[speakerset] Welke?

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-08 07:26
Welke van deze kan ik het beste kiezen. Het zijn allemaal onbekende setjes (behalve die van Jazz misschien, maar de meningen daarover zijn verdeeld), waarover ik niet veel te weten wist te komen, dus niet sluiten aub.

Speaker Wavemaster 3085 550W PMPO
67,- Euro

Afbeeldingslocatie: http://www.mindfactory.de/isroot/MindStore/ProductImages/0007377.gif
1 subwoofer (550 W)+ 1 center(100 W)+ 4 satelites
Magnetisch afgeschermt, ingebouwde versterker, ingebouwde voeding
mooie opties+prijs, maar is de kwaliteit ook zo goed?

Speaker Jazz J9902 Speaker Set 5.1
75,- Euro

Afbeeldingslocatie: http://www.mindfactory.de/isroot/MindStore/ProductImages/0007340.gif
1 subwoofer+ 5 satelites (of zit er een center bij :? )
de beste keus ??

Speaker Logitech Soundman SR-30
69,- Euro

Afbeeldingslocatie: http://www.mindfactory.de/isroot/MindStore/ProductImages/0001442.gif
1 subwoofer + 4 satelites (30W :? )

Speaker Labtec Arena 515 LCS-2515
61,- Euro

Afbeeldingslocatie: http://www.mindfactory.de/isroot/MindStore/ProductImages/0003062.gif
1 subwoofer + 4 satelites

Speaker Creative FPS1600 (1+4)
69,- Euro

Afbeeldingslocatie: http://www.mindfactory.de/isroot/MindStore/ProductImages/0003145.gif
1 subwoofer(160 W) + 4 satelites
degelijk merk, helaas wel 4.1.

Speaker Wavemaster 2044 550W PMPO
40,- Euro

Afbeeldingslocatie: http://www.mindfactory.de/isroot/MindStore/ProductImages/0006103.gif
1 subwoofer + 4 satelites + Controle module
Spotgoedkoop, maar ook goed??

Ik zou graag een 5.1 systeempje willen, maar kwaliteit gaat daar natuurlijk boven. Mijn budget is niet hoog, dus een Creative Inspire 5300 valt er zoiezo al buiten. Opvallend zijn de lage prijzen van Wavemaster, maar ik vraag me af of die wel van goede kwaliteit zijn. 40 euro is natuurlijk geen geld, zeker niet met zo'n controlpanel (die je in kan bouwen ?? :? ). Ik vraag me dus af of de kwaliteit van deze sets ook goed zijn, en welke jullie mij aanraden te kopen.

of moet ik nog even doorsparen en deze kopen:
Afbeeldingslocatie: http://www.mindfactory.de/isroot/MindStore/ProductImages/0005012.gif
Creative inspire 5.1 5300 voor 125 euro

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:15
Ehm ik zou goed gaan doorsparen ;)

• Matjas
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:31
ik denk niet dat je voor ongeveer 75 een degelijk setje kan kopen.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 16:05

Jag

Ik zou beginnen je af te vragen waarom je per se een 5.1 set wilt.

• inquestos
Op woensdag 27 maart 2002 17:15 schreef Jag het volgende:
Ik zou beginnen je af te vragen waarom je per se een 5.1 set wilt.
Omdat dat gewoon beter is?? :?

Of maakt het eigenlijk niks uit?

Dan kan ik misschien beter gaan voor dat 40 Euro-setje. Het hoeft geen superkwaliteit te zijn, vooral bedoelt voor Gamen, maar het moet niet storen doordat 't gewoon ruist ofzo. Gewoon helder geluid.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

• JvdW
Op woensdag 27 maart 2002 17:21 schreef inquestos het volgende:

[..]

Omdat dat gewoon beter is?? :?

Of maakt het eigenlijk niks uit?

Dan kan ik misschien beter gaan voor dat 40 Euro-setje. Het hoeft geen superkwaliteit te zijn, vooral bedoelt voor Gamen, maar het moet niet storen doordat 't gewoon ruist ofzo. Gewoon helder geluid.
Nee het hoeft echt niet beter te zijn en helemaal al niet voor dat geld.
Verwacht van die prijsen dus ook echt géén kwaliteit!!
En je wilt gewoon goed helder geluid? Ga dan doorsparen zoals ik al zei.

• inquestos
Op woensdag 27 maart 2002 17:23 schreef Westereinder het volgende:

[..]

Nee het hoeft echt niet beter te zijn en helemaal al niet voor dat geld.
Verwacht van die prijsen dus ook echt géén kwaliteit!!
En je wilt gewoon goed helder geluid? Ga dan doorsparen zoals ik al zei.
:'( Heb ik in de tussentijd geen speakers. Zijn die speakers die ik opsomde echt van die brakke dingen, waarvan de kwaliteit nog maar net wat beter is dan van die 5-euro-speakertjes??

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Men neme een test die 3 dagen oud is:
http://www.tomshardware.com/video/02q1/020325/sound-01.html

En zoek wat leuks uit zou ik zeggen.

• inquestos
Op woensdag 27 maart 2002 17:31 schreef wwillem het volgende:
Men neme een test die 3 dagen oud is:
http://www.tomshardware.com/video/02q1/020325/sound-01.html

En zoek wat leuks uit zou ik zeggen.
Men neme een leesbril en gaat lezen:
-Staat daar een speaker-set tussen die hier in staat?
- staat er een very-low-budget surround set tussen?

Voortaan wat beter lezen :)

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op woensdag 27 maart 2002 17:42 schreef inquestos het volgende:
[..]
Ja
Ja
Wat voor bril heb jij? :+

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 16:05

Jag

Op woensdag 27 maart 2002 17:42 schreef inquestos het volgende:

[..]

Zo hallo he, je mag wel ff wat dimmen :(. Hij probeert je ook alleen maar te helpen.

Voor 40,- koop je natuurlijk alleen maar rotzooi. Geluidsinstallaties zijn gewoon duur, ook simpele. Stereo HiFi begint gewoon bij 400,-, daaronder lever je ernstig in op de kwaliteit. Zeker als je ook nog een 5.1 set wilt gaan kopen voor dat geld. Bedenk je dat goed!
Natuurlijk stelt niet iedereen dezelfde eisen, en er is ook nog best wel wat redelijks tussen de pc speakers te vinden, maar denk niet dat je er met 40,- bent. En ga al helemaal niet mensen afzeiken die je daarop wijzen.

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Als ik jou was zou ik ff doorsparen en voor de Inspire 5300 gaan, ik heb m hier ook staan en het is zeker :9~ geluid voor die prijs.

Ik begrijp nogsteeds niet hoe ze dat setje zo hebben kunnen afkraken op t.net :? Als je de reaties leest kan je zien dat ik niet de enige ben die daar zo over denkt. :)

• inquestos
Op woensdag 27 maart 2002 17:56 schreef Jag het volgende:

[..]

[b]Zo hallo he, je mag wel ff wat dimmen :(. Hij probeert je ook alleen maar te helpen.[/b[

Voor 40,- koop je natuurlijk alleen maar rotzooi. Geluidsinstallaties zijn gewoon duur, ook simpele. Stereo HiFi begint gewoon bij 400,-, daaronder lever je ernstig in op de kwaliteit. Zeker als je ook nog een 5.1 set wilt gaan kopen voor dat geld. Bedenk je dat goed!
Natuurlijk stelt niet iedereen dezelfde eisen, en er is ook nog best wel wat redelijks tussen de pc speakers te vinden, maar denk niet dat je er met 40,- bent. En ga al helemaal niet mensen afzeiken die je daarop wijzen.
Sorry hoor, maar was de bedoeling niet om zo over te komen. Moest niet heel serieus worden genomen, een smiley zet ik er ook niet voor niks 8er.

Maar ja, ik moet dus nog ff doorsparen, die andere sets blijken dus allemaal frut te zijn...

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Het is inderdaad gigantische crap die setjes, waarom je 5.1 wil is me een raadsel, is alleen maar klote met plaatsen en de kwaliteit is minder dan een stereo paar.

In jou geval, kan je niet gewoon een oude stereo versterker op de kop tikken en een setje stereo speakers kopen, blaast die computer"speakers" finaal weg.

Verwijderd

Neem een Midiland S4-7100.,
Deze set heeft veel vermogen, is zeer goed met DVD en als je gewoon muziek luister of een game speel dan krijg je geluid door alle speakers.
Of je moet daar niet van houden natuurlijk.

• inquestos
Op woensdag 27 maart 2002 21:27 schreef melanieromy het volgende:
Neem een Midiland S4-7100.,
Deze set heeft veel vermogen, is zeer goed met DVD en als je gewoon muziek luister of een game speel dan krijg je geluid door alle speakers.
Of je moet daar niet van houden natuurlijk.
Ja, zijn idd mooie boxjes, maar helaas wat aan de prijzige kant :( . Lijkt op m'n boxen in m'n andere pc, maar das een 2.1-set.

Ik spaar nog wel ff door, lijkt me een beter idee :) Beter een beetje kwaliteit dan 5 huis-tuin-keuken speakertjes gekoppeld aan een grote box :D ;)

• cbrandts
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-04-2022

cbrandts

Ben wel gek, maar niet dom...

Ik heb nu een labtec 2514, maar dat ik er nu tevreden mee ben? Mee eens dat je helemaal geen meer speakers nodig heb t voor "goed"geluid. De front speakers kraken en de rear, ach wat zal ik er van zeggen, ik vind er weinig meerwaarde aan zitten.
Ben dus eigenlijk op zoek naar een goed stereo setje, evt. met subwoofer

xMouse

Verwijderd

:? ik zou het echt niet weten, ik denk tog die inspire hoor. *D

maar waar krijg jij die voor 125 eurrrrrrrrrrro :)

Laterrrr

• JvdW
Op donderdag 28 maart 2002 16:09 schreef TweAkur het volgende:
:? ik zou het echt niet weten, ik denk tog die inspire hoor. *D

maar waar krijg jij die voor 125 eurrrrrrrrrrro :)

Laterrrr
€ 112,- zelfs!
Wat dacht je van de pricewatch |:( :D
Ik zie ook dat je nieuw bent dus lees de FAQ's ff door!

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ik heb dit setje gebruikt:
Afbeeldingslocatie: http://hielkej.normi.net/filez/box.jpg
heb het nu via mijn stereo lopen, dus dit is niet meer nodig. Perfect geluid (is een )MS tech
Mail je bod maar als je er belang bij hebt :)
edit: onder de €60 blijft het hier

Verwijderd

k heb zelf de Inspire 3500... een heerlijk setje.. dus nog ff doorsparen :)

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.sennheiser.com/sennheiser/icm_eng.nsf/(allinfo)/4483eng/$file/04483_pro1.jpg

dit kun je dus ook kopen :P goed geluid en niemand heeft last van je

Verwijderd

Op vrijdag 29 maart 2002 12:35 schreef slamfm het volgende:
[afbeelding]

dit kun je dus ook kopen :P goed geluid en niemand heeft last van je
Is dat een Sennheiser 490 ? Die raadt ik je af, ik heb hem zelf ook, en vooral bij war hogere volumes vervormt het geluid verschrikkelijk, bovendien klinkt bij mij de linkerkant duidelijk harder.

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:24
Op donderdag 28 maart 2002 17:58 schreef Hielkej het volgende:
ik heb dit setje gebruikt:
[afbeelding]
heb het nu via mijn stereo lopen, dus dit is niet meer nodig. Perfect geluid (is een )MS tech
Mail je bod maar als je er belang bij hebt :)
edit: onder de €60 blijft het hier
€61,- ?

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

ik heb de FPS 1600 en voor een 4.1 set is het een RUIM voldoende kwaliteid..

alleen moet je hem wel goed afstellen met die bas enzo
en natuurlijk een live! of iets vergeleikbaars

• Smarron
  • Laatst online: 23:12

Smarron

The bend

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de kwaliteit van al die setjes. Ik wil een setje kopen voor mijn vriendin. (zo goed MBvisionTT? ...) Ik vind +/- €70,- eigenlijk wel meer dan zat. Het hoeft niet per se 5.1 of 4.1 te zijn, 2.1 is ook goed. Als de subwoofer maar redelijk is (voor die prijs dan). Welke van bovenstaande setjes kan ik dan het beste nemen?

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 05:11
Ik persoonlijk houd niet zo van 5.1 setjes. En al helemaal niet in deze prijsklasse (60-80 euro), het kan zowat niks voorstellen, denk eens na. :? Subwoofer en 5 speakers voor zo weinig geld? Kwaliteit is bagger hoor, heb er genoeg gehoord, vind het 3x niks. Als je hetzelfde bedrag uitgeeft aan een normaal subwoofer setje (sub + 2 speakers) heb je een degelijke set met goed geluid, goede bass ook, geen pannengetik. |:(

Ikzelf heb een Labtec subwoofer setje, ooit bij MyCom gekocht 1,5 jaar geleden. Speakertjes zijn fijn klein, sub is ook niet te groot, en toch een heel mooi geluid. Quake wordt een stuk gezelliger zo... ;)

En trouwens, die Creative set (eens zo duur als die andere setjes) is klote, heeft Tweakers zelf onderzocht laatst, effe op Tweakers zoeken. Dus zelfs voor zoveel meer geld heb je nog geen fatsoenlijke 5.1 set, en dat vind ik niet meer dan logisch.

.... Ik weet het ook niet

• JvdW
Op vrijdag 29 maart 2002 17:17 schreef mbvisiontt het volgende:
Speakertjes zijn fijn klein, sub is ook niet te groot.
Dat kan beter groter zijn dan kleiner :D |:(

• Smarron

Smarron

The bend

Op vrijdag 29 maart 2002 17:17 schreef mbvisiontt het volgende:
Ik persoonlijk houd niet zo van 5.1 setjes. En al helemaal niet in deze prijsklasse (60-80 euro), het kan zowat niks voorstellen, denk eens na. :? Subwoofer en 5 speakers voor zo weinig geld? Kwaliteit is bagger hoor, heb er genoeg gehoord, vind het 3x niks. Als je hetzelfde bedrag uitgeeft aan een normaal subwoofer setje (sub + 2 speakers) heb je een degelijke set met goed geluid, goede bass ook, geen pannengetik. |:(

Ikzelf heb een Labtec subwoofer setje, ooit bij MyCom gekocht 1,5 jaar geleden. Speakertjes zijn fijn klein, sub is ook niet te groot, en toch een heel mooi geluid. Quake wordt een stuk gezelliger zo... ;)

En trouwens, die Creative set (eens zo duur als die andere setjes) is klote, heeft Tweakers zelf onderzocht laatst, effe op Tweakers zoeken. Dus zelfs voor zoveel meer geld heb je nog geen fatsoenlijke 5.1 set, en dat vind ik niet meer dan logisch.
Dat dacht ik al. Welke 2.1 setjes in die prijsklasse zijn wel "redelijk" te noemen ?

• mbvisiontt
Op vrijdag 29 maart 2002 17:25 schreef Westereinder het volgende:

[..]

Dat kan beter groter zijn dan kleiner :D |:(
:? Ergens last van? Groter is zekers per definitie niet beter dan kleiner... Als je dat denkt ben je pas |:( REL subs bv zijn veel kleiner dan die van de concurrenten, en wie heeft de beste sound? (niet alleen mijn mening maar in het algemeen de meesten, incl. de experts, testers, ed)

Juist, I rest my case...

• mbvisiontt
Op vrijdag 29 maart 2002 17:25 schreef Smarron het volgende:
Dat dacht ik al. Welke 2.1 setjes in die prijsklasse zijn wel "redelijk" te noemen ?
Tja, ik heb het niet meer bijgehouden sinds ik de mijne heb gekocht eerlijk gezegd. Ik weet uit mijn ervaring dat Labtec setjes heel mooi zijn, en dat Creative zuigt... Heb nu testen gelezen en zelf geluisterd, maar ik vind het echt niks + het ziet cheap uit trouwens.

Maar uhmm, zoek een op Labtec zou ik zeggen, ik zal es kijken of ik wat zie ergens. :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:57

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nounounou mensen, niet zo onaardig :).

Uit een grotere kast met een grotere woofer kan je theoretisch beter laag halen, maar een beetje compact is toch ook wel chill onder je bureau ;).

En de APX 4620 heeft een chille sub :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

houd je van harde muziek ? zo ja moet je geen van al die setjes nemen, ik heb ook van die kleine dingen ze kraken nu als de pest :'(

in het begin is zo'n DD5.1 set leuk, later :{

doe mij maar een gewone stereo die flink kan blazen

• JvdW

Verwijderd

Die laptec is wel mooi

• mbvisiontt
Op vrijdag 29 maart 2002 17:35 schreef JvS het volgende:
Uit een grotere kast met een grotere woofer kan je theoretisch beter laag halen, maar een beetje compact is toch ook wel chill onder je bureau ;).
Ahá! :P Kijk en daar zit het hem net; groter hoeft zekers niet beter te zijn en dat wordt vaak zat bewezen. :)

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

tsja .. ik heb netr een creative 5.1 dtt2200 gekocht..

ik heb geen goude oortjes en veel geld wil ik er ook niet aan uitgeven omdat ik het gewoon niet hoor!

ja als ik een zet van 400 € naast die van een 50 € zet natuurlijk wel. maar opzich dus niet.

Volume is niet het belangrijkste.. Ik kan nu goed DVD kijken, leuk gamen, af en toe ff een lekker trance nummer op zetten en stampen, en ja het zal allemaal wel beter klinken op een klipsch primedia of een megaworks 530d of whatever.. maar zodra dat ding in je kamer staat hoor je het niet. Tenzij je dus audiofiel bent zoals jag en jvs :)

overigens is 40 € wel erg weinig voor een 5.1 setje. neem dan liever 1tje van 100 €

my 2 cents..

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Op woensdag 27 maart 2002 17:09 schreef inquestos het volgende:
Speaker Creative FPS1600 (1+4)
69,- Euro

Afbeeldingslocatie: http://www.mindfactory.de/isroot/MindStore/ProductImages/0003145.gif
Die heb ik, vind ze wel goed hoor :) samen met mijn LIVE 5.1 geluidsblazer :)

Verwijderd

5.1 is irritant voor pc. begin er gewoon niet aan. Staat in de weg, 1 grote draden brei en matige kwaliteit.

Ik vind zelf dat ik het wel goed heb gedaan =] Dat is gewoon een 2.1 voor mp3 en ander gedoe. En koptelefoon voor games. Maar trek je niet teveel van mij aan =]

• mbvisiontt
Op vrijdag 29 maart 2002 17:47 schreef SuB het volgende:
Maar trek je niet teveel van mij aan =]
Okay. :P ;)

Verwijderd

hehe =]

ik denk dat we het wel eens zijn dat 5.1 voor pc dom is =]

• Smarron

Smarron

The bend

Op vrijdag 29 maart 2002 17:36 schreef Westereinder het volgende:
13 speakers review
Damn, hoe bedoel je up-to-date ?! Thanx! Ik ga meteen even lezen. :)

• JvdW
Op vrijdag 29 maart 2002 17:57 schreef Smarron het volgende:

[..]

Damn, hoe bedoel je up-to-date ?! Thanx! Ik ga meteen even lezen. :)
Als je tweakers.net ook volgt had je het kunnen weten ;) :9

• Smarron

Smarron

The bend

Op vrijdag 29 maart 2002 17:58 schreef Westereinder het volgende:

Als je tweakers.net ook volgt had je het kunnen weten ;) :9
Ik kan natuurlijk niet alles lezen ... Had ik daar de tijd maar voor!

Ik zie dat ze de Logitech Z-540 aanraden. Ik ga me daar eens in verdiepen. € 85,- is ook nog wel te betalen.

Pagina: 1