Toon posts:

[.NET/CLI] CLI Sourcecode released (Shared Source)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/Dndotnet/html/mssharsourcecli.asp?frame=true

Microsoft heeft de sourcecode vrijgegeven van de CLI naar de ECMA standards (codename: Rotor). In het bericht spreekt men over meer dan 1 miljoen regels code, ben ze nu aan het binnenslepen. Eens zien of mn devbak het krijgt gecompileerd. :)

Verwijderd

It will build and run on the Microsoft Windows® XP and the FreeBSD operating systems.
:? Hoe kan je nou c# compileren op een FreeBSD machine? Betekent dit dat C# in C++ is geschreven?

Wel cool trouwens 8-).

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Misschien is dit dan ook interresant

http://www.go-mono.com/
MCS is written in C# and uses heavily the .NET APIs. MCS runs on Linux (with the Mono runtime) and Windows (with the .NET framework runtime)
MCS = Mono C# Compiler

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 maart 2002 17:15 schreef KoenM het volgende:

[..]

:? Hoe kan je nou c# compileren op een FreeBSD machine? Betekent dit dat C# in C++ is geschreven?
Ja de C# compiler is in CPP. Van dit soort werk:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
/*
 * Begin emitting an output file. If an error occurs, it is reported to the user
 * and then false is returned.
 */
bool EMITTER::BeginOutputFile()
{
    // cache a local copy, don't addRef because we don't own these!
    metaemit = compiler()->curFile->GetEmit();
    metaassememit = compiler()->curFile->GetAssemblyEmitter();
    debugemit = compiler()->curFile->GetDebugEmit();

#ifdef DEBUG
    // In debug, set a handler to call back on us just to make sure it is never called!
    metaemit->SetHandler(this);
#endif //DEBUG

// Initially, no token is set.
    tokrefHeap.Mark( &mark);

return true;
}

De class library (de meeste classes zitten erbij) is wel compleet in C# geschreven. De JScript compiler is ook in C# overigens, dus die is zeker interessant.

Verwijderd

offtopic:
[quote]
Download
Download Shared Source CLI Beta or follow one of the mirror site links.

Mirrors:
Corel Corporation (ik heb het vet gemaakt)
The archive is a compressed tarball. Download it to your system, and then it can be uncompressed and extracted using the appropriate tools on your system.
[/quote]

:? :? :?
Waarom kan je dit van Corel (== concurrent) donwloaden?

Blijkbaar zijn de geruchten dan toch waar dat Corel voor de 100 miljoen van vorig jaar zich zeer intensief met .Net moet bezig houden.

/me is benieuwd wat hiervan het resultaat word, en of dit ervoor zorgt dat Corel kan overleven.

/me O+ Corel!

Ik heb het trouwens net gedowned, en ga er zo ff naar kijken :)

Is het trouwens wel legaal om code uit deze source op een publiek forum te zetten :?. Lijkt me niet... niet dat ik er problemen mee heb, maar voordat je er problemen mee krijgt...

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 maart 2002 18:52 schreef KoenM het volgende:
[ot]
[..]
:? :? :?
Waarom kan je dit van Corel (== concurrent) donwloaden?
Omdat de freebsd port structuur (de PAL :D) gebakken is door Corel. Het is een samenwerkingsverband tussen MS en Corel :)
Blijkbaar zijn de geruchten dan toch waar dat Corel voor de 100 miljoen van vorig jaar zich zeer intensief met .Net moet bezig houden.
nou, 'moet' :) Ze gaan geloof ik rustig verder met hun eigen producten.
Ik heb het trouwens net gedowned, en ga er zo ff naar kijken :)
Is het trouwens wel legaal om code uit deze source op een publiek forum te zetten :?. Lijkt me niet... niet dat ik er problemen mee heb, maar voordat je er problemen mee krijgt...
Citeren mag volgens het NL recht, maar grote lappen tekst copieren wordt idd een probleem. De license praat al over het feit dat wanneer je de boel inkijkt je al gebonden bent aan de license, maar dat is imho onhoudbaar in NL. De CPP compiler is trouwens een wanorde qua code (is ook beta kwaliteit volgens msdn) en de jit is echt zo op het oog niet te doorgronden. Nu nog een funny comment vinden ergens :D

Verwijderd

Op woensdag 27 maart 2002 18:59 schreef Otis het volgende:
De CPP compiler is trouwens een wanorde qua code (is ook beta kwaliteit volgens msdn) en de jit is echt zo op het oog niet te doorgronden. Nu nog een funny comment vinden ergens :D
Ik heb het al een beetje doorgebladert, en het grootste deel is c++ ;(. /me kan geen c++ :'(.
Maar de C# stukken zien er wel goed uit, in ieder geval qua layout en naamgeving. Van echt mooi OO programmeren lijkt me helaas geen sprake...
Een funny comment lijkt me onmogelijk te vinden... er staat überhaupt niet veel commentaar in. Er staat nog wel tamelijk veel uitgecommentarieerde code tussen. Opvallend dat ze dat er in laten staan.

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Er schijnt nu een aardig functionerende port naar Linux te zijn van Rotor:

http://www.oreillynet.com/cs/weblog/view/wlg/1602

Ik heb het nog niet gebruikt of bekeken en kan dus niet beoordelen hoe de stand van zaken (vergeleken met het .NET Framework van Microsoft zelf) zich verhoud tot het Mono project, wat overigens al aardig bruikbaar is voor eenvoudige zaken. Ik gebruik het af en toe voor C# werk onder Linux en het is de laatste tijd heel eenvoudig te installeren.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Pagina: 1