue disks. Maar als je 1 maal zelf windows zelf geïnstalled hebt dan lukt dat een 2e keer ook wel. Als je hem samenstelt heb je lekker alles naar wens.

Ik zou beginnen met een goeie monitor kiezen. Echt uitzoeken door ernaar te kijken. Dan blijft er geld over. Goeie videokaart voor 2D. (effe searchen, zijn echt veel topics over op GoT, persoonlijk zou ik voor een Ati gaan, maar goed)

Vervolgens een moederbord. MSI hoor ik altijd goeie verhalen over stabiel zij enzo. Samen met een van de snelste P4's (toch geld zat) moet dit een heel :9~ systeem worden. Verders veel geheugen. 1 gig ofzo.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• DJT
  • Laatst online: 14-08 15:18

DJT

Ga naar http://www.informatique.nl en stel zelf een mooi systeem samen. Als je het niet zo goed weet, vraag ze dan om advies. Deze mensen snappen het wel. Is vele malen beter dan welke Dixons dan ook!

Mijn advies is Intel op een i850 moederbord van Asus met minimaal 512Mb geheugen en een Matrox videokaart. Als je ook wilt gamen neem dan een ATI Radeon 8500 videokaart. Daarnaast een mooi 19" TFT scherm, da's beter voor je ogen. Een groter scherm is leuk maar niet nodig, neem dan 2 17" schermen! Leuk wireless Logitech setje erbij en je hebt een hele strakke computer! :7

• Matjas
bij www.winkelman.nl kan het ook zitten wel goeie spullen bij en cheap

Verwijderd

koop een radeon 8500

Verwijderd

Op woensdag 27 maart 2002 17:49 schreef MRic3 het volgende:
De oplossing in plaats van al dit GEGOK EN GEKLOOT!!!!

Tweakers.net best buy guide

makkelijk he!!!!!
inderdaad !!!

• Matjas
Op woensdag 27 maart 2002 17:51 schreef HavocChamp het volgende:
koop een radeon 8500
radeon lijkt me meer "ik wil een goeie pc maar ik ben maar een student" niet dat ik er op tegen ben (ik heb hem zelf ook) maar je hebt geld zat dus en er is wat beters te krijg maar wel voor een vele hogere prijs

• Terror
Op woensdag 27 maart 2002 17:54 schreef XdesipleX het volgende:

[..]

radeon lijkt me meer "ik wil een goeie pc maar ik ben maar een student" niet dat ik er op tegen ben (ik heb hem zelf ook) maar je hebt geld zat dus en er is wat beters te krijg maar wel voor een vele hogere prijs
Val je dan niet in de dure render kaarten die je niet nodig hebt voor webdesign? Goeie 2D kaarten zijn volgensmij niet zo gruwelijk duur. Ben verders ook alleen maar bekent met die studenten kaarten waar je het over hebt :P

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Verwijderd

Op woensdag 27 maart 2002 17:54 schreef XdesipleX het volgende:

[..]

hogere prijs is absoluut niet altijd beter natuurlijk
en ja zo spot goedkoop vindt ik die radeon 8500 niet wel als je het met zijn concurent vergelijkd

• Terror
Hmm, zie net dat ie ook aan grafisch ontwerpen doet. Als dat 3D is is zo'n dure renderkaart maybe toch een optie? Moeten we wel effe weten of ie 3D wil gaan doen.

Verwijderd

hij zei dat ie af en toe weleens gaat gamen..

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 23:06
Wil je TFT of CRT? En met zo'n budget zou ik niet voor te klein gaan (min 21" CRT of 18.1" TFT); een groot scherm is een waar genot voor Photoshop (het is überhaupt een waar genot :) ). Denk er ook om dat je een snelle disk neemt, daarmee loopt alles merkbaar vlotter/soepeler; met € 4000 zou je je een 10000rpm SCSI disk kunnen overwegen, heb je véél meer aan dan een paar honderd megaHerzjes cpu power extra. En natuurlijk genoeg RAM (Photoshop love's it).

Zou trouwens niet bij Dixons o.i.d. langs gaan, bestelde ik me nog liever een Dell.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• moser
  • Laatst online: 26-03-2022

moser

And then there was silence

grafisch design: dan zou ik gaan voor een P4 met RDAM geheugen of AMD-dual proccesor met DDR. Ik werk met beiden en ze draaien zalig. Wel voldoende RAM insteken (hier een 2GB). :)
Grafische kaart zou ik gaan voor 3DLabs.
Scherm: algauw een 21"CRT of een 17/18"TFT, mijn ervaring met NEC en EIZO is alleen maar positief.
En als je voor een merk zou gaan zou ik Dell zeggen.
This is just my humble opinion.
Bij een dual opstelling moet je wel software hebben die er gebruik van kan maken. :)

A busstation is where a bus stops,a trainstation is where train stops
On my desk, I have a workstation,
... No further comment.

• vargo
  • Laatst online: 14-08 16:26
Een groot scherm is erg handig als je grafisch en webdesign werk doet, omdat je dan meerdere programma's naast elkaar kan draaien. Ik zou voor 21/22" CRT scherm gaan. Sony heeft geloof ik ook een 24" scherm dat misschien nog wel in je budget past (€ 2099).
Koop dan ook een goede videokaart om die monitor aan te sturen.

Ik heb zelf een 19" en 17" scherm aan mijn PC hangen en je zou evt. ook 2 19" schermen kunnen aanschaffen. Moet je wel een goede dualhead videokaart kopen of een Matrox PCI of zo.

Verder: minstens 512 MB aan intern geheugen (DDR voor amd processor, RDRAM voor P4).

Tot slot: een athlon XP 2100+ is ongeveer 200 euro duurder dan een 1800+ => persoonlijk zou ik dus eerder de iets minder snelle processor kopen en dat geld in een goede monitor stoppen.

Verwijderd

Hey uhh...
met pc-prive mag je volgens mij maat tot €1800.-
tenminste zo was het toen ik een nieuwe pc kocht

• MP83
Op woensdag 27 maart 2002 19:06 schreef keuken het volgende:
Hey uhh...
met pc-prive mag je volgens mij maat tot €1800.-
tenminste zo was het toen ik een nieuwe pc kocht
Je mag tot F5000,- of te wel €2269,-

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Voor grafisch werk koop je meestal een Mac.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Voor grafische bewerking gebruikt men toch een quadro van Nvidea of er is nu ook een van ati uit. Maar die zijn wel heel eg duur meestal!

Verwijderd

Op woensdag 27 maart 2002 17:31 schreef MrBartje het volgende:-ik kan geen getallen drukken, dit toetsenbord is naar de klote sinds vandaag-
Maar wel:
Ik kan zoveel besteden omdat ik de prijs x 2 kan doen vanwege het pc-prive project van mijn vader..hehe..
EN:
en wat voor een 3d kaart is aanbevolen ??
Beetje vaag vind ik :)

Verwijderd

Op woensdag 27 maart 2002 17:37 schreef Jake het volgende:

[..]

Een Intel op een A7V333, leuk :?

Dit is of erg sarcastisch bedoelt (komt niet echt zo over), of gewoon een beetje dom...
Ben er niet eg bij vandaag ;) inderdaad een erg domme opmerking :o thx dat je me er ff op wijst :)

• BosGnoom
  • Laatst online: 10-08 15:01
Hmm... No Flame intended, maar als-ie alleen als webdesigner/grafisch ontwerper werkt, is het dan niet beter om m een Mac te kopen?

Ik weet dat ze niet hier favoriet zijn, maar qua gebruikersgemak en grafische toepassingen kan windows daar echt niet tegen op!

Verwijderd

soory dat bedoelde ik (met die maximale prijs) :+

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:18

Exirion

Gadgetfetisjist

*klonk*

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.