Dikte van Plexi Glas voor raam?

Pagina: 1
Acties:
  • 624 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:20
ff een klein vraagje tussen door, ik kan het niet vinden in de search.

Wat is de normale dikte voor plexi glas voor een raam in je kast. 't gat zit erin, alleen nu het plastic er nog achter ;)

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-05 16:06

spacy

+++

hangt van je budget af, het meest gebruikt wat ik hier zie, is dat mensen, 2mm 4mm 6mm of meer gratis gekregen hebben , wienig keus dus, bij de bouwmarkt is het meestal 2mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mephix
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-03 08:21
Op woensdag 27 maart 2002 16:46 schreef spacy_ het volgende:
hangt van je budget af, het meest gebruikt wat ik hier zie, is dat mensen, 2mm 4mm 6mm of meer gratis gekregen hebben , wienig keus dus, bij de bouwmarkt is het meestal 2mm
ben ik vast een uitzondering met 5mm :) ik wist wel dat ik iets origineels neer kon zetten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:59

breinonline

Are you afraid to be known?

Maakt weinig uit, dus kijk wat je kan krijgen. Als je er een glowpad window van wilt maken is het misschien wel slim iets diks te zoeken. Maar voor een gewoon window is bijna elke dikte goed.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
't is voor een raam in mijn kast zoals ik zei.

Ik dacht zelf ook aan 2 MM, maar misschien is het ook wel een beetje dun. dus ik vraag het maar ff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-04 11:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

3 tot 6 mm zou ik doen... dunner is erg zwak, dikker wordt erg zwaar...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matjas
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-05 14:55
Op woensdag 27 maart 2002 16:56 schreef Demoniac het volgende:
3 tot 6 mm zou ik doen... dunner is erg zwak, dikker wordt erg zwaar...
Als het zwak is maakt da toch niet zo veel uit. het heet niet veel te leiden, teminste bij de meeste mensen die niet tegen de computer schoppen als ze boos zijn.

kan me trouwens niet echt voorstellen dat mensen computers pijn doen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-05 15:25
Op woensdag 27 maart 2002 17:01 schreef XdesipleX het volgende:
kan me trouwens niet echt voorstellen dat mensen computers pijn doen :'(
er zijn anders genoeg computer-nappingen en ontvoeringen, het losgeld is vaak lager dan in de winkel en iedereen kan hem meenemen :'(

>:) :P :o :+ 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-05 22:02
Ik heb 2mm, echt wel zat.
Waarom dikker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41187

volgens mij is het helemaal niet nodig om het zo dik te doen.
is alleen maar lasiger.
En je ak toch nooit je kast bij het raam .
Toch altijd aan de onderkant.
Of is het nou stom wat ik zeg??
Dus ik zou 2 a 3 mm doen en niet dikker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-05 21:59
Ik heb 1.5 of 2mm gebruikt, weet het niet meer zeker. Is zat voldoende.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyonN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-03-2022

XyonN

Onderkin zul je bedoelen....

Ik heb hier een halve vierkante meter plexiglas liggen van 8mm dik. Volstaat wel he? >:)

Met een hamer past alles, en met ducktape blijft alles wel op zijn plek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tead
  • Laatst online: 01-05 21:15

Tead

nnb

Eeey XyonN, wat ga jij met die 8mm dik plexiglas doen???
Ik heb nog die dikte nodig voor me plexiglas kist omdat de rest van de kist ook zo dik is. Tell me!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48305

2mm heeft iedereen die ik ken erin zitten...
zolang het niks te houden heeft is er niks aan de hand hoor, zolang je het maar goed vastzet :)

2mm heb ik ook en ben er tevreden over :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
Oke, ik haal morgen wel ff 2 MM. Hoe kan ik dat plexi glas het beste vast zette dan?

Lijmen ofzow?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50537

Ey,

ga gauw beginnen met mijn modje (eaz, ook raampie erin en blauw licht (die btw onderweg is)), maaruh hoe kan ik die plexi plaat het beste vastmaken aan de binnekant?? lijmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
Op woensdag 27 maart 2002 19:19 schreef Ussie het volgende:
Ey,

ga gauw beginnen met mijn modje (eaz, ook raampie erin en blauw licht (die btw onderweg is)), maaruh hoe kan ik die plexi plaat het beste vastmaken aan de binnekant?? lijmen?
Jah, dat wou ik ook wel eens weten. Denk lijmen ofzow, of dubbelzijdig plakband.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51935

Mijn raampie heb ik net uitgezaagt en bewerkt met 8 mm plexi :7
Had nog 2 platen van 50 bij 50 staan dus t koste me nog is nix ook 8-) Voordeel van die dikte is dat ik er 5 mm ledjes in kan gaan bouwen voor een vet glowpad effect met het logo wat erin is gedremeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 27 maart 2002 19:21 schreef GillroY het volgende:
Had nog 2 platen van 50 bij 50 staan dus t koste me nog is nix ook 8-) Voordeel van die dikte is dat ik er 5 mm ledjes in kan gaan bouwen voor een vet glowpad effect met het logo wat erin is gedremeld!
ingedremeld? met welke kop (heb ook dremel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyonN
  • Laatst online: 25-03-2022

XyonN

Onderkin zul je bedoelen....

Op woensdag 27 maart 2002 19:11 schreef Tead het volgende:
Eeey XyonN, wat ga jij met die 8mm dik plexiglas doen???
Ik heb nog die dikte nodig voor me plexiglas kist omdat de rest van de kist ook zo dik is. Tell me!!!
Daar ga ik een plexiglas koffer van maken, om een file-server van te maken >:)
Check me topic verderop maar...

Helaas is dat spul al een beetje rond gebogen, dus wordt het een vreemd model koffer... :(

Met een hamer past alles, en met ducktape blijft alles wel op zijn plek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 27 maart 2002 19:23 schreef Ussie het volgende:
ingedremeld? met welke kop (heb ook dremel)
Uhm, zo'n heel fijn freeskopje, weet t nummer zo gauw niet, kan morgen wel ff kijken ging iig perfect, ben erg tevreden over t resultaat, maar dat post ik nog wel over een paar dagen ofzo als me cm af is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Op woensdag 27 maart 2002 19:21 schreef GillroY het volgende:
100MM plexi >:) complete CCFL invresen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 27 maart 2002 20:46 schreef jadjong het volgende:
100MM plexi >:) complete CCFL invresen.
Ja dat ga ik binnenkort misschien ook nog is proberen voor aan de muur. Maak ik een stukkie van 25*25 met daarin een leuk figuurtje gedremeld, en dan kijken of ik bovenin ipv ledjes een ccfl kan duwen, zou wel errug stoer zijn volgens mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 27 maart 2002 20:40 schreef GillroY het volgende:

[..]

Uhm, zo'n heel fijn freeskopje, weet t nummer zo gauw niet, kan morgen wel ff kijken ging iig perfect, ben erg tevreden over t resultaat, maar dat post ik nog wel over een paar dagen ofzo als me cm af is :)
al gekeken?? ik heb nu me neon balk binnen, en moet maar is gaan beginnen met het fresen *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46253

k'heb een 5 mm dik glow window erin :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 29 maart 2002 18:38 schreef Ussie het volgende:
al gekeken?? ik heb nu me neon balk binnen, en moet maar is gaan beginnen met het fresen *D
Yep heb net ff gekeken, maar het is helaas geen echt dremel kopje, zat standaard bij m'n namaak dremel. En er staat dus geen nummer ofzo op, heb er ook geen papiertje bij waar dat opstaat. En me digicam is op dit moment ff uitgeleend, maar na de pasen kan ik je anders misschien een foto er van maken.
Het was iig zo'n rond kopje met hele kleine bolletjes erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macconner
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-05-2013

Macconner

as if is mathers...

Op woensdag 27 maart 2002 19:40 schreef XyonN het volgende:

[..]

Daar ga ik een plexiglas koffer van maken, om een file-server van te maken >:)
Check me topic verderop maar...

Helaas is dat spul al een beetje rond gebogen, dus wordt het een vreemd model koffer... :(
wat is er niet vreemd aan jouw :) .. maar ok... de delen kunen in elkaar gezet worden en dan komt het leuke de indeling en het uithalen van de openeningen... Ook een uitdaging gaat worden hoe je de extentie kaarten gaat plaatsen.. maar verzinnen we wel iets op.. Viva The Ferm :)

Macconner! | speed 733@1007 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_f
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-05 11:30
Op vrijdag 05 april 2002 00:59 schreef Macconner het volgende:

[..]

wat is er niet vreemd aan jouw :) .. maar ok... de delen kunen in elkaar gezet worden en dan komt het leuke de indeling en het uithalen van de openeningen... Ook een uitdaging gaat worden hoe je de extentie kaarten gaat plaatsen.. maar verzinnen we wel iets op.. Viva The Ferm :)
Ik ben op 't moment bezig met een gehele plexiglas midi-tower. En om de kaarten vast te zetten ga ik een gat uitzagen uit de achterste plaat. (De plaat is 10mm dik)
De achterste plaat heeft doorzichtige scharnieren aan de rechterkant. Het nadeel is dat de schroefjes om de kaarten mee vast te zetten aan de buitenkant zitten. En wanneer ik de kast open wil maken alle schroefjes los moet halen voordat ik de achterkant kan open maken.
De gaatjes zitten in die 10mm plaat geboort en voorgetapt.

Ik moet 't nog maken maar het ontwerp is bijna af. Morgen ga ik de platen bestellen.

(De onderkant van de kast wordt een 10cm hoge bak met water. Gaat iets minder dan 10 liter water in! >:) )

...

Pagina: 1