Toon posts:

[MndrK]Drives niet te benaderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen, om een of andere reden kan ik in Mandrake, zowel in de grafische mode als in de console (ook als root) de discdrives (cdrom, cdrom2 en floppy) niet 'openen'. Hij 'list' niks :( Verder gaan de cd's ook niet draaien ofzo als ik ze erin stop. In windows draait alles zonder problemen, dus aan de hardware ligt het niet. Jullie enig idee?

Voor de duidelijkheid: het 'openen' van de betreffende 'directory' is wel mogelijk, maar het daadwerkelijk bekijken van de inhoud (van de cd dus) niet.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
heb je ze wel gemount :?

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Type in je terminal eens 'mount' en kijk of daar je drives in voorkomen. Post evt. de output maar even hier.

Edit: Damn, te laat :P

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Als je een cd of flop wilt uitlezen, dan kan dat zonder CLI commando's ook, als je grafisch werkt:
bv in gnome, right-klik op achtergrond, drives -> cdrom1 kiezen, dan wordt hij gemount.
Zelfde voor unmounten, dan spuugt hij automatisch de cd eruit...
In KDE weet ik 't ff niet precies, vaak is er ook een cd icoontje, rechts klikken en in het menuutje 'mount' kiezen.
Of unmount natuurlijk.

In de nieuwe versie van Mandrake, 8.2, is 'supermount' weer aanwezig, na een kleine afwezigheid, (in 8.0, 8.1) schijnt het.

Met 'supermount' kan je er een cd-tje indoen, en dan doet hij het net als in windows. Cd erin, naar /mnt/cdrom/ gaan en je ziet de inhoud van je cd.

Verwijderd

Topicstarter
:+ ik verwachte eigenlijk dat het altijd zo werkte als hierboven beschreven, als er maar een 'directory' voor bijvoorbeeld de cdrom in /mnt/ staat.
Voorzover ik kan opmaken zijn ze idd niet gemount :( Is er een mogelijkheid om dat supermount los te instaleren ofzo? Ik heb namelijk Mdrk. 8.1